Gå til innhold

¤Tråden -Nr: 8 ¤


Herkules

Anbefalte innlegg

Petro: gaffatape er en god tape har jeg hørt!

1D: grattis med "onkli" baby:)

 

 

Til meg selv: gå og legg deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, her kommer del 2: Måtte skynte meg å legge ut første innlegg siden Molle satt og ventet;) Hihi..... Skal ikke ha det på meg at jeg ikke stiller opp for jentene mine altså:)

 

Herk: Lurte fælt på hvilken serie som gikk så tidlig og hette Hopp jeg...... hihi, så på avslutninga av Hopp-uka selv jeg altså, men treg, jeg? nei!

 

Tiny: velkommen tilbake fra utlandet;) Gåstol biler finnes billig på lekebutikker (er jo sånne som hun dytter forran seg da, sikkert ikke det du mente.... jeje)

 

Molle: flink du er med legging! Snakka med E om dette du tror jeg, ellers så smug leser han tråden:) Den testen forklarer ikke hva Høy, middels og lav betyr.... Er det forbrenning, fettprosent, BMI, tålmodighet eller rett og slett høyde de mener?

 

Svana: Flinka A, E kommer etter skal du se;) Og så flink H er med middag da gitt;)

 

Ama: skulle hjulpet deg å bære jeg altså, har du ikke sjal å feste henne i? Det hjelper noe sinnsykt på både rygg og psyken;) Men er sikkert lurt med fastfødepause ei lita ri;)

 

Pt: fliiiiink å "trene" dere er da:) Jeg suger helt sikkert på sånt, liker TP jeg:) hihi, blir jo pt baklengst jo....

 

 

Cat: så bra at snuppa sov til ni, så mor slapp å ut med puppen kl 6;) (eller kanskje hun hadde det for det..... snakket om at det var lengesidenettellerannet...hihi)

 

Simba: Mikkel rev på munnspill hørtes litt spes ut;) Også var det godt å se at LH er tilbake til 8t søvnen sin igjen.

 

Dagens Gode Mor Gjerning (GMG)

Jeg spiste ikke wokrestene siden de hadde masse løk i seg....førte antageligvis til luft i går...)

 

Dagens Dårlige Mor Gjerning (DMG)

Jeg kommer ikke på å gi han TRAN.....sikkert fordi jeg syns det er helt J&¤(¤"¤)#/¤(# ekkelt!

 

 

Her har jeg tatt fram 56!!!!!!!!! Han har PLUTSELIG blitt for stor for 50, men skal se om jeg får lurt han inn i det 2 dager til:)

 

Hvor lenge til jeg kan slengen på gulvet under en babygym eller i en sånn stolgreier med dingleting over nå da????? (husker serriøst ikke når man kan begynne med sånt jeg.....tror det må bli DMG`n for i morra jeg....) Jeg holder han for det meste nå når han er våken, ligger i vogna og sover eller bæres i sjalet for å slippe mageknip....

 

Dreit forresten i håndduken etter badinga i dag...og når jeg vaska han da dreit han mer, da venta vi bare til han var ferdig før vi satte på`n bleie;)

 

Herreguuuu nå må noe stoppe meg! har holdt på i 1 time å lese meg opp og svare på alt......

 

BØF(g?)N!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.. Kan jeg og få bli medlem av "tråden"??

Nå skal jeg krype til køys.. Natti natti..

Så har jeg lagt in nytt treff...

Torsdag på jekyll &hyde kl 12.00

Håper så mange som mulig kan da...

Ha de på bade din gamle sjokolade,.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(g) ?

Testen? Mener du promilletesten? Tror de da mener promille assa...

 

Hej Nina! Va kul! Vet ikke om jeg får til på torsdag. Skal bort i dag. (ama) Baby-svømming på onsdag og til svanine torsdag eller fredag. Og mor og søss kommer onsdag eller torsdag. Blir litt mye:) Des. har jeg ingen penger:((

 

Ama: E våknet rundt 07.30 (av storebror og slumra til 8.15 mens kan ålet seg inntil mor. (flyttet meg maaange ganger-bare å gi opp!) Stod opp 8.30. Regner med han da sover en lur 10-10.30. Hvor lenge den varer er spennende å se. 30 min? 2 timer? Drar iaf litt etter den luren. 11.30 kanskje? Rutiner er et fint ord..hmf. Jeg drar nå innom BS først, så har jeg det unnagjort. Du får se om du trasker deg en tur dit eller ikke da vøtt. Men jeg kjører jo da til deg, så da blir du traskende alene tilbake:) (har ikke plass til to vogner+2seter+2voksne i bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei Mol. Kan hende jeg tar megen tur bort til BS-trenger en plastikksmekke:) Skal nok klare å tusle bortigjen aleine- selvom å gå 5 min aleine er veeeeeeeeeeldig skummelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det ble 30 min det:( da rak jeg ikke bli ferdig med det jeg skulle. æsj og. Alt tar litt mer tid med våken baby.

 

jeg vet jo ikke hvor du bor. Kjøre etter deg og vogna tilbake jeg da..hihi. Kan jo ikke ha noe av at du må sånn skummel heller da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pris til 1D for langt innlegg og omsorgsfull kommentering :-D

 

Er så sløv jeg at jeg bare tar det jeg husker, og det er ikke stort. Så flott at gutten din er friskmeldt, og stor gutt også. Snart 4 kg og greier. Da mine var omtrent 6 uker så var 50 plutselig for lite, så det er jo nesten som hos deg. Bruker nå hovedsakelig 56, men har begynt på noe 62. Det har jeg vel sagt før.

 

Skikkelig drittvær i dag! Vind og drit. Og da hjelper det ikke å bo på "fjellet". Ikke noe trillevær altså.

 

A sov på rygg i senga si i natt også! Juhuujabbadabbadooo!

Han fikk komme i senga med meg og E kl åtte for at jeg skulle overtale han til å sove lengre. Det gikk greit, og vi slumra til 0930! Ellers var det matings rundt midnatt, 0330 og 0630. Ikke verst.

 

E hadde etergilde da jeg la meg da, det var nesten sånn at jeg måtte vekke H og be han lage ei flaske. Orka ikke vekke E på kvelden, så han hadde ikke spist på 5-6 timer. Spiste først en pupp, og så ville han ha resten av den A hadde spist på, tilbake til den han begynte, og slutta med andre igjen. Da var Mø tom. Heldigvis sovna han, da hadde jeg amma han i en time tror jeg. Men bortsett fra det var natta fin.

 

I dag tidlig klorte han meg til blods på halsen. Disse neglene vokser jo som bare det! Synes jeg klipper hele tiden... sukk.

 

Nå smattes det fra grinda. E har blitt god på å finne totten når smokken ikke kan nås. Greit det, blir jo ikke grinings iaf.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet dagen 7.15, men lå i senga med puppen ute, og da kunne vi drøye til kl 8 før vi sto opp. Etter ren bleie, stell, litt kos og babygym sovnet hun pludrene i vugga og sov til klokken 11 :)) I går sovnet hun faktisk for natten klokken 21, og sover fortsatt uten å våkne (så vidt jeg vet da) frem til morran. Håper bare det varer!!!

 

Her blåser det også som bare F!!! Tujaene ligger omtrent landflatt her etter hvert vindkast. Dumme vinden har til og med blåst noen av pottene på verandaen over ende så jeg hørte at de knuste :((

 

Ja disse neglene er jo livsfarlige!! L klorer seg hele tiden!! Her om dagen hadde hun en lang blodig stripe fra panna, over den ene øyet og langt ned på kinnet!! Turte nesten ikke ta henne med ut jo!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er Linea 10 uker i dag :)) Endelig tosifret og stor jente :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter;)

 

Her soves det best på magen...... (mamma har sagt at hun kan kjøpe alarm til gutten så han kan sove på magen om natta også,men jeg er usikker........ den er koster jo en zillionkroner syns jeg. Og han sover jo på siden og ryggen, men bare ikke like godt)

 

Natten: Han ble badet kl 22, mat og sovnet av seg selv på magen på skinnet, båret inn i senga av pappa kl 24, sov der til kl 2, mat og over i senga si igjen til kl 5(på siden da), sov i senga med mamma fram til 6.30, pupp og sov til 9.30, pupp og våken med mamma til 10.30, sovnet av seg selv på magen, sover enda kl 13.

 

Skal en tur til byen og bytte myggnetting med en ulllue på Barnesikringen (håper det går bra) og handle en lue til TL(dattera til ka-ping) som vi skal besøke på sykehuset;) Gleder oss til å se dem igjen da. Blir lenge i mellom når de ikke bor i byen lenger.

 

Jeg kommenterte alt i natt,siden jeg (etter nesten 2 år på bim....treg,jeg,nei!) leste tipset om å ha et annet vindu åpent med alle innleggene så man kan lese og kommentere etterhvert................................................................................. Jeje! Jeg fatter ikke at jeg har tenkt på det tidligere! Jeg bruker jo Crtl+n ofte til alt mulig annet, så hvorfor ikke på tråden? Trenger ikke huske noe lenger heller da, må bare huske tipset;)

 

Her er det DRITTVÆR! Så mye for globaloppvarming, er jo bare regn og vind jo. Gi oss snø!

 

Gratulerer med 2 sifret Cat og Linea:)

 

Han holder på å vokne nå;) (endelig, siden puppene er vonde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så det var det du fant ut 1D. Flink pike, bare jeg som er lat og bare tar det jeg husker.

 

Jeg har begynt med sånn "Denne siden opp når jeg sover-body" på Edvin, så skjønner han sikkert selv at det best for han at han sover på ryggen om natta.

 

Smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smart svanine!

er det sånn body som vi fikk på sykehuset?

Har aldri brukt den. Den er jo kortermet og str 62. Altfor stor når det var sommer og nå som den passer er det kaldt

 

 

Sovepose: det er da glidelås på den!, er det ikke det på din sovepose da molle:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp det er sånn.

 

Bruker kortarma under pysj vi. Holder bleien på plass og om det kommer søl (gulp/melk) så er det ikke alltid at det trenger gjennom to lag med tøy.

 

Også er det om natta at han bør ligge på ryggen da.

 

Skifta akkurat på gutta og de lever livets glade dager under babygymmen. Sitter selv med stor kopp te og en bolle. Og tror dere ikke E bæsjer så det brummer under gymen? Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Molait, Tiny og Amalie, kommer dere på treff til torsdag eller? Er lagt ut på treffsidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihopp

 

Da har jeg hatt besøk av Molait og nå er jeg endelig kvitt ho;) (Hysj ikke si det til ho) Det var kjempekoslig og vesla sovnet ganske utslitt nå-må vekke henne snart så ho ikke sover for lenge....

 

Kab: Veit ikke om jeg kan komme da mamma er på besøk-får se.

 

1D: legg 1Dbabyen under babygym når du vil- det er jo spennende å titte på:)Husker ikke når jeg la vesla under en sånn første gang-men husket at hun brukte str 56;)

 

Var det neste fredag dere skulle komme til meg?

Molait: kan du msn meg kontonr ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt størrelse 62 lenge vi.. Kjøpte noen nye bodyer i str 2-4 måneder på hm og de er nesten for trange.. siden vesla knapt er 2 måneder, så er jo det litt irriterende da.

 

Vært og lest av tuberkolosetesten i dag og den målte 13 på både meg og gubben. Dvs at vi er smittet, men at vi ikke er syke siden vi er vaksinert. Må inn på ullevaal for videre observasjon, tester og skjermbilde osv osv.... Arrrrrrgg!! Men vi er visst ikke smittefarlige for andre, fordi vi ikke er syke, for vi har ikke tub, men er smittet alikevel!!!!!!! Skjønn det den som kan. Lurer på om sånn helsesøsterutdanning medfølger i en sånn kelloggspakke jeg altså, får makan til uvitende mennesker og dårlige på forklaring har jeg aldri vært borti.

Og sånn er det forresten med helsesøster på helsestasjonen til vesla også!

Meeeen, hvis de finner noe på ullevaal, da kan vi være smittefarlige, selv om vi ikke er det da... skjønner ingenting jeg altså!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo KØ!! hehe. Alle som får besøk av meg kan regne med at enten forsvinner jeg rundt 15 eller så blir jeg til etter 17. Slik er det å ha besøk fra Fetsund. Ja ikke for deg da MTG;) (skjønt jeg dro jo ikke fra deg før seint heller..hehe, men det var jo litt pga. kakene da)

 

E klarte å holde seg til brua, da måtte han gi tapt og sovnet. Bar ham i setet inn og la ham over i vognen. Våknet ikke?! Sover enda. Sovet 1 time nå. Sykt. Rart barn. Regner med ahn var passe utslitt nå:)

 

Takk for koselig dag Ama. Leo var uten magesmerter og lå stort sett å kosa seg på gulvet hun. (skjønner ikke hva den dama klager over! hihi) E derimot tok over. Sov 30 min og 20 min. Stort sett blid da, det skal han ha, men fikk en del magevondt:( Og sovne er IKKE noe vi gjør frivillig! Ja tenkte på det med kontonr. tenkte ta de tpå msn, like greit.

 

Litt artig greie å drive med avtrykk og gips med baby. De er ikke heeelt lydige for å si det sån. Men gikk da på et vis:)

 

1D: Dersom det er mange innlegg gjør jeg også sånn, men er det noen eller mye å kommentere i få, så tar jeg bare å markerer og kopierer. Trykker svar og limer inn. Da slipper jeg hoppe fra vindu til vindu og bare sletter når jeg er ferdig. Skjønt har glemt å slette alt før. Ble noe rotete innlegg..haha. Ellers kan du gjøre som svana og være sløv og bare droppe å svare folk. Kjempetrivelig det! ;)

 

Legg under gymmen nå du. Om han ikke græbber og (som Tiril) prøver å ha ihjel lekene så kan han ligge å titte på dem.

Grattis med "normal" baby :D

 

Babyalarm. Ja koster en del, men vet du de kan brukes selv om han ligger på ryggen da. Mener (ikke for å skremme opp noe) det er barn som dør som ikkeligger på magen. Og hvis mor betaler kan det jo være samme;) (og så kan du selge den på finn.no senere..hihi)

 

Hilse til Ka-ping!!!

 

Simba: men uffe er det med deg da? Feber er noe dritt. Man blir helt bortevekk. God bedring!

 

 

Møkkavær!! Var sikker påat hele verandaen skulle blåse bort. Da er det koselig å være på besøk inne hos folk:)

 

Lurt tips det der med den body'n. Legg ut tråd på DIB.

 

E klorte seg så blodet rant!! på dåpsdagen sin. Måtte tørke med papir. Etter kirken, men før festen. Glimrende siden vi da skulle ta masse bilder.

 

Cat: haha stakkars Linea. Bare du som er dm og ikke våkner! Hu er sikkert våken flere ganger og gråter seg i søvn av sult. Og når vi er inne på dm...jaadaaa var sikkert L som klora seg. Ja jøss. ;) Nei men kos deg og nyt. Brått en dag kan det snu eller hun får et søsken som er helt motsatt;)

Vet du HS så på meg rart og spurte om han hadde klora seg på en kontroll. Hallo liksom?? Nei det var jeg som klora ham da. Dji! Samme på sykehuset. Det han hadde på nesa vøtt. De mente det var noe fødselsmerke eller en sånn annen greie. Måtte flere ganger fortelle det var klor. Så det jo skje. Fan tror dem meg ikke?!

 

Dritsurt med den potta da:((

Grattis med tosifret:)) (Over 50 dager da el?)

 

HERK: Eh..joa er nå vel det da.. *flau* (herreguud å dum går det an å bli???)

 

Kab: har svart deg lenger opp. Tror ikke jeg får kommet på torsdag. Nei vent..svarte Nina..ikke deg..hehe men svarte på ang. torsdag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi kellogspakke`:)

 

Dere har vel fått i dere sykdommen. Eller viruset. Viruset slår ikke ut som sykdom fordi dere er vaksinert. For at viruset skal kunne smitte andre må sykdommen ha brutt ut.

 

Spennende å se hva de sier på neste sykehus da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd litt av hvert idag ja :)

 

Her har dagen gått stort sett til å slappe av og kose oss sammen.. Gubben har hatt fri idag og da er det digg å bare late seg litt! Vært en tur i butikken også da, så fått lufta hue! Skulle gått tur idag også, men fikk så innmari vondt i "vilikken" min når jeg så det været...

 

Natta var katastrofal, så nå skal det lages et helvete fra mor sin side.. Mor er lei nå ja!!!! Sov fra 20-24 og deretter våken hver 1-1 1/2 time, ikke noe vanskelig å få til å sovne, men må liksom inn til henne før hun gir seg.. Og det har jeg ikke tenkt til inatt nei... Tror jammen meg jeg skal ta nattavvenning i samma slengen også??!!!

Tips og ideer tas imot med takk!!!!!!!!

 

Torsdag... Er litt usikker på den jeg også.. Får se hvordan det funker med nattgreiene først tror jeg..

 

Nå sovna Tiril med flaska i munnen!!! haha.. har sett a sovne med puppen i munnen for kos liksom, men flaska da :) Så søt da!!!

 

Den bodyen vi fikk på sykehuset har vi heller aldri brukt, men så sov hun jo på magen også da.. hihi... Men hun har ikke sovet på magen id et hele tatt dette året!!! Sovner så fint i senga på dagen PÅ ryggen!!! Flinke jenta mi :)

 

Herjing i babygym? Det har jeg ikke sett.... Bare begynne å bruke babygymmen 1D. Er fasinerende å bare ligge å titte for de små!

 

Kloring er også en ting vi er kjent med her! Men neglene vokser jo før man klarer å følge med på..

 

Lurer på om jeg kjente en klump i munnen på Tiril istad jeg.. hmmm.. så nesten ut som riskorn også, men det er jo hjørnetann isåfall.. Men er vel ikke de som kommer først vel? Er vel bare synet som bedrar tenker jeg, får se imorgen (er lett å titte inn i munnen på en baby vet jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har E sovet i 2 timer!! Sovet så lite i dag at har ikke villet vekke ham. Våkner ikke, selv med masse bråk. Får vel ruske litt i ham nå. Greit å få kvelden før 24. Er litt ille følelse det der å vekke barn som sover:)

 

Tips? Nei være konsekvent. Forberede seg på noen kjipe netter. Kan være en ide å ta det når T har litt fri/jobber sent? Så dere kan dele på det? Med Will så dyttet jeg inn smokk og det funka. Tok 2 netter. 1 småkjip en og neste natt sovnet han hver gang jeg putta smokk. (2-3 ganger) Men han var eldre da. Rundt 8 mnd. Du kan evt prøve med vann. Men da setter vel sinteskrika i gang..hehe. Og du får kanskje det prob. at hun våkner og vil ha vann på natten. Nei det beste er vel å være konsekvent og ikke gi noe. Heller ha et par netter med skrik og våk.

Trøsten er at de fleste er ferdig på et par dager, iaf innen en uke. Du kan kanskje høre med hs hva de sier? Om de synes det er på tide ellerr om de har tips/råd fra andre? Om du starter dette i natt så lykke til og snakkes neste uke..hehe

 

Nei får gå å vekke barn jeg. Han skulle jo lagt seg nå. Ble bare rot detta. Jaja sånn er det med baby, ikke alltid alt blir som og når man har tenkt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molait- gipsen har blitt hardere og er ikke lenger bare sørpe;)

 

Tiny: har hørt at det funker for noen å gi litt vann ja om natta. For da blir det ikke så spennende og våkne!

 

Vesla ligger og ler i senga nå-skal liksom sove og ho er trøtt!

 

hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med dib igår kveld a? Var jo ingen innlegg noe sted...

 

Første natt som slem/dårlig mor er vel overstått!!! La seg 19, T var inne å dytta smokk rundt 23 (ikke våken), dytta smokk 2 (sinna, men sovna fort), sutra litt 2.30, men sovna etter et par min! Våken igjen 5.30 (fikk mat) og stod opp 7.30

Jeg som la meg tidlig og som så for meg DEN natta, ble egentlig ganske overrasket!!! Veien mot total nattavvenning er ikke så lang alikevel :) Jippi!!!!

 

2 dårlige netter kan nå konkluderes med en liten tann!! dvs et pittelite riskorn av en fortann nederst til høyre :)

 

Håper resten har hatt ok netter også da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til første tråd-tann!!!

 

Gratulerer:) Er ofte ike så ille som man forventer seg. Koselig å kunne få prate med deg før neste uke da..hihi. Ikke ille å bare mate 5.30 da. Det err jo faktisk morran for mange babyr det.

 

Faktisk hatt bra natt!! Han sovna jo sent da men. Mat 23.30 Sleit med luft etterpå så sov ikke helt før nesten 00.30. Mat igjen 04.30!! Dvs. 5 timer mellom mat!!! Har bare skjjedd en gang eller to i hele hans korte liv:) Mat igjen 06.30. Våknet 07.30-troor ikke han fikk mat. Våknet igjen 08.15. Han må da ha sovnet. Når jeg skriver våknet mener jeg at mor våknet..hehe Slumra til 08.30 da stod vi opp. aner ikke når gutten spiste sist eller hvor lenge han egentlig har vært våken nå. Lå å pludra i senga vår.

 

Nå er visst ikke pipp interessant lenger, får gå å plukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...