Skrevet 26 april 2007 - 08:53
Jeg er 30, fikk førstemann i november 2005, og venter nummer to nå. Termin oktober, dvs. nesten to år imellom. Det synes jeg er en grei aldersforskjell.
Men de sier at en kan ha flere svangerskapsplager når det er kort tid imellom. Jeg har bl.a. vært fryktelig plaget med kvalme og oppkast denne gangen (Var ganske dårlig med nr 1 også, men ikke på langt nær slik som nå..), og jeg leste i "Gravid" at dette kunne være et problem når man fikk to tette. Det er slitsomt å være gravid og trøtt og dårlig + ha en på halvannet år. Men det hjelper når jeg etter hvert har sluttet å amme, og at hun er så stor at hun kan leke litt på egen hånd. Likevel - det er utrolig hvor tiltrekkende jeg blir for henne, når jeg ligger på sofaen og trenger å slappe av... ;-)
I tillegg har jeg kjent knaking i bekkenet siden starten av svangerskapet, mens jeg i forrige svangerskap ikke merket at jeg hadde bekkenløsning i det hele tatt...
Men jeg gleder meg sånn til å få et barn igjen, at det overskygger det meste... Jeg tenker jo også på hvor stor glede de kan ha av hverandre når de er relativt tette.
Jeg ønsket heller ikke å vente så lenge med nummer to fordi jeg var over det magiske 30-tallet. Mannen min ville gjerne vente litt med nummer to... Men man vet ikke hvor lett det er å bli gravid andre gangen, selv om det gikk lett første gangen. Og jeg vil jo at eldstemann skal få i hvert fall ett søsken! Det er ingen selvfølge å få barn! Jeg kjenner mange som har strevd/strever.Derfor syntes jeg ikke det var noe å vente på. Nå, imidlertid, vil jeg vente noen år før jeg vurderer en evt. nr. tre....
Når det gjelder jobb, har jeg fast 100% stilling. Jeg begynte etter perm i slutten av november, og skal etter planen jobbe til uti september. Men jeg har vært veldig mye sykemeldt nå. Med nummer en var jeg nesten ikke borte fra jobb i det hele tatt, var helt i toppform, så jeg var ikke forberedt på å bli så redusert denne gangen...Men jeg har en veldig hyggelig og forståelsesfull sjef, og det hjelper utrolig mye!