Gå til innhold

er det bare meg som må amme i søvn på kvelden?


LisaColli

Anbefalte innlegg

hun sover aldri for seg selv. skriker hvis vi legger henne i senga si/vogna. hvis vi lar henne sovne på oss, eller går og bysser henne i søvn for så å legge henne ned, våkner hun enten med en gang eller etter max 15 min. sånn er det hele dagen. sover godt hvis vi går tur i vogna da.. det er så slitsomt!! så jeg må legge meg kl 23, sammen med henne, bruker også da et par timer på å sovne.. og må sove i vår seng, ellers våkner hun..

 

flere som sliter med dette? noen som har tips? har jeg skjemt henne bort eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

vi sliter med det samme problemet. han er kanskje ikke så ekstrem som din. han må enten sovne ved puppen eller at han blir rugget på. om dagen så sover han i vogna el i vuggen sin og det går greit,men om kvelden så er det ikke snakk om at han vil ligge i senga el bæggen sin. for at jeg skal få sove så har vi tatt den enkle løsningen og la han sove i vår seng. jeg sover jo ikke godt da for tenker jo på krybbedød;(

tror kanskje det kommer litt av seg selv når de blir noen mnd større. at de da vil sove alene.

du bør prøve å ta saueskinnet i senga deres som han sover på og bruke hans egen dyne og når han da har sovnet så legg han i sengen. det skal vi prøve nå hvartfall. tips fra helsestasjonen.

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som jeg skulle ha beskrevet situasjonen her ;-) Håper det går seg til etter hvert. For nå er jeg fryktelig glad for at det finnes bæresjal og seler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme probemet. Hun sovnet etter en del byssing og mas, men voktnet fort igjen. Løsningen ble at vi laget en "indianerpakke" av henne. Vi surrer henne ganske tett inn i et elastisk teppe. Ikke ubehagelig hardt slik at blodomløpet stopper opp nei, men slik at hun ikke kan veive rundt med armene og vekke se selv. Legg armene ned lags kroppen og surr i vei. I starten måtte vi bysse henne i søvn, men hun sov videre da vi la henne ned i hvertfall. Nå sovner hun helt fint alene. Se bilde på profilen min.

NB: Det funker best med elastisk teppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi hadde det og sånn, men det har liksom gått seg til. I stedenfor å la hun sove i vugga i stua, har vi beg å legge henne i sin egen seng (på dagtid). Nå kobler hun den til soving kan det virke som og roer seg helt fint. Når hun sover i senga er hin inntullet i et teppe, men ikke slik som Ellie83 beskriver....fikk nesten klaus når jeg leste det...ikke ta det ille opp altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det også sånn! Har prøvd å legge Selma i senga si, men det virker som om hun blir redd av å være alene der. Hun har jo hatt det ganske urolig i starten av livet siden jeg har vært så mye på sykehus.. Kan jo ha en sammenheng.. Dessuten har hun fått diagnosen kolikk, og det plager henne endel på kveldene.. jeg tror at det er noe som går seg til jeg! slitsomt mens det står på, men det varer ikke evig! leste noe om at man må la barnet sovne inn selv, ikke rugge det isøvn osv.. lett å si.. men værdt å prøve. har klart å få fin rutine på dagen med dette. Hun ligger i vuggen sin etter hun har fått morgenstell og pupp, stryker henne i panna og synger til henne helt til hun sovner. Skriker hun masse tar jeg henne opp og trøster litt, så begynner vi på nytt. Nå sovner hun lett, og sover i 3 til 4 timer der!! Prøv! De må jo lære seg slike ting også!! Lykke til!! går det ellers bra med lille Victoria?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he. Ingen problemer med det. Ikke allt vil prøve det. Lillejenta vår elsker det i hvertfall. Hun liker at det føles tett og trangt (slik som i magen), og hun sover MYE bedre slik. I natt sov hun 8,5 timer før hun voktnet førsta gang. Da fikk hun mat, og sov så i nesten 3 timer til.

Verdt å prøve syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles "reiving", og er en godt utprøvd metode fra tusenvis av år tilbake :) Ungene liker det, så lenge de er små selvsagt. Det får dem (som ellie83 sier) til å føle seg trygge, som da de lå trangt og varmt inne i mammas mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bortsett fra det og litt magevondt i blant, går det bare bra:)

 

har prøvd å tulle henne inn i et teppe, men da blir hun bare sint, hehe.. prøver å få løs armene sine. prøver også å la henne sovne inn av seg selv uten stimulanse, men det går sjeldent. så etter litt prøving må jeg bare gi opp.

 

håper dette går seg til etterhvert da, ellers får vi litt av et problem senere:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet en mellomløsning på det å sove i egen seng og vår seng, vi bruker en vognbag mellom oss i dobbeltsenga. Hun ser oss ikke, men vi kan stappe smokken inn når den faller ut osv (som var grunnen til at vi ga opp vugga om natta; har ikke plass til den ved siden av seng så vi måtte stå opp hundreogørten ganger pga smokken før hun sovna.) Det føles trygt i forhold til krybbedød, og har gitt henne gladere foreldre med mer overskudd. Det som er dumt er selvfølgelig at mammaen og pappaen ikke kan sove inntil hverandre...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...