Gå til innhold

Mai: ammer dere enda?


mai mammaen til to

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ammer 6 ganger i døgnet (ca). og han spiser 2-4 skiver, 1-2 frukt og middag hver dag, og vann til måltidene...så mye mat men likevel ikke gått så mye opp i vekt siste mnd. fra han lærte seg å krype...hehe...har alltid gått bra opp i vekt og ligger fremdeles på normalkurven sin men gikk opp 800 gram fra des- jan og bare 130 gram fra jan-feb...800 gr er jo mye men fullammet til han var 6 mnd og ikke oppe i full grøtmengde før han var 7 mnd, men den mnd så følte jeg han spiste like mye av meg som før pluss han spiste mer og mer fast føde- så ikke merkelig vekta føk opp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Måtte gi opp for to uker siden. Etter å ha tullet mye under amminga på dagtid i lang tid, begynte han å tulle og bite også på morgenen. Da jeg prøvde å pumpe fikk jeg bare ut ei teskje med melk. (Holdt på i tjue min.) Jeg får fremdeles ut noen dråper, men har ikke hatt spreng i det heletatt siden vi måtte gi opp. Junior har ikke vist antydning til å savne det, så da ble det nå sånn. Var egentlig ganske lei meg da jeg innså at det var slutten på amminga. Jeg hadde jo tenkt å holde på til han var rundt året, men den gang ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TORO.....

 

Sånn vart det her åsså, litt kjedelig når en vil amme til de er rundt året, men vil de ikke, så vil de ikke...

Vi får trøste oss med at vi har da amma ganske lenge, for rundt 9 mnd er da ikke værst?!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,måtte gi opp ammingen rett før lillegutt var 2mnd jeg :( Han fikk aldri noen god teknikk på suginga og til slutt nekta han puppen helt... Ville amme til rundt året jeg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med ni måneder i grunn. Holdt på å gi opp da han bare var en måned eller to. Jeg hadde mye vondt i begynnelsen og trodde det var gjenstridig sopp. Fant senere ut at det var vasospasmer. Fikk heldigvis noen måneder hvor alt gikk bra da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp...ca 2 ganger på dagen ved legging...og ca 3 ganger på kveld/natt;o) men prøver å minke ned for jeg får fryktelig spreng hvis jeg ikke ammer på 4-5timer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammer morgen, ettermiddag og kveld. Har begynt å jobbe igjen, så da passa det bra å kutte litt ned. Men mini er igrunnen ikke så interessert lenger, han må være ordentlig søvnig, ellers blir det bare biting og tull. Ser ut som om han kommer til å slutte av seg selv om ikke så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, ammer mye jeg og. Har blitt en naturlig reduksjon nå, er vel ca 5 ganger daglig, og ev 1-2 ganger om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre! Junior kuttet selv ut denne uka. Han har selv minsket det gradvis siden jul, har ammet morgen og kveld den siste måneden, men nå vil han ikke ha noe. Så da sier det seg selv at det blir vanskelig, selv om jeg skulle ønske å fortsette et par måneder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ammet veldig ofte jeg da... men nå er jeg begynt å jobbe igjen så da kan hun ikke få på dagtid lenger...hun får på morningen, når jeg kommer hjem fra jobb, på kvelden før hun legger seg og to ganger på natten...(når jeg legger meg og engang til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i starten av uken måtte jeg få sambo til å ta henne med seg på jobben sånn at jeg fikk ammet henne der...jeg hadde så sinnsykt spreng...hihi... jobber i barnehage..og alle barne ble jo helt fasinert.. skulle sette meg i et rom for meg selv...men det stakk et og et hode frem i døren hele tiden..så de måtte få se litt når hun fikk mat..for de lurte så veldig..hihi.. de er no vittig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Jeg ammer fortsatt ganske mye. 3-4 ganger om dagen tror jeg. Men det har dabbet kraftig av, og jeg tror det er jeg som har størst behov for å amme :-) En dag ammet jeg han kun på morgenen og kom først hjem etter at han hadde lagt seg, og til min overraskelse hadde han sovnet uten problem. Så han klarer seg tydeligvis helt fint uten å bli ammet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...