Gå til innhold

¤Tråden -Nr: 8 ¤


Herkules

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I'm back from sweden :)

 

Turen frem og tilbake gikk nesten knirkefritt (litt sutring nedover, men sov hele veien hjem igjen!!)

Så deilig å komme seg litt bort og samtidig bli oppvartet av mor!!!

Snuppa hadde litt trøbbel med å sove i reiseseng på hytta.. Våknet sinnsykt mange ganger, men sovnet bare ved å dytte inn smokken og stryke litt på kinnet.. Fikk mat 02.30 og 7 (la seg 18.30) og opp 7.30

 

Fikk shoppet litt kjøtt og sånn og sett på bilsete, men herregud så digre de er da!!!! Vi får ikke plass til bakovervendt sete i bilen, det bygger for mye sånn at passasjersete ikke kan brukes :(

Så (og prøvde i bilen) hts besafe izi combi (sånn til å ha begge veier) til den nette sum av 2490 sek.

Bilsetene lå fra 1699-2490 sek

 

Ama: Qiunnyvogna kosta 3000 svenske som sportsvogn... (den jeg har kosta 2500)

 

Driver å legger vesla nå, er litt vrien idag etter soving i bilen og sånn...

 

Fortsatt full puppenekt unntatt natta, så jeg kjører på med flaske og mme, middag, fruktmos og grøt :)

Egentlig ganske digg å ikke amme.. Hysj, ikke si det til noen på dib da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På finn.no e.l. :)

 

Vet Rudo har en "simpel" variant som er en del billigere enn de andre. De ligger generalt litt under pris enn babyshop. Var det ingen i Sverige da?

 

E sutrer. er på 7 min nå. Men ikke hylt enda. kanskje gå inn å dytte smokk? vet ikke hvordan dette gjøres jeg. sutring så lar man være å gå inn i det hele tatt? Om det bygger seg opp for mye finner han jo vaffal ikke roen da..hmm.

 

Herk: den soveposen? Om det er vanlig sovepose..er det ikke litt pes å fa han ut og inn av posen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ingen som var billige i sverige jeg.. Den ene som de annonserte kosta jo 500 kr... Løpe inn på finn. no å sjekke jeg...

 

Forresten var jeg akkurat inne å sjekka hus på finn... På åkrene faktisk :) Skal ringe megler imorgen og få prospekt sånn at vi kanskje kan gå i banekn og smile pent til mannen med pengene!! hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smile pent til mannen med pengene, ja... Det må vi gjøre også etter hvert *brrr*.

 

LH ligger under babygym-en og hører på pappa'n sin øve på munnspill. Går i Mikkel Rev her nå, høres ikke så altfor ille ut faktisk... ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og E sover. Av "seg selv" :)) Gikk inn i stad for han hadde sutra høylytt en stund. Det var kanskje ikke det lureste. Så mor og uuvvaaaæææ..hihi. Dytta inn smokk, men måtte få litt vann. Gikk ut. Begynte å gråte. Gikk inn igjen etter 2 min. Inn med smokk, litt vann og 2 stryk. gikk ut og han sov da jeg sjekka i stad. Så tok vel da ca. 15 min og det må jeg kalle bra altså. Sovner da ikke i det hodet treffer puta selv.

Sier av "seg selv", for må jo inn å dytte litt smokk og gi litt vann. Men er stooor fremgang. Får helller se om vi får bort den vanngreia hans senere. 1 ting om gangen. Men er så glad. Da var det nok ikke engangstilfelle i går. Fikk mme til han ikke ville ha mer i dag og. Om vi kommer oss ned i 1-2 nattamminger før 7-8 om morran nå.... Har 3 nå stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut denne jeg for den var kjekk. Tillatt meg å sette det alfabetisk. Da er det lettere å legge inn nye. Ja eller se om de allerede står der. Slengt på noen selv (ble 9 stk gitt) og flere kommer etterhvert. Kopier gjerne hele lista om dere slenger på noen:)

 

Alexi.no

antonina.no

 

babybis.no

Babydesign.no

babyplanet.no

ba reliten.no

barnashage.no

barnashus.no

barneselskapet.no

barnetrend.no

barnevogna.no

bittelilleve nnen.no

 

ecoline.no

englebarn.no

 

fava.no

froskihagen.no

 

happyland.se

hm.com

 

jorunns.com

 

k idsroom.de

krokofanten.no

 

ladyoglandstrykeren.no

laredoute.no

lekerselges.piczo.com

lillelulle.no

lilleprinsen.no

luca-shop.no

løvebarn a.no

 

mammahuset.no

mammamio.no

mortil3.no

 

pippilotta.se

prinsessevilikke.no

 

rockmybaby.no

 

skilpaddentruls.no

smaafotter.no

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexi.no

Antonina.no

 

babybis.no

Babydesign.no

babyplanet.no

bareliten.no

barnashage.no

barnashus.no

barneselskapet.no

barnetrend.no

barnevogna.no

bittelilleve nnen.no

babyshop.no

babyproffsen.se

 

danielsbok.com/linker - kjempebra linksamling der!

 

ecoline.no

englebarn.no

 

fava.no

froskihagen.no

 

happyland.se

hm.com

 

jorunns.com

 

kidsroom.de

krokofanten.no

kattisbabyshop.se

 

ladyoglandstrykeren.no

laredoute.no

lekerselges.piczo.com

 

lillelulle.no

lilleprinsen.no

luca-shop.no

løvebarn a.no

 

mammahuset.no

mammamio.no

mortil3.no

 

pippilotta.se

prinsessevilikke.no

 

rockmybaby.no

rudo.no

 

skilpaddentruls.no

smaafotter.no

 

toffeliten.no

 

La til et par stykker jeg også :) Nå skal jeg jaggu sjekke noen sider ja.. *farlig,mågjemmekredittkortet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe ja ikke sant:) og nå som det er salg overalt!! Hmm greit å være tom på kortet da, for da er det ikke noe prob., bare litt surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om noen barn har begynt å skjønne det. Edvard sovner av seg selv, og Adrian sover på ryggen som en baby skal!

 

Han sov HELE NATTA på ryggen i EGEN SENG i natt! Nå sover han på ryggen igjen. Våkner i blant og sutrer litt, men finner roen fint igjen. Må dytte litt smokk innimellom, men herregud så DEILIG!

 

Så hva kan jeg si, one down one to go. Edvin er fortsatt uvillig, men vi får ta en gutt i gangen. Er bare veldig glad.

 

Så du skal til Ryen Moll, men ikke videre oppover? Hmmmf :(

 

Velkommen til tråden Herk.

 

Når jeg så gåstol så tenkte jeg umiddelbart rulator. Du er vel ikke blitt så skranten Tiny? Selger de rulator på finn mon tro?

 

H lagde deilig middag i dag. Har blitt så flink på kjøkkenet *skryte* Ordentlig søndagsmiddag med oksesteik, hjemmelaga saus, grønnsaker og potet. I går lagde han hamburgere (fra grunnen av). Ikke lenge siden han begynte å lage saus selv, det har liksom alltid vært min jobb. Blitt voksen nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for priskikk tiny:) Da er den jo ganske mye billigere i sverige enn her i "fedrelandet" Bestemoren til sambo har en gåstol-kan knabbe den-ho vil jo ikke gå ut likavel så savner den sikkert ikke;)

 

Slike flinke unger dere har. Mi har slitt med magevondt og da er det bare mamma sine armer som gjelder-ingen andre sine-pappa blir hjelpeløs tilskuer og jeg utslitt. I morgen prøver vi å ha en smaksprøvefri dag-kun pupp-kanskje det er en liten pause på slik "fast føde" som må til:) Så håper vi på at hun er blid som en solstråle i morgen når Mol og E kanskje kommer:)

 

Nå skal vi se tegnefilm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegnefilm..hvilken da? Ja sikkert lurt med en smakefri dag.

 

Forresten E fikk smake grøt i dag da:) Bare 2-3 teskjeer. Og om man så på klærne etterpå så var det nok ikke alt det som gikk inn. Græbba skjea og den skulle han ha! Ellers gjorde han fint lite nr. ut av det. Gap smatt svelg (noe iaf) Ja også fikk han pittelitt sviskis i dag. Godt utblandet da. Var noen grimaser da ja, men skulle nå ha den alikevel da. Artig. Drakk ikke så mye da. Mest tygge tuten og grøsse når det kom ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor trøtt kan en gutt bli da ? Han er jo så trøtt hele tiden.

Økt til 2/5 posjon med grøt i dag ja

Leggingen gikk i grunn fint eller jeg hadde bestemt meg fo r å ikke la han bli hissig så jeg matet han og så bysset litt når han ikke sovnet straks. Etter litt byssing så sovnet han kl 19.(blir nesten ettermiddagslur) kl 21 var det mat igjen og denne gangen så ble han veldig våken. La han i sengen og jaggu sovnet han ikke av seg selv.

 

så bra at deres barn har blitt så flinke også da. (min har jo vært enklest frem til mnd han da)

 

Var hos sviger i dag det er hyggelig det altså og deilig å slippe å styre med han selv i et par timer. Det som er litt dumt er at de ALLTID skal dulle,

Jeg løftet han fra puppen for en rap og s.mor kom løpende "er du ferdig nå da så deilig med mat bla bla" Hadde tenkt å fore litt til jeg men det kunne jeg bare glemme.

 

Etterpå holdt han på å sovne men hele gjengen må da si dikkedikkedikk ig lage grimaser til han.

 

Jeg sier bare at så lenge de girer han opp får de ta støyten:)

 

Blandet tran i grøt i dag jeg det var vist super digg i følge O.

 

Nå skal jeg krype til køys er i grunn sliten jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte hva du mente jeg Herk :-)

 

Sitter og tenker på hvor stor plass vi ville få i senga om E også ville være ryggsover...

 

Trangrøt? Blæææh.

 

Nå begynner noe i 62 å passe. Artig med nye klær :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ruuuuler på PS2 dansematte ;D

Vi har holdt på med det i 2 timer i kveld. Sambo har faktisk blitt ganske flink assa til å egentlig hverken eie koordinasjon eller lydøre *klappeforhan*, men jeg ligger fortsatt en tå forran - hihi.

Blir faktisk litt sliten - ikke den beste treningsøkta, men bedre enn å sitte på baken å se på tv el pc, som vi vanligvis gjør... ;o)

 

Skal være flink å køye litt tidlig i kveld (som nå), i og med at jeg kanskje må reke inn og ut av rommet til A sånn i 5 tiden i natt - *dån*. Hva skal til for å få han til ikke å snu seg a?? Teipen fast i madrassen - hehe ;) Kan han ikke skjønne at det ikke er no vits å legge seg på magen om han ikke vil ligge å sove sånn.... Tydeligvis at han skal vokse opp å bli et mannfolk - hehe ;o)

 

Ble det treff neste fredag eller (19 jan)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herk:

Jeg blander forresten også D-dråper (ikke tran) i grøten til A i stedet for å gi han det på skje - det er jo kjempelurt da ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaahhhhhh..var de dråpene ja. Har både det og tran (fikk tran gratis på hs) men glemmer det hver bidige dag. Kanskje lettere å huske når han får annen mat, og ta det i forbindelse med det.

 

Matet for litt siden. Spise ei skive og så køyer vel jeg og.

 

Sorry, ingen tips ang. A. Har du prøvd å sankke med ham? Fortelle ham at han må bli liggende på ryggen?

 

Ganske sikker på at jeg suger på sånn dansematte.

 

bøfn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle legger seg når jeg kommer seff;)

 

 

Velkommen som offesiell trådjente Herk;)

 

 

Har ikke rukket å skrive det her på tråden (har jo hengt litt på msn med et par jenter jeg kjenner) men det var PT med sine 3735 gr som var nærmest på vekt tipping (han var 3745). Noe som fører til at hun må sende meg adressen sin så jeg får sendt stratos til henne også. Jeg vet Svana gjerne mener jeg har lovt henne noe sjokolade også, men det var ikke fordi hun tippet rett vekt på lillingen, men på jr:) mohahahahahah (er forresten både kjøpt, prøvd og passet de altså)

 

Vi fikk jo også den gledelige nyhet at lillingen er friskmeldt og trenger ikke flere kontroller på sykehuset;) Han er herved en "Normal" beibi!

 

Det feiret vi med å dra til s.foreldrene (1 t å kjøre) på besøk. Og jeg kans si det på den måten Herk: du er IKKE alene! De duller så man blir rent kvalm av hvor sukker søtt alt er.............

Det ble også spurt om både pupper (amming og nok næring i melka osv..alle de viktige spørsmål ble spurt..er jo minst 1 uker siden sist det ble spurt) og ikke minst ang. underlivsundersøkelse igjen i dag..........greit nok egentlig, er voksen nok til å svare på det jeg altså....men MÅ det være mens svigerfar sitter rett ved siden av meg?

 

Jeg skal da for de som er interessert til legen på "sjekk" på tirsdag...sånn så vet dere det også;)

 

Har mange å gratulere med gode netter nå ser jeg;) Flinke mødre med flinke barn altså!

 

Til dere som ikke ha så enkle netter: kjenner meg igjen jeg altså...... Ryggen er forresten et alt for sentralt organ til ikke å ville virke særlig bra... blir ikke mindre vond av å løfte unge ut og inn i senga 356457654 ganger hver natt heller.

 

Og forresten: HVORDAN i alle dager klarer dere å følge med på hva kl er om natta??????? Jeg klarte det på sykehuset, men 1 uke hjemme og mat mar enn 2 ganger hvar natt så er jeg helt kjørt jeg altså! Klokka kan like gjerne være 05 som 10 hos meg noen dager....... Ikke bra!

 

Skal sikkert ha skrevet mer, men jeg kommer ikke på det nå....... Skrev det laaaaaaaaaaaaange innlegget i går, men dattera klarte lukke vinduet mens jeg skifta bleie (hu skulle sjekke noe på datan...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...