Gå til innhold

Bare lurer... Fler i Juni klubben som har Bekkenløsning?


*Muffin* og mini Muffin *

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykmeldt nå siden midten av januar og kommer nok ikke tilbake i jobb.. Går til behandling hos Manuell terapaut og får dette dekket, håper at det kan stoppe den negative utvklingen som har vært til nå.. Har lyst til å prøve å svømme også, har hørt det hjelper.. Noen som har noen råd/ tips om hva som funker for dere?? Blir jo litt sånn at en har lyst til å prøve det meste...

 

Eller så dagene går med til å bimme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 30% sykemeldt pga bekkenløsning, men legen har ikke foreslått fysioterapi el. enda. Har ikke skrekkelig vondt hele tiden, men om kveldene er det ganske ille, etter en lang dag med bilkjøring, jobb og løfting av en sprellende ett-åring.. Tenkte jeg skulle prøve trening i varmtvannsbasseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, her krangler bekkenet som bare det.. Bruker bekkenbelte og synes det hjelper ganske bra.. Er også 100 % sykemeldt, men det er pga forliggende morkake da.. Legen har ikke snakka om noe behandling enda, men det blir kanskje etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt sånt bekkenbelte da? Kanskje jeg skal prøve det.

Legen min foreslo heller ikke noe behandling til meg,men jeg bestilte time selv hos Manuell terapaut. (trenger ikke henvisning fra lege lenger)

Men nå når jeg var hos legen sist, så sa han at det var fint at jeg prøvde ut ting for å se hva som hjalp meg.( tror legene kan være litt sløve av og til med å foreslå ulike typer behandlinger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte på Medipro. Tror de har på noen apotek eller slike medisinske butikker rundt omkring. Kosta ca 300 kr. Jeg bruker min når jeg skal ut av huset, kjøre bil, gå en del e.l. Stort sett ikke hjemme. Det hjelper meg masse iallefall! Verdt å prøve..

 

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt siden begynnelsen av januar, og kommer nok desverre ikke tilbake i jobb. Nå begynner jeg å kose meg litt mer med å gå hjemme, men det er litt kjedelig til tider.

Går til fysioterapaut og kiropraktor. Ikke så mye hjelp, men tar litt av "presset" vekk. Tar i mot gode råd med stor takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg så virker akupunktur med strøm og varme, har også prøvd manuellterapi, men må nok gi det noen ganger til, for frem til nå har det bare gjort ting verre. ( må ta nåler dagen etter manuellterapien for å klare smertene).

Men jeg så inne på skravlesiden at det var mange som skrøt hemmningsløst av masai skoene. Jeg skal nok prøve de, (men det var dessverre litt dyre, men fungerer de er de vel verdt pengene?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde det (er i uke 22) Men hadde betennelse i hofta, og ble 20% sykemeldt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har også.. GÅr det behandling på sykehuset sammen med damer i samme situasjon.. Vi får være i bassenget, og på kanten står en fysioterapeut og forteller oss ka vi ska gjøre..

 

Dette hjelper faktisk.. Det e ikkje snakk om vanlig svømming fram og tebake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har både BL og betennelse i hoften...hurra!!!!

Går til fysjo , men skal begynne til kiropraktor også nå tenkte jeg..

Bruker også bekkenbelte når eg skal på butikken og sånt..

 

Er forresten også 100% sykemeldt... kjeeeedelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med 2.mann nå og ble tidlig sykemeldt sist gang pga bekkenplager. Har kommet igjen nå, men nå prøver jeg å ta det mer med ro og satse på å klare meg lenger i jobb. Trives så godt også går dagene litt fortere mot juni:)

 

Min erfaring fra sist:

Fikk kjøpt bekkenbelte hos fysiotereapeut. De vet i hvert fall hvor det kan skaffes hvis de ikke har til salgs. Brukte det, men vet egentlig ikke om det hjalp.

 

Var med i svømmegruppe i oppvarma basseng. Det syntes jeg var nyttig. Godt å kunne bevege seg uten at det gjorde vondt- bedre til større magen ble egentlig. Så var det sosialt å treffe andre gravide, men også litt komisk når vi lå der som noen flodhester og gjorde knipeøvelser og jogga i vannet...:) Anbefales uansett. Legen min som ordna med det. Har tilbudet nå også, men må se i forhold til jobb.Er ikke så mye vits hvis det bare blir stress.

 

Ellers så erfarte jeg at det egentlig er kjempevanskelig å vite hva som hjelper mot bekkenplager...hjelper ikke å sitte helt i ro for da blir en jo helt stiv og for mye aktivitet gjør det vondt verre. Så viktig å fordele husarbeid (forhåpentligvis gjør en jo det fra før av...) og kanskje slippe unna de tyngste løftene og få litt ekstra forpleining de dagene/kveldene det gjør ekstra vondt. Mennene har ikke vondt verken her eller der i svangerskapet så de kan godt legge til rette for at vi får et godt svangerskap. Jeg prøver å stresse ned og godta at det går litt seinere enn vanlig med alt jeg skulle ha gjort. Også går jeg en tur med hunden så lenge jeg klarer selv om det sikkert går saktere og saktere til lenger mot juni det går...uansett deilig med frisk vinterluft:)

 

Lykke til videre i svangerskapet alle sammen. Var aktiv innpå bim når jeg ventet førstemann, men nå er det faktisk første gang jeg skriver. Har termin 20.juni:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fullt sykemeldt 14 dager i 18. uke. Etter eget ønske fikk jeg aktiv sykemelding m/ tilrettelegging. Har nå gått i aktiv sykemld. i ca. en måned. Skal snakke med legen min denne uken om evt. å gå over til gradert sykemld.

Går til Manuell terapeut uten at det har noe særlig effekt. Han prøvde å tape meg for å se om det virket, det gjorde det ikke, og da mente han at jeg ikke trengte å invistere i bekkenbelte (funker ikke for alle, da).

 

Eneste som ser ut til å hjelpe for meg, er å ta det rolig og kjenne mine begrensninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere med bekkenløsning....

Jeg går til fysioterapeut 1 gang i uka, og bassengtrening 1-2 ganger i uka.

Tror ikke alle fysioer er veldig flinke på dette området, så jeg passa på å bestille hos ei som er spesialist i kvinnesykdommer. Hun kan ihvertfall MYE mer enn legen min på dette området.

Det er jo fortsatt lenge til vi er fødeklare, så da syns jeg man skal prøve det som finnes av tilbud og kunnskap i nærmiljøene våre!!!

 

Ellers så holder jeg med hun over. Ta det med ro og lytt til kroppens signaler!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Har prøvd både fyseoterapaut og kiropraktor uten hell. Kan ikke si at jeg var fornøyd med noen av delene. Fikk anbefalt en fyseoterapaut på svangerskapsklinikken på Ullevål, som hadde spesialisert seg innenfor feltet, men ble ikke noe bedre.

 

Anbefaler at du går til Naprapat, han gjordet underverk. Går selv til en på Majorstuen. Før jul kunne jeg nesten ikke gå, nå har jeg nesten ingen smerter igjen. (Trodde at det skulle være bortkastet penger og jeg hadde heller ikke noe tru på at det kom til å hjelpe)

 

Har hørt flere som har anbefalt baseng trening, men orker ikke det så lenge som Naprapat behandlingen fungerer på meg. Desverre må en dekke denne behandlingen selv, men det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med dere som er sykemeldte! ikke moro å bare måtte gå hjemme. Er selv så heldig at jeg er i full jobb, og bare minimalt plaget.

 

En ting som holder meg på bena er tøying av setemusklene! Ble anbefalt dette av Naprapat (-dekkes dessverre ikke av folketrygden, men er verdt pengene!) og det gjør at jeg kjenner mye mindre smerter!

 

Merker også at sittestilling er viktig; unngå å sitte med bena i kors eller sitte-ligge i sofaen.. (fristende men..) Pute mellom bena om natten hjelper også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! noe dritt det her m bekkenet. har hatt problemer nå godt over en mnd. vært hos fysioterapaut, han gav mg bla annet generelle råd på hva jeg kunne gjøre for at det ikke skulle bli verre: ta korte steg når man går, korte turer istedet for lange, bytte sitte, ligge stilling ofte, bruke puter i senga for å få en best mulig ligge stilling. jeg spurte han ang. svømming, og han sa at da måtte jeg i så fall svømme m hunde ben, og ikke spre bena. sykling var fint visstnok- så sant været tilsier det.. dette var råd som har hjulpet godt for meg, og jeg har heldigvis sluppet unna sykmelding ennå. god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er bekkenløsning som erter meg om dagen. Etter å ha bøyd meg uheldig, løftet tungt, eller er på tur kjenner jeg ubehag i "sidene og i korsryggen"... usikker på hva jeg skal gjøre. Kan det være en ide med forebyggende? I såfall hva? Leste en artikkel i "gravid" hvor det sto en del om det. Det handlet mest om å "stemme kroppen" - endre stillinger og være bevisst på kroppsholdningene. Aleksandermetoden, tror jeg de kalte det. Men forstod det sånn at de bare har instruktører i Oslo-området... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... det bekkenet... Det er så vondt til tider, at man vet nesten ikke hva man skal finne på!

 

Jeg har gått til fysio siden svangerskapsuke 13 og har en fantastisk fysioterapaut!! Hun har laget et treningsopplegg til meg som jeg (prøver) å få gjort hver dag og det hjelper veldig!! I tillegg får jeg strømbehandling og masasje ca 2 dager i uken. Alle sier at det bare blir verre og verre, men i mitt tilfelle så blir det bedre og bedre... :)

Men, det er kanskje en god kombinasjon med tilpasset trening og det å lytte til kroppen som gjør det.

 

Mitt beste tips til deg er å ta det roligere og kjøp deg nye sko med skikkelig støtte og demping. Noen ganger er funksjon viktigere enn utseende, joggesko er kanskje ikke det man helst velger... Men hva velger man hvis man skal velge mellom smerter eller ikke??

Jeg valgte mindre pene sko og mindre vondt

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...