Gå til innhold

har jeg lagt på meg mye?


Bærta å babyn

Anbefalte innlegg

var på kontroll i går og har lagt på 6 kilo siden starten på desember, fikk beskjed av jordmor om å passe vekta.. er 24 uker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei, jeg er 25 uker nå og har lagt på meg 10 kg siden september. Snakket med lege, jordmor og noen sykepleiere. Alle sier at det er normalt.... Men jeg er fortsatt bekymret, fordi jeg har lagt på meg mest tror jeg i juniklubben.... mmmmm.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tror ikke vi skal bekymre oss så veldig mye om vekta, vi er jo gravide! Jeg har lagt på meg 10 kg jeg, syns ikke jeg spiser så veldig usunt heller. De 10 kg kom ganske fort, men de siste mnd har jeg nesten ikke lagt på meg noe særlig, 1-2 kg bare. Legen min sier at det er så individuelt hvordan en legger på seg gjennom svangerskapet. Så jeg tror vi bare skal ta det med ro og prøve å ikke tenke så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegbegynte ikke å legge på meg fø midten på desember og til nå har jeg lagt på meg ti kilo så tror ikke du trenger å bekymre deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Natasha, tror nok ikke du skal være redd for å ha lagt på deg mest her inne nei. Da jeg var 25+1 så hadde jeg lagt på meg 11,5 kg, så det så:P Vil ikke si at jeg spiser så gæli usunt, men jeg hadde faktisk lagt på meg ca 2 kg i uka de siste 4 ukene frem til uke 25. Så hva som skjedde der lurer jeg på, men får satse på at jeg bare har hatt min største vekstperiode akkurat da;)

 

Mamma tippa at jeg hadde lagt på meg maks 5, så da så. hehe;) Nei jeg tar det ganske med ro ang. de kiloene som kommer, men ble litt paff da jeg oppdaga hvor fort de kom på de siste 4 ukene der... Er nå 27+0 i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor i dag, er 23+3, og gått opp 7 kg - hun sa jeg var perfekt. Men man burde jo alltid passe vekta. Følte du at hun mente du hadde gått opp for mye? Eller at hun bare ga deg en vennlig advarsel? Hva synes du selv om de kiloene du har lagt på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke å sjekke vekta mer enn 1*/uke for å ikke bli helt hysterisk.

Forrige helg - uke 26+0 hadde jeg lat på meg 9 kilo!

 

Det er minst 10 nå. Føler meg som en tung elefant og vet at jeg skal bli større.....

 

Men mine venninner lover meg at det skal renne av under ammingen. Får håpe at vi klarer å amme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 24 uker i dag og har lagt på meg 12 kg!

 

Og det tar jeg helt med ro!!!! Er så lei av jordmødre som kommer med sine ekspertuttalelser og liksom sitter med fasiten. Skjønner ikke hvilken tilfredsstillielse de får av å gjøre folk usikre og føle seg unormale?! Forrige svangerskap gikk jeg totalt opp 24 kg, og alt ble borte igjen. Både barnet og jeg er veldig sunne og friske.

 

La oss få være tjukke og vakre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 26 å har lagt på meg sikkert 10 kg allerede.. de kommer fortere denne gangen en sist... skjønner egentlig ikke hvorfor da jeg ikke spiser noen annet en frukt nesten.. aldri spist så lite snop og potetgull....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Gud!!! Takk så mye, at det er ikke bare meg som går opp i vekt så raskt! :-) Nå roer jeg meg ned også... La oss alle nytte av å være elefanter en stund!!! :-) hehe.... o... nå er jeg glad...skal kjøpe meg en stooooooooor sjokolade idag da.........:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 23 og har lagt på meg nesten 12 kg! Forrige svangerskap hadde jeg lagt på meg 12,5 kg da barnet ble født, så jeg føler jeg ligger litt dårlig an nå, for å si det slik. Hadde samme utgangspunkt før graviditeten, så egentlig skjønner jeg ikke hvorfor det er så vanvittig stor forskjell. Gikk bare 6 mnd uten å være gravid i mellom de to, så det er mulig kiloene kommer lettere denne gangen... Nå har samboeren og jeg innført godteristopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er ganske stor forskjell på jordmødrene jeg. Og vi legger stor vekt på det de sier oss om det er noe 'negativt'. Det er rart hvilken innvirkning de har på oss egentlig..

 

Min JM har ikke kommentert noe om vekta mi, enda så mye jeg har gått opp. Og jeg går til 4 forskjellige, har omtrent ny JM hver gang her, Men de alle sier bare at 'det er helt fint' :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TAKK skal dere ha alle sammen som har svart på dette innlegget!!!

 

En stund lurte jeg på om jeg var unormal, leste bare om folk som hadde lagt på seg 0,5 kg eller allerhelst hadde tatt av...

 

Selv har jeg lagt på meg nesten 9 kg og 25+1.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du skal bekymre deg, nei!

Jeg har lagt på meg 10 kg og er i uke 28.

JM sa ikkeno om det, selv da jeg spurte så sa hun bare at neida det var ikkeno stress og nevnte at det er de som går opp 30 kg i svangerskapet, og DET er selvsagt ikke bra.

Tror det kommer an på hvordan man er bygd fra før og alt mulig.

Hvis man spiser ålreit så syns jeg ikke man skal stresse uansett.

Jeg har bestemt meg for å ta det helt med ro ang. vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er lett å bli litt opptatt av vekta ja. Jeg er glad jeg endleig har begynt å legge på meg, selv om det "bare" er 2 kg mer enn utgangspunktet. Det er ikke noe gøy å ikke ha energi fordi man bare kaster opp alt man inntar heller. Denne linken har en annen her inne gitt før, men jeg minne rom den igjen - så kan man bli "beroliget" om man er "normal" el.l i fht sitt eget utgangspunkt. Jeg koser meg med Premium dark 70% kakao Freia sjokolade, fått "dilla" og unner meg det.

Beregne vektøkning kalkulator:

http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har antydning til svangerskaps diabetes eller noe sånt, så tror jeg ikke du skal beymre deg så veldig. Det er jo tross alt en del fostervann osv og det veier jo en del. Så lenge du føler deg bra, så synes jeg ikke du skal bry deg om hva jordmor osv sier.

 

Men for all del... pass litt på ha du spiser, du har jo en annen som du må tenke på også.

 

et godt tips, begynn å bak brød hvis du ikke gjør det allerede. Da holder du deg mett lenger og dessuten så smaker det mye bedre enn kjøpebrød. Så hvis du har tid/mulighet/overskudd så er dette en god investering for din egen del :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 25 nå, og hadde visst lagt på meg 6kg, og det er bare siden Januar. Gått fra 54 til 60 kg på bare to mnd!! Men sånn var det sist også. ALT kom mot slutten..Lurer litt på hvor dette ender;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...