Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Ang. omskjæring..

• Logg inn for å svare
26 svar til dette emnet

#1 Mens vi venter på lille

Mens vi venter på lille

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2007 - 22:40

.. Har en venninne som har fått en liten prins. Men hun er litt usikker på hvor hun skal henvende seg ang. omskjæring av den lille guttungen. Noen som kan hjelpe? :) Hun bor i Oslo området..

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 mammatil2.

mammatil2.

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2007 - 23:11

jeg vet det er muslimsk lege i oslo,som utfører omskjæring. men vet ikke hvem sykehus/klinikk

#3 Mamma`n til turbo

Mamma`n til turbo

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 92 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2007 - 23:16

Dette ligger ca 1 time fra Oslo: http://www.ringvollk.../mt_urologi.htm Jeg tror også de gjør dette på de fleste store sykehus.

#4 Lille L

Lille L

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 20 mai 2007 - 02:11

Venninen min venter en liten gutt og vil omskjære han. Da hun ringte ullevål sa dem at det kostet 9000,- hun ble helt sjokkert..

• Gjest

Skrevet 20 mai 2007 - 14:19

Hvorfor skal de ikke betale...? Det er jo ikke en operasjon som er nødvendig så hvorfor skal JEG være med og betale for omskjæringen?

#6 Mens vi venter på lille

Mens vi venter på lille

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 20 mai 2007 - 15:28

Koster det virkelig 9000,- for omskjæring? Oj, det visste jeg ikke! Tenkte meg at det kostet noe, men ikke at det var så dyrt! Får satse på jenter fremover jeg da! =P Neida, hehe.. Men det var jo ikke akkurat billig! Hmms.. Men takk for svar, skal videreformidle dette! =)

#7 Happiness♡*en jente&en gutt*

Happiness♡*en jente&en gutt*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2007 - 20:44

Hei! Har sendt deg PM med navn og nr til han på grønland. Håper han fortsatt har det nr. Tror det koster 2-3000kr. Vi fikk det utført gratis på A-Hus dagen etter lillegutt ble født, men det er ingen andre sykehus som gjør det har jeg hørt, men legen må være på jobb mens man er på barsel for å få det, har også hørt de har slutta med det, men vi fikk det hvertfall ;) For 14mnd siden ca

#8 alcaa

alcaa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2007 - 16:11

Ville og gjerne hatt det nr, kan du sende hit også? :-)

#9 Happiness♡*en jente&en gutt*

Happiness♡*en jente&en gutt*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2007 - 09:19

Sendt ;)

#10 Veronica og min prins charming

Veronica og min prins charming

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 16 februar 2009 - 19:32

Hei. Kan du sende dette nummeret til meg også? Men er det ordentliger greier?

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 026 Innlegg:

Skrevet 30 november 2009 - 00:22

jeg har også hørt om det på grønland.. Ikke bra! smertefullt og ikke sterilt... Mannen min og jeg er enige om at sønnen vår ikke skal omskjæres allikevel, det blir for dyrt og han på grønland er uaktuelt!!

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 026 Innlegg:

Skrevet 04 desember 2009 - 22:04

Helt sykt at dere vil omskjære guttene deres.. Herlighet.. Vet dere egentlig hvor vondt det er? Jaja..

#13 mammatil2.

mammatil2.

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 05 desember 2009 - 21:41

jeg har to gutter som er omskjært på grønnland helsesenter,er en veldig dyktig lege der,er sterilt som på andre helsesenter/sykehus.vi var veldig fornøyd. gjorde det når de var 3 uker gamle.gråt  litt når de tisset første gang etter inngrepet ellers har alt vært bra. de fikk jo bedøvelse.nå er de 2 år og 3 mnd,og vet ikke om annet. all ros og ære til en fantastisk lege,han er kirurg på ullevål til vanlig,og har dette som praksis.  

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 026 Innlegg:

Skrevet 07 desember 2009 - 21:29

Flere har anbefalt legen på grønnland, han omskjærer inntil 1 år (snakket nylig med sekr. der), og det brukes lokalbedøvelse. Her er det nesten slik at jo tidligere det gjøres jo bedre! Vet ikke hva han tar, men billigere og MYE bedre enn narkose! Får jeg en gutt neste gang skal jeg gjøre det der forholdsvis tidlig, her er det ikke aktuelt med full narkose for omskjæring, når det kan gis lokalbedøvelse. Er gutten over året kan det gjøres på Drammen private sykehus, gis narkose og koster 9000,- Personlig så er jeg som sagt skeptisk til narkose, OG jeg vil ha en lege som jeg kjenner til/fått anbefalt av flere som har lang erfaring.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 026 Innlegg:

Skrevet 27 desember 2009 - 21:39

gutten min ble omkjært på Volvat medisinske senter i Oslo. Det var gratis, og måtte utføres innen 16 dager etter fødsel.... :) Dette er 7 år siden...

#16 SAhåpefull

SAhåpefull

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 07 januar 2010 - 19:43

Jeg vil gjerne ha nr. til han på grønland som gjør omskjæring. Kan du kanskje sende det til meg også?:)

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 026 Innlegg:

Skrevet 08 januar 2010 - 09:55

SAhåpefull: Brukeren har ingen profil, dvs at jeg ikke kan sende nr til deg før du har laget en profil så jeg kan sende pm.

#18 amandita

amandita

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 09 januar 2010 - 22:14

vi gjorde det på grønland for to år siden, ikke no tull der, helt flott! 2000 kroner

#19 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 026 Innlegg:

Skrevet 09 januar 2010 - 22:18

Hvordan i **** kan dere omkjære guttene deres. Ingen som såg dette her på tv 2 zebra i går? Stakkar unger sier jeg.så hvordan de gråt når det bler gjort. og det ble faktisk sagt at babyene kjente smerten, for noen sek. Stakkars små babyer. Hva er poenge, slik som han ene som var i denen relgionen men var i mot dette sa at det er ikke mer relgion og omkjære guttene, og de som gjorde det var syke i hode. Tilog med en lege som hadde gjennomført over 1000 oprajsoner angret på at han hadde gjort dette...

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 026 Innlegg:

Skrevet 09 januar 2010 - 22:19

og i tillegg, tenk hvor følsom mannfolk er der nede, slik er det også for små barn...