Gå til innhold

Å gå i søvne og mareritt


blond

Anbefalte innlegg

Hvis et barn går mye i søvne er det tegn på at barnet sliter med noe?

 

Hvis et barn har mareritt ofte er det tegn på at barnet sliter psykisk eller er det normalt i perioder? I hvilken alder er det i tilfelle vanlig?

 

Jeg blir glad for svar eller for en felles refleksjon,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hei:)

Sønnen min som nå er 6 år, gjikk i søvne og hadde mye mareritt.

Han hylte og skreik i sønve, snakket, gjikk på do....

Men vi fikk ikke noe kontakt med hann. Det var verst når han var sliten tror jeg... Det kunne ta 15 min før han evnt. kom til seg selv, å da husket han ingen ting.... En gang var jeg sikker på at han så noen i rommet som jeg ikke så..... han sto i sengen og hylte! tok han med meg i stua, men han bare fortsatte..... jeg vart redd selv....

 

Jeg tok opp dette med helsesøster, som trodde det var "nattskrekk".

Det kan oppstå hos barn i alderen 1-6 år tror jeg....

De drømmer, men husker ingen ting....

 

Min sønn har hatt det bare noen få ganger det siste året..... og mye mildere...

Du finner sikkert noe på nett om "nattskrekk".

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg ser at dette innlegget er skrevet for godt og vel 2 år siden, men om noen andre skulle lure på det samme, så har i alle fall jeg lest at barn har hyppigere mareritt enn voksne rett og slett fordi de vokser.

Jeg tror det er en kombinasjon av det at de vokser og at de tar inn nye inntrykk hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det høres ut som søvnskrekk ja. Jeg hadde det samme med min gutt. Her varte det i fem år, fra han var ca to til han var ca åtte.

Han kunne skrike i timesvis av gangen. Fikk aldri kontakt med ham, og det nyttet ikke å roe ham ned.

Av og til var det en gang i måneden, noen ganger flere ganger i uken. Vi var på utredning med ham, men det fant heldigvis ingenting galt.

Det gikk over av seg selv tilslutt, og nå har det vært borte i godt over et år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...