Gå til innhold

Slett dette!


Gjest Ingen skal få!

Anbefalte innlegg

Gjest miang20&alicja, ks24.05.07!

http://www.barnimagen.com/forum/thread/8969811

 

Du ville ikke slette forrige innlegg heller, så jeg regner med at du lar selv dette bli. Hvis folk skal komme inn og tvile på angst og lure på det, på den måten der, for så å slenge på at de har født før osv - det er sånt vi har hørt fra tusenvis med fordommer fra før av og det er faktisk jævlig vanskelig å ha en slik ekstrem og vond angst. Det tynget meg innmari lenge ogj eg blir lei meg når jeg leser sånt. Hvordan tror du det er for nye folk når de møter slike holdninger med en gang de går inn på siden? Dette er et innmari lite forstått tema og sånt som dette hjelper jo ikke akkurat. Den siden er jo så og si blitt et forum for drittslenging til oss som er veldig redde for dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

enig der, synes ikke man skal slenge dritt på et slikt forum, ang angst.. det er forkastelig..

 

rydd opp i dette, for alles skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miang20&alicja, ks24.05.07!

For guds skyld, dette ligger på side2, men er man redd leser man gjerne gjennom alt, få det bort:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/8412505

 

Samt jeg vet jo at du mangler noen som helst forståelse men jeg vil gjerne at du sletter dette innlegget. Sånt kan vel kanskje heller ligge på krangle ellernoe?

 

http://www.barnimagen.com/forum/thread/8766482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg skriver under på dette. Når man er i en så vanskelig situasjon burde man slippe slike innlegg. Håper dere sletter det.

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slettet den første av de to trådene du oppgir link til. Innlegget var tydeligvis skrevet i håp om å provosere andre, noe som er unødvendig på fødselsangstdebatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miang20&alicja, ks24.05.07!

"forlange KS bare fordi man er redd og engstelig for å føde, det er ikke god nok grunn. "

 

Slikt burde vi slippe unna "engstelig for å føde" det er faen ikke sånn det føles ut når man gråter seg i søvn, gruer seg gjennom en hel graviditet. Vær så snill å slett dette,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære moderator Hannah! Kan du be jm Siri se på dette?

 

Dette er krenkelse! Jeg blir utrolig såret og lei meg. Synes dette virkelig er unødvendig å skrive! Vi sliter nok som vi gjør om ikke andre skulle komme å slenge med leppa og belære oss. Tror virkelig ikke de som skriver sånt at vi ikke vet hva det nnebærer å ta et ks?

 

Blir skremt! Jeg ber igjen om at jm Siri kikker på dette. Noen ganger lurt at andre tenker også ser det ut til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miang20&alicja, ks24.05.07!

Jeg kjenner jeg hisser meg noe jævlig opp over dette temaet fordi du er så totalt ignorant til det, Hannaaaaah.

 

Det er et forum for oss med FØDSELSANGST, ikke for de ANONYME som skal slenge med leppa og be om forklaringer for HVORFOR vi ønsker ditt og datt.

 

Er du klar over hvilke holdninger vi ofte blir møtt med? At vi faktisk ønsker ks fordi vi er dumme og litt pysete jenter, er du klar over hvor forbanna provoserende det er?

Det er ikke et forum hvor man skal kalle hverandre for hellige kuer. Hva skal til da? Må jeg kalle Gulda for en løsmus ellernoe før du sletter innleggene? Er det sånn det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjør det Miang så blir det nok litt fart på sakene! Husk å skriv nicket mitt da OG legg på en kjendis du har ligget med:) Da ordner alt seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal diskutere dette med jordmor Siri rett over helgen.

 

Jeg har vurdert det slik at dersom innleggene skrives ut i fra et reelt ønske om å forstå mer av hva fødselsangst går ut på, så skal det gode grunner til for å slette dem. Dersom de derimot er skrevet for primært å provosere, så skal de selvfølgelig slettes.

 

Ser at en del av dere blir opprørt over at jeg ikke sletter raskere ting som skrives på fødselsangstdebatten, og ønsker derfor å diskutere dette mer detaljert med jordmor Siri.

 

(Innlegget jeg avviste å slette for noen uker siden, har jordmor Siri også akseptert at skal bli stående.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miang20&alicja, ks24.05.07!

Unnskyld meg, men hvis de lurer på hva fødselsangst er så spør man på en penere måte - det er ikke å lure på fødselsangst er å kalle de som har det for hellige kuer?

Vi er mange der inne som skriver våre egne personlige følelser mtp dette temaet , og det kan de som lurer gå inn på, hvor det ofte er flere svar med folk som føler det sånn og litt annerledes.

 

Det er et ganske sårt tema for de fleste der inne og å bli kalt for hellige kuer fordi man er redd er vel ganske stygt? Og mange av svarene på tråden fra de sedvanlige anonyme er rimelig stygge også. Hvorfor er dette forumet her hvis man skal kunne skrive sånt - det ER en krangleside på forumet her og da kan man vel nesten skrive det der hvis vi med ekstrem fødselsangst er så fæle?

Vi er tilogmed helt tette virker det som fordi vi ikke prøver å reise oss og bekjempe angsten vår, det er faen så provoserende, jeg har slitt hele svangerskapet mitt for å bekjempe den med mange samtaler og det har ikke hjulpet - og sånne holdninger trenger jeg ikke på et forum jeg har brukt som støtte.

 

Flott å se at dere ivaretar brukere deres, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miang20&alicja, ks24.05.07!

Syns faktisk det er litt rart at det ikke blir slettet, når vi kommer inn her og skriver om at det er sårende for oss, skal det være sårende for oss å være på en side hvor vi får støtte og hjelp?

 

Det er liksom ikke sånn i det virkelige liv at alle har venner som er gravide og vi spør jo ikke akkurat gravide på gata om de har fødselsangst, de og ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt vondt i magen hver gang jeg går på angstsidene og ser den dumme tråden med hellige kuer. Synes denne KUN er skrevet for å provosere og det klarer jeg ikke å forstå at dere ikke ser.

 

Å si at vi ikke kjemper mot angsten vår, trist. Jeg har kjempet i åresvis og kommet svært langt i og med at jeg har tørt å bli gravid. Jeg har gått til samtaler lenge før jeg ble gravid. Og når man da får slengt noe sånt i trynet. Dere kan ikke argumenter det med at vi var spydige vi også i svarene våre. Hvem blir ikke det når noen viser oss så lite respekt og angriper oss på den måten?

 

Synes denne tråden burde være slettet for lenge siden! Jeg klarer ikke å forstå hvordan dere kan bare la den stå der. Ubrukelig vurdering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke slette det innlegget, så det var korrekt gjettet.

Grunnen er at det må kunne gå an å mene forskjellige ting. De som har skikkelig angst må greie å forklare denne damen at det ikke er så enkelt, eller rett og slett bare overse innlegget. Det er ikke lett å skjønne hvordan folk med angst har det, men hvis ingen prøver å forklare det for dem som ikke har den samme angsten, så vil ikke disse andre skjønne det heller og vil heller aldri få respekt for dem som har angst. Derfor lar jeg det stå.

Psykiske problemer er ikke lette å forstå, men vi må ihvertfall prøve å forklare andre om det, eller går jo ikke verden fremover. De innleggene som er direkte trakkasserende vil jeg jo slette, men dette handler bare om ren uvitenhet.

Dritt innlegg vil vi slette.

Men takk for at du sa fra, det er ikke alltid like lett å se hvor grensene går, den er overhodet ikke tydelig, så bare fortsett å si fra, det er veldig bra.

Riktig lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miang20&alicja, ks24.05.07!

Unnskyld meg men leser du hva vi har svart ti-tusen forskjellige steder? Vi har PRØVD å forklre men vi blir jo ikke hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Nå ble jeg bare enda lei meg og sjokkert! Ser du ikke jm Sir i at vi prøver å forklare TUSEN ganger. Denne dama kunne sjekket andre tråder før hun kom med denne drittslenginga.

 

"Det eneste dere vil høre er: "Stakkars dere, dere har det fælt. Ingenting hjelper, bare ta ks."

Kaller du ikke dette drittslenging og trakkassering? Da lurer jeg på hva som er det? Dette er ikke uvitende mening, men provosering.

 

Nei, jeg har ikke ord. Lurer på hvem som er uvitende her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miang20&alicja, ks24.05.07!

Viser til tidligere klage på dette innlegget :

 

Sv: Slett denne vederstyggeligheten 20:46 26.03.2007

Hovedinnlegget er etter min oppfatning ok. Derimot er enkelte av svarene unødvendig negative, men ser ingen grunn til å slette tråden slik den fremstår nå.

Moderator Hannaah

[svar på dette innlegget]

Sv: Slett denne vederstyggeligheten 20:48 26.03.2007

Så du syns at det er rett at noen kommer inn på et forum som er rettet mot en gruppe mennesker som har det vondt skriver noe slikt? Er du klr over hvor fryktelig fælt det er for ca 90% av personene der inne at folk skriver sånt, det er ikke det denne sidne er til. Flott at dere vedlikeholder må jeg si..

miang20&alicja04.06.07

[svar på dette innlegget]

Sv: Slett denne vederstyggeligheten 20:50 26.03.2007

Litt motforestillinger/refleksjoner må det være anledning til å komme

 

 

Kan du Jm Siri, eller moderator hannaaaaaah fortelle meg hva en MOTFORESTILLING TIL ANGST ER ?

 

Er det "jeg er uenig så angsten din fins ikke?"

 

Hvorfor kan dere ikke bare slette det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er fint om du gjør, for vi vil ha redelige diskusjoner, ikke at man skal tråkke på andre.

Vennlig hilsen

Jordmor Siri"

 

Dette er skrevet av deg jm Siri. Hvorfor gjeder ikke dette angstdebatten også? Det lurer jeg fælt på! Hvordan kan du mene at det å kalle de som har angst for Hellige kuer for en meningsytring? Er ikke dette å tråkke på noen så vet ikke jeg! Synes dette blir veldig selvmotsigende. Eller mener du kanskje det samme som hun som skrev innlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det JM Siri mener er at slike tråder burde stå slik at de som ikkje skjønner ka angst er kan lese ka de som har angst skriver, og kanskje lære mer.

Det er i mine øyner helt umulig for en som ikkje har hatt angst å forstå ka angst er og innebærer, men syns det er bra at folk spør, slik at vi som har angst kan forklare.

Kanskje du kan skrive noe om det å legge det ut heller?

 

 

klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miang20&alicja, ks24.05.07!

Hvorfor skal vi måtte forklre oss til noen som kaller oss hellige kuer som ikke ønsker å bekjempe angsten vår? Hvis folk lurer finnes det vel ca 50 tråder om akkurat hva det er for noe, på siden uten at noen trenger å skrive at man er ne hellig ku.

 

Jeg er betalende gullsmokken medlem og forventer egentlig litt bedre service enn dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi forklare oss? Hvorfor kan ikke foruet være for oss med fødselsangst? Kan ikke vi få lov til det uten å måtte forklare oss hele tiden. Det gjør vi nok hos jm, psykolog, lege osv. Det er det jeg synes var såfint med den siden, at de jeg snakket med forsto hva jeg mendte uten å dømme meg!

 

Og hvordan skal vi kunne klare å forklare det når ikke en gang jordmødre skjønner det? Blir litt for tøff kamp når vi sliter med det fra før. Nei, jeg vil snakke med folk som forstå, ikke folk som ikke skjønner noe! De kan lese litt litteratur før de kommer å slenge med kjeften!

 

Så klart det er vanskelig å sette seg inn i det å ha angst. Men kan man ikke spørre fint da i setdet for å komme med det tullet? Dømmer man kan man holde seg unna eller gå på krangle!

 

En utrolig frustrert hilsen Hetti! PS. ikke kom å snakk om noe du ikke har greie på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Jeg er rett og slett skuffet over deg, jordmor Siri. Hvorfor tar du ikke angst på alvor? Mener du kanskje selv at de som sliter med fødselsangst er hellige kuer? Hvorfor skal folk men angst måtte forklare seg gang på gang for spydige, ekle anonyme (og til om med nickgitte mennesker) som rakker ned på dem og viser null forståelse for det de lider av? Det er jo bare å lese noen tråder så skjønner de hvor vondt folk har det. Og må de absolutt spørre hvorfor folk har angst, så kan de jo spørre de rett ut i stedet for å komme med allslags kommentarer om ting de ikke vet noe om!

 

Se her i tråden som Miang vil få slettet: "Skriver ikke dette for å være provoserende, men bare for å få i gang en debatt om bevisstgjøring, der man kanskje skulle sette alle kluter inn for å gjøre noe med angsten, og der hvor målet med dette var å tørre å prøve en naturlig fødsel etter fullgodt sv.skap." Det kommer fram at anonym ikke lider av noen stor fødselsangst, så hun har nok ikke vært så mye inne på det forumet. Åssen kan hun da vite hva slags behandlig de med angst får? Er hun ikke klar over at det blir satt igang samtaler for de med angst, og at de kjemper igjennom hele svangerskapet for å bli kvitt angsten?

 

Hvis hun synes at de med fødselsangst må bli bevisste over hva ks innebærer så må jo de med fødselsangst forlange av henne at hun først blir bevisst over hva de må igjennom. Hvorfor kan hun bare valse innom et forum hun ikke har noe med å gjøre for å spørre noe sånt, og så i tillegg sette igang en slik debatt bare fordi hun har lyst til det uten at moderator gjør noe med det? Angst er faktisk ikke bare det å være "redd for å føde", det er så mye annet som innbærer å ha angst. Hvorfor må vi forklare henne dette? Til og med utdanna psykiatere kan jo ikke forklare hvordan angst er, hvorfor den kommer, og hva en skal gjøre for å bli kvitt den...skal de som slite liksom greie det? Er det meninga at vi skal fortelle enhver ny anonym som kommer innom og lurer på hvorfor vi har angst at vi har blitt voldtatt og misbrukt? Er det det du forventer av oss, jordmor Siri? Skal vi måtte bruke vår tid på å forklare en anonym at vi er livredde for å dø under vaginal fødsel, eller at babyen dør? Må vi finne oss i en slik behandling bare fordi vi har angst?

 

Hva hvis jeg går innpå forumet ufrivillig abort og begynner å spørre de der hvorfor de aborterte? Hva om jeg startet en debatt der for å bevisstgjøre at de ikke må jobbe nattskift og ikke må løfte tungt? Skal jeg få lov til å kalle dem hellige kuer fordi de sliter etter noe som er naturens gang? I prinsippet så kan jeg faktisk det med tanke på de innlegga dere ikke sletter på fødselsangstforumet! Tenk så grusomt det er!!! Det er kun dere, moderator Hannaah og jordmor Siri, som kan slette disse innlegga,- kan dere ikke være så snille og skjønne at sånt ikke hører til på fødselsangstforumet. Lag heller en overskrift som er litt mer detaljert enn: "Gruer du deg så voldsomt til fødselen at det kan karakteriseres som angst? Her kan du lette på trykket."

 

F.eks.: For noen kan tanken på å føde være så grusom at de får angst. Dette utgjør en ekstra belastning i svangerskapet, ja for noen så er det det eneste de tenker på. Angsten kan variere i grad, og komme f.eks. av redsel for smerter, død, skader, eller at den gravide har blitt utsatt for overgrep eller lignende situasjoner i fortida. Vi håper derfor at alle brukere tar angsten på alvor, og ikke henger ut de som lider av angst. Samtaleterapi kan være et fint tilbud til de med angst, og noen ganger er tilbud om ks det avgjørende for at angsten minsker. For noen hjelper det å dele sine erfaringer og tanker, så her kan dere med angst lette på trykket, og diskutere sammen med andre som har angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angst kan ikke forklares, det må erfares for å forstå hvordan det er. Angst oppleves ulikt fra person til person, og det verste man kan gjøre i forhold til personer med angst er å fordømme, neglisjere, trakassere og gi enda mer dårlig samvittighet for at man faktisk HAR angst.

Jeg har aldri hatt det, men snakker med forskjellige folk som har en angstfylt hverdag ofte. Jeg har hørt foredrag, lest bøker osv, men å forklare hva angst ER, kan jeg ikke. Jeg vet bare at det er vondt og forferdelig vanskelig å leve med!!

 

Kanskje burde terskelen på hva som er "lov" å skrive på et forum for de med fødselsangst være litt strengere? Sånn som på forumet for "beholde barnet?". Alt som kan provosere blir jo visstnok slettet der... Å tråkke på andres følelser i en sårbar tilstand gjør bare ting enda verre. Og dersom slike innlegg (måtte jo inn å lese) skal få stå, så ville jeg funnet meg et annet forum å diskutere disse tingene på.

 

Spør man om angst, spør man om sorg, spør man om det som er personlig og vanskelig å forklare, så gjør man det med respekt! Man spør ikke noen som har mistet sitt barn om hvordan det er med å innlede med uttrykk som "hellige kuer"... Diskusjoner med denne vinklingen hører mer hjemme på kranglesiden.

 

Så selv om jeg ikke har fødselsangst (noe jeg er veldig glad for), så støtter jeg disse jentene som faktisk har det. Jeg skjønner at dette kan såre, og det er ikke spesielt positivt at man ikke greier å håndtere forumet bedre enn dette.

 

Man har et ansvar på slike forum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...