Gå til innhold

Heisann! Trenger litt hjelp hær!


Tonje og Litjklompen <3

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat startet som dagmamma og tar 150kr. dagen hva synes folk om det? Hun jeg passer barnet til er ei "venninne". Passer bare 1 barn hjemme hos henne og tar med meg mitt eget barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

glemte å nevne hvor lenge jeg passer barnet. Jeg har henne som regel fra 07.30 til 16.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg synes det er SVÆRT lite!!!!! Jeg er dagmamma, passer 2 unger.. Hos dem får jeg 150 kr for en halv dag (4 timer) For en hel dag på 8 timer får jeg 250 kr.

 

150 kr dagen er det jo ingen som klarer å leve av!! Det er ren utnytting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Betaler 120 kroner dagen vi.

Du må tenke¨på at barnehageprisene har gått ned.

Det at dagmammaer tar mer enn barnehager, synes jeg er helt feil!

Utnytting bli feil å si, det er jo ndagmamman selv som har valgt hvor mye hun vil ta for en dag:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig ikke ungen din er verdt mer enn 120 kr dagen?? Tenk på hvor stort ansvar dagmammaen har... Jeg synes alt under 200 kr dagen er utnytting... Jeg hadde aldri betalt så lite som 120 kr for dagmamma til ungen min.

 

Det blir jo feil å sammenligne dagmamma og barnehage... Dagmammaer lever jo av det de får av foreldrene, mens barnehageansatte har normal lønn.. Ingen ville vært dagmamma for ungen din bare for å gjøre deg en tjeneste. "Vanlige" folk har 1000 kr dagen... Det har sikkert de som jobber i barnehage også...

 

Når du har ungen din hos en dagmamma, vet du at h*n har hennes/hans fulle oppmerksomhet hele dagen, og får i tillegg leke med andre unger i åpen barnehage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg skjønner tankegangen din litt kaisa76! Jeg heller synes ikke at dagmamma skal koste mere enn barnehage, men det gjør det jo heller ikke med tanke på at man får kontantstøtte. 120 kr. dagen er lite for en dagmamma. Det er jo begrenset hvor mange barn en dagmamma er i stand til å ta imot også. Er det å være dagmamma hennes eneste yrke blir det hardt å klare seg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er mere vanlig det ja! Har sett på litt innlegg og annonser andre steder også. ser ut til at de fleste tar 200 elr. mere. Men vet ikke helt om det er så mye jeg kan gjøre med det egentlig. Jeg og mora er venninner, i begynnelsen av et vennskap iallefall. Har jo sagt til henne at hun kunne betale meg 150. Blir litt ekkelt å si noe annet nå. Men jeg er så heldig at jeg får bra nok med penger likevel jeg da jeg har et barn under 3 år og er alenemor. Så jeg kan jo se på det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet er under tre får de kontantstøtte på 3000 kr pr mnd. Dvs at hun i realiteten har gratis barnepass - (med andre ord GROV utnytting)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...