Gå til innhold

Jeg kommer til stadighet ikke inn på skravle og ammedebatten.


HTC

Anbefalte innlegg

Men forstår ut fra innlegg på de andre forumene jeg kommer inn på, at amdre kommer inn på skravle og amme.

 

Hvorfor det? Jeg er jo ikke utestengt. Er det noe med min maskin eller er det noe annet galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke kommet inn på skravle eller amme i hele dag.

 

Jeg kommer inn på alle de andre forumene.

 

Rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ammedebatten er oppe i dag!

Er det no med amming du trenger så finner blomman og jeg deg til slutt over alt hvis du roper da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det, men forstår altså ikke hvorfor kun jeg ikke kommer inn på skravle og amme? Har opplevd dette før også og sendt forespørsel til Siri, men ikke fått noe svar på det.

 

Ammespørsmål, hvis du og Blomman kan ta det her?:

 

Har ett barn på 4mnd. Jeg fullammer. Jeg slenger frem puppen i tide og utide på dagtid og hun får masse melk, jeg lar henne styre dette 100% selv og tilbyr ca hver 1.5 - 2 time, vil hun ikke ha, så snur hun hodet bort. Det fungerer kjempegreit. Hun er 62cm lang og veier ca 6800 gram. Stor og go.

 

Spørsmål 1: Hun har begynnt å skulle ha mat hyppig på natten. Jeg legger henne kl 19, rett etter amming. Ny amming mellom kl 2230-2330. Etter den ammingen våkner hun ca hver 1-2 timers mellomrom og SKAL ha pupp. Nytter ikke at pappan putter inn smukk. Hun ligger på samme rom som oss i en egen seng ved siden av pappan.Hun drikker iherdig og sovner umiddelbart. Dette opplever jeg som slitsomt og unødvendig? Trodde nattammingen skulle trappes ned snart, er jo bare 2mnd til hun er 6mnd og ikke skulle behøve mer natt mat, dessuten får hun jo plenty med mat gjennom dagen? Dessuten har hun alltid hatt rytme med pupp kl 1900 - 2230/2330 - 0230 - 0600 (da står vi opp). Hva gjør jeg?

A) ammer i vei

B) legger henne på eget rom så hun ikke kjenner lukten av meg

C) Lar pappan gi smukk og nekter pupp før det har gått 3-4 timer

D) Tilbyr vann? Har aldri latt henne smake annet enn mm og kunne vel tenke meg å vente til hun er 6mnd før jeg introduserer annet enn mm.

 

Spørsmål 2: Har ikke pumpet med dette barnet. Pumpet en del med nr 1, men var aldri god på dette. Nå har jeg en rekke begivenheter forran meg, der jeg må ha en flaske på lur for barnepasseren. Hvor mye mat skal jeg beregne på henne pr måltid fom nå og frem til hun er 5mnd? Har dere tips for å få pumpingen til å fungere? Har mini elektric.

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det høres ut som om hun får tenner. Har du forsøkt med dentinox? Sjekk nede i midten, ser du utvikling i tannkjøttet? Da er det A som gjelder til tennene kommer!

 

2) Mini electric brukte jeg, den er kjempebra! Er du ikke vant til pumping ville jeg ringt til legen etter utdrivingsspray, den er indikert for pumping. Ellers, ikke titt i flasken (se på tv, gjør noe som får tankene til å vandre, må du tenke så tenk glade tanker om det søte barnet ditt), 15 tørrpumping er maks. Det er oftest lettest på morgenen og formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar. Ser ikke tenner ennå, men hun har i ca 1.5 mnd nå stappet begge hender inn i munnen så hardt hun kan, så kanskje noe er på vei? Nr 1 fikk ikke sin første tann før hun var over året, så jeg har ikke tenkt tanken engang på at barn nr 2 kan få tenner allerede nå!

 

Hva mener du med 15 tørrpumping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dentinox kan virke uannsett...

15min skulle det være. Du kan sitte i 15min og ikke få noe ut. Husk og begynne på minimum, da! Og sakte men sikkert øke hvis det er komfortabelt. Ruller du den andre brystvorten mellom fingrene så kan det også hjelpe på utdrivingen. Men altså, ikke titte i flaska! (I tuten kan du titte, da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...