Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Dikt til nyfødt?

• Logg inn for å svare
3 svar til dette emnet

#1 En liten mamma

En liten mamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2007 - 20:17

En veninne av meg fikk en liten gutt igår, og nå når jeg skal skrive på kortet til han så har jeg så lyst å ha et fint lite dikt om hvor stort det er at et nytt barn er kommet til verden. Er visst ingen dikter selv, kan noen hjelpe meg?

Annonsebilag
Annonsebilag

• Gjest

Skrevet 04 juli 2007 - 20:20

Det største mysterium er ikke mer enn det at en liten kropp er våknet til jorden Den nyfødte ser To luker til himmelen går opp Selv fem-trinns raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at Gud er til Ti små fingre, ti små tær, å så vakker han er. To små ører som muslingsskall, hodet rundt som en liten ball. Dunet,bløt-liten og god best i verden for oss to. Fingre som griper i pappas hånd lite barn er det sterkeste bånd. Sover i mammas armer oser av melk og varme. Glemt er venting, glemt er smerte, når det banker i det lille hjerte

#3 RosaPåBall

RosaPåBall

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 04 juli 2007 - 20:21

Nyfødd No opnar livet munnen sin og ut kjem eg med hauet først så redd og tørst. Eg skrik til eg får knoppen min og varmen ifrå kroppen din. Eg syg og puster inn og ut og er ein naken nyfødd gut. ( Hans Sande) Synes diktet er helt nydelig og har skrevet det på første side i albumet til min eldste sønn med det aller første bildet av oss sammen.

#4 En liten mamma

En liten mamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 05 juli 2007 - 08:05

Tusen takk begge to, for nydelige dikt!