Skrevet 17 april 2008 - 19:49
Kjenner igjen den tanke gangen,om å bare gjøre det engang til,en siste gang.Problemmet er at det ofte ikke nok,da får fort man smaken på det igjen. Det er bare snakk om å lure segselv.Herregud det var mange ganger jeg trodde jeg kunne klare meg ved å bare ta en liten sprekk,så kan det gå en måndet,en liten sprekk til og plutselig går det en uke imellom. veien er jævla kort tilbake. Når man har vært rusfri noen år,som får man avstand fra alt det vonde og fortrenger litt.Det man husker er de gode opplevelsene med rusen. Ofte er det sån at en sprekk ikke nok,etter en smell så tar du gjerne en smell til,når man alikevel har drittet seg ut.
Jeg kjenner godt til dette her. jeg har vært narkoman i mange år,brukt først lenge amf. til slutt smakte jeg herion og forelsket meg i den rusen.og ble slave møkka som er så farlig godt.Det er først og fremst livstilen og uforsiktigheten som ødelegger menneske. Det er så mange må lide under det,først og fremst sine egnebarn og nær famile/venner
Jeg var ei livsglad ung jente,misbruket utviklet seg gradevis,snikene,bruken av amf ødela meg helt psykisk og fra første gangen jeg smakte heroin forelsket jeg meg i rusen som roet meg helt ned og jeg ble til ei jente med null kontakt med segselv og andre,ble en vandrende zombie som bare lengtet etter å dø tilslutt.
Heldigvis etter å vært igjennom flere behandlingsopphold,begynnte jeg på metadon. Det har hjulpet meg på mange måter,de har vært mine krykker å støtte seg til. Men det har vært hardt,det krever mye vilje og hardt arbeid å få det til. For meg var det viktig å tenke på barnet mitt. Jeg mener at alle som har ansvar for barn mens de ruser seg med dem tilstede ikke er noen gode omsorgspersoner når de er rusa.om det så er alkohold,amf eller heroin - rus er rus. Rus og barn hører ikke sammen. Tenk på dem.det er utryggt og ustabilt for et barn å oppleve foreldrene sine rusa. Jeg vokste opp med en mor som var pillemisbruker,det var ikke vært bra for meg,preget meg.Jeg unner ikke et barn å oppleve det. Derfor ga jeg selv fra meg omsorgen frivllig til barnevernet,fordi jeg klarte ikke å stoppe med å ruse meg.Merket selv at jeg ikke ga av megselv 100% som jeg klarer når jeg er nykter.Dette var riktig i mitt tifelde,får å skåne og sikre barnet mitt. Så vær så snill tenk deg om ihvertfall. Alle Barn fortjener å oppleve sine foreldre rusfrie!! Klarer man ikke det så må man bare slutte å være egoistisk og be om hjelp. Vet jo ikke hvor gammel du er,men er du godt voksen så vet du nok dette her veldig godt. Det er ikke lett,hold ut,russuget forsvinner,det vil nok komme og gå en lang stund- men det blir lettere så sant du fortsetter å holde deg nykter.
Klems