Gå til innhold

For mye appelsin


amilde 11.06

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så artig å høre at det er andre og... Jeg har det på samme måten. Har blitt appelsinoliker..! Appelsiner og appelsinsaft. Håper ikke det er skadelig nei... Men vi får i oss mye C-vitaminer og holder oss kanskje friskere av det...

Kanskje dette betyr at jeg åg venter en gutt..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også!!! Det er omtrent det eneste jeg bare MÅ ha i huset; appelsinjuice (og bare en spesiell type, nemlig Meierienes Premium) og appelsiner. I tillegg til Biola da, det er jeg blitt helt avhengig av (droppet det noen dager og fikk både forstoppelse og halsbrann - helt borte igjen nå...). Skal på 3D UL mandag og finne ut kjønn - kan jo teste ut gutte-teorien...?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen bør få i seg litt c- vitaminer hver dag.Det har både du og bebyen godt av :) Men det er ikke bra med FOR mye juice og appelsin. Det er ganske sterkt for kroppen/nyrene. Bør kansje ikke drikke mange glass juice for dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har også fått dilla på appelsin juice =P

 

Kan drikke 1-1.5 liter om dagen jeg =s Er kanskje litt for mye det =P

 

Jaja, godt er det LÆLL ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appelsinjuice er ikke farlig for nyrene................................ Jeg har også appelsin/eple dilla. Har hatt det i flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også appelsin dilla,spiser mange appelsiner om dagen,jeg venter gutt,så kan jo være noe i det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har selv dilla på appelsiner, holder med 1 glass juice, men kan spise flere appelsiner. Da min mor gikk gravid med meg hadde hun det slik også, jeg var superallergisk frem til 7-8 årsalderen, bla mot appelsiner pluss masse mer. Aner ikke om det har sammeneheng med hva som ble spist i graviditet. Jeg spiser jo appelsiner selv så jeg er ikke veldig bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde superdilla på appelsiner.. 2-3 om dagen MEN, har fått no utslett på hele rygge, ansiktet, puppene å magen så nå har legen sagt at jeg ikke skal spise sitrus frukter i 2uker... staakars meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også masse appelsiner hver dag.Har kjøpt litt andre frukter også for å variere litt,men det blir ikke det samme som med appelsinene.Appelsinjuice er jeg ikke interessert i da.Vann og appelsiner.Mmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært desperat etter appelsin i det siste! (venter gutt...?) Drikker på dyr "best i test" juice, men det er så utrolig verdt det! Kjæresten min drikker også på den, og da blir jeg litt smågretten, for den er jo min! Det er ganske flaut, og han vet ikke om det. Kanskje jeg skal begynne å kjøpe to, og skrive navn på dem? Ingenting er så grusomt som å plutselig få skikkelig craving etter appelsinjuice, og finne at det bare er en liten skvett igjen av den tidligere uåpnede kartongen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke bra med appelsinjuice.

 

Jeg spurte akupunktøren min om det var noe gravide burde holde seg unna og det første han sa var appelsinjuice!!! Hvis man skal drikke det bør det være så naturlig og ekte som mulig, helst med fruktkjøtt og aller helst utblandet m/ vann eller farris. Synes det var kjempe dumt for jeg er også helt hekta på appelsiner og appelsinjuice. Får holde meg til appelsiner fra nå av tenker jeg.

 

Han sa også at vi ikke har godt av rå grønnsaker. De børe være woka, steama, eller kokte. Begge deler hadde visst noe med syreinnholdet i kroppen å gjøre som ikke var bra for hverken mor eller babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde dilla på klementiner rundt juletider, men det gikk over... Og i følge min mor så skal jeg være forsiktg med appelsiner. De kan vist gi høyt blodtrykk. Hun er plaget av høyt blodtrykk, og fått beskjed av legen om å ikke spise appelsin.

 

Men, hva skal man gjøre da... hvis man bare MÅ ha det... :)

 

Og hvis du ikke har fått høyt blodtrykk til nå og spist masse apelsiner/jucie, så kanskje det ikke er så ille likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også appelsinjuicedilla!

venter jente, har alledeles ikke høyt blodtrykk (legen sa det var litt for lavt), og nettopp vært hos tannlege, null hull.

 

så det så;)

sorry, måtte bare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har dilla på applsin saft og juice.. fikk beskjed om at dette ikke var farlig. men greit å veksle litt med vann og juice.. for man kan få halsbrann av det etterhvert. jeg har helt normalt blodtrykk og ikke noe problemer med tennene.. bare å være flink med tannpussen det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...