Gå til innhold

Solarium og graviditet?


nicotine

Anbefalte innlegg

Er det skadelig å ta solarium under graviditeten? man hører så mye rart. Noen mener det ikke er bra, mens andre mener det ikke er skadelig så lenge man ikke føler ubehag selv. Man kan jo beskytte magen med et håndkle e.l. Noen som har noen meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ååå....akkuratt dette er jeg og so usikker på...... veit liksom ikke ka jeg skal forholde meg til....MEN JEG TRENGER BRUNFARGE :) HEHE!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en plass at det ikke var farlig og ta solarium, fordi strålingen ikke gikk inn i kroppen. jeg tar sol, må jo bli litt brun før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er radioaktive stråler i et solarium. å det er skadelig for fosteret.. de strålene går inn i kroppen.. men en ting jeg ikke skjønner når de sier det ikke er skadelig er at på samme nettside leste jeg at radioaktive stråler er skadelig for fosteret. har de glemt at det er masse av radioaktive stråler i et solarium.... en annen plass sto det at gravide skulle ikke stå fremfor en micro som gikk,men solarium som har flere av disse strålene skal man kan ta med go samvittighet!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radioaktive stråler og microbølger i solarium? Det finnes selvfølgelig UV, men disse trenger neppe gjennom huden. Skal ikke påstå de ikke finnes, men jeg lurer på kilden din, anonym, vil eventuelt lære litt om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bör vara lite försiktig med sol vid gravditet pga. pigment förändringar. Tråkigt att få slita med mörkare partier i ansikte/på kropp resten av livet. Men allt med måtta.

 

Jag har läst att det inte skadar barnet. Det är ju ganska mycket hud, foster vatten och annat som beskyddar. Men jag lägger ändå handuk på magen när jag solar solarium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar solarium nå og da og har ingen plager med det.

Eneste jeg har hørt er at man skal være forsiktig med å ligge på rygg hvis man kjenner at nerven blir klemt. Er det vena cava-syndromet det heter tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det er radioaktive stråler i solarium er det dummeste jeg har hørt! da hadde det ikke vært lovlig! uv strålene som er i solarium når bare fem mm ned i huden og går ikke inn til fosteret.Men vær forsiktig mht pigmentflekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig meg deg anonym. Spesielt i ansiktet skal man være forsiktig med å få mye sol, jeg fikk pigmentflekker i forrige svangerskap (såkalt sommerfugl eller hva det heter), og det er ikke spesielt lekkert. De gikk heldigvis bort etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er usikker er det kanskje best å la være? Da slipper du ihvertfall å gå rundt og lure og kanskje få dårlig samvittighet.... Eller så kan du jo snakke med jordmor eller fastlegen din når du er på kontroll. De må da vite noe om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å påstå at det er radioaktive stråler i solarium er vel liitt drøyt?! UV-stråler, ja, men ikke radioaktive... Den må du lenger ut på jordet med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstern min fortalte meg i går at hun har kjøpt en ny selbrunings-spray. Jeg så henne og den var utrolig bra. ER i utgangspunktet skeptisk til selvbruning, men denne var knall;) Husker selvfølgelig ikke hva den het, men det var et kjent merke og ny nå ;) Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...