Gå til innhold

Jenta mi er litt bedagelig hun... :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er en god og trinn liten jente, fornøyd og blid. Men litt bedagelig, kan jeg si... Hun ligger på gulvet, ruller rundt og strekker også bena strakt og høyt til værs. Hun blir fort sliten av å ligge på magen, blir fort tårer og tenners gnissel. Hun er ikke så flink i å rulle fra mage til rygg. Og å stå på bena, det vil hun ikke. Når jeg holder henne oppreist på fanget, da trekker hun bena opp under seg.

 

Så da lurer jeg på, er noen av de andre desemberbarna på samme bedagelige nivå, eller er det bare aktive tasser her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan:D

Var så lite liv her gitt,- har ikke kikket inn på leeenge nå!!

Min desembergutt kan vell sies å være av den aktive sorten;) Han kryper som bare det i hele leiligheten nå, og reiser seg etter bord og...ja det som en kan reise seg etter.:D:D

Men han har vært aktiv hele tiden, og utrolig nysgjerrig på ALT! han er født helt i beg av desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

 

Jenta mi er bedagelig på noen områder, aktiv på andre..

 

Hun har akkurat lært seg å krype (snart 14 dager siden), og nå suser hun rundt på golvet. Hun reiser seg på kne, delvis sitter hun da med rompa nedpå, innimellom står hun oppreist på kne. Hun har i over en mnd stått på "firafotan", med fotbladene nedpå og "gått framover", men ennå tørr hun ikke helt å reise seg opp i stående. Ikke etter høye gjenstander ihvertfall, men hun kan reise seg opp hvis hun støtter seg til noe lavt, som f.eks mammas kropp når mamma ligger på siden. Hun går villig hvis vi holder henne i hendene :)

 

Men hoppe, nei, det orker eller forstår hun ikke noe av! hehe. Var sammen med en gutt som er en mnd yngre enn henne i sommer, og han hoppa villt når man holdt ham oppe i fanget :) På golvet kom han seg rundt i full fart ved å åle seg med albuene. Så sammenlignet med ham er jenta mi noe bedagelig, ja..

 

Artig så forskjellig babyer er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så godt å lese dette nå ;)

 

Knøtten min født 23 des, ligger bare på rygg. Ruller rundt max 3 ganger i uka. Men spreller og styrer mye da.

Legger jeg ham på maven går det ikke lenge før han griner, og blir fryktelig sinna.

 

Han står gjerne hvis vi holder ham og hopper veldig ivrig på fanget, men ellers er han VELDIG bedagelig. Har akkurat begynt så smått å sitte selv, men velter bare vi ser på ham.

 

Var på barselgruppe i forrige uke, og der krabba nesten alle 7 rundt. Bare min som ligger rolig og er fornøyd med det. Begynte nesten å lure på om han var litt treig jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

å..det va godt å hørre at det er andre i samme situasjon.....Jenta mi hater å ligge på magen...griner hele tiden da....

Men visst hun får sitte oppreist er hun strålende fornøyd.....alle på barselgruppa mi krabber også.de står til og med oppreist...

Jeg har vert så deppa,vet ikke hvordan jeg skal få det til....

 

så da er det kansje ikke noe feil me jenta mi alikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta di er nok helt normal. Tenk på det at noen barn går faktisk når de er 8-9 mnd, andre ikke før de er nærmere 16-17 mnd. Er mange mnd mellom det, så da må jo det gjelde ting som krabbing og bevegelse også. Noen er tidlig, noen midt mellom og andre bruker litt lengre tid på å komme seg frem.

 

 

Så jeg tar det helt med ro og lar ham gjøre ting i sitt eget tempo så tror jeg nok de får beina under seg etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...