Gå til innhold

**********magiske UKE 12 **********


Nickoline med 2 jenter

Anbefalte innlegg

Skriv hvordan din uke er i denne svangerskapsuken så vi kan dele erfaringer med hverandre. Du skriver hva du føler for selv. Tanker, vondter og goder som du vil :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tja, da rusler jeg inn i uke 12 i morgen faktisk og må si jeg gleder meg til den uken er ferdig! Har fått mage jeg... Dette er førstegang for meg og jeg har lagt på meg 1 kg, men likevel fått skikkelig slapp ig feit mage... hmmmm spørs om jeg må trene snart....

Ellers er jeg like trøtt fremdeles men har ikke hat noe kvalmeanfall den siste uke egentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bikker ikke 12 uker før om søndag, men føler ikke noe annerledes nå.

Trodde jeg skulle slappe mer av, men gjør egentlig ikke det.

Kanskje bekymringene hadde gitt seg hvis man hadde litt gravidmage?

Jeg lengter etter den jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte jeg bare skulle pirke litt her jeg...

 

Det er jo uke 13, som er den magiske, for i din 13. uke er du 12 uker på vei

og i din 12. uke er du 11 uker på vei....

 

tenkte jeg bare skulle rette litt på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rotet litt med dagene. Jeg er gått inn i uke 13 nå, men føler meg ikke annerledes:)

Det kan jo fremdeles skje mye, sjansene er bare ikke like store..

Jeg er mer redd for at det skal være noe galt med barnet enn at jeg skal spontanabortere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå i din 12 svangersskapsuke!!!! Ooohhhoooo.... Ja, dette har jeg ventet litt på igrunn. En uke til nå, så skal vi forklare storesøster at hun skal bli storesøster. Har ikke sagt noe til henne. Hun er bare to og et halvt år så det blir spennende og se om hun forstår!! Jeg har jo vært litt uggen til tiden, og hatt dager hvor jeg har hatt bortimot litt vondt i magen, og da har vi bare sagt at "mamma kan ikke løfte på deg nå for jeg har aua i magen" og det har hun godtatt. Blitt litt bekymret på mammas vegne da men det har gått greit.

 

Ellers er formen stadig varierende. Kvalm og ikke kvalm like mye nå. Må opp og tisse på nettene. Sliter litt med energien, men har det igrunn veldig bra. Skal til jordmor om to uker ca, det blir første gang dit, så det blir spennende!

 

Lykke til alle dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei!!! Denne er uken er magisk for meg iallfall :o) Kvalmen er så og si borte!! Tror det har litt med at jeg er flink til å sove. Er så megatrøtt!! Sovner når ungene ser på barnetv og sover rundt. Pappaen legger ungene og er alene om kvelden stakkar. Tror egentlig han liker det. Minstejenta våkner kl. 0630. Da er jeg uthvilt. Deilig!!!!! Men når pappaen er i Nordsjøen sliter jeg med søvnen. Da er det bare å holde ut i 2 uker. Men det går vel over etterhvert.

 

Har vært på første kontroll denne uken, hos legen. Skal til jordmor om en måned. Skal til gynokolog på ekstratime snart. Skal kanskje få fostervannsprøve. Spurte om det siden jeg har vært litt urolig i dette svangerskapet. Det har vært så mange rundt meg som har fått barn med Down-syndrom (4 nære). Hvis det skulle skje oss, syntes jeg ikke det er rettferdig mot mine to barn. Da blir jo de satt veldig på siden. Tror ikke jeg hadde strekt til. Det er min store skrekk. Fælt å si det, men slik er det. Er jo mye alene med barna og det hadde bare ikke gått. Er bare 31 så det er ikke sikkert jeg får en slik en prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi har nesten glemt å skrive noe denne uken jeg...

 

det betyr jo at tiden går fort for tida....

 

er forkjøla da..... noe drit :( vert så innmari tett i nesen at jeg nesten dauer- er totalt tett- betong i nesa- vondt i bi-hulene, slapp i kroppen hodepine (veeeldig) og egentlig elendi form... :(( har vert i allefall- har kommert meg litt nå da, heldigvis!!!

 

ellers, føler jeg m,eg ganske stor da.. puppene stoooore, magen er STOOOOOOOR!!!! woæhæææææ! helt utrolig spør du meg, kjempe kjempe stor synest jeg-- er jo nesten så jeg ikke tør si hvor langt jeg er på vei om noen skulle spørre....

 

 

ja... så nermer det seg den store dagen da jeg skal slutte å røyke.. søndag er dagen- da jeg går til andre trimester på mandag!!!!!!

 

( måtte sette meg en dato da jeg ikke klarte å slutte "på dagen" jeg fant ut at jeg var gravid)

 

kanskje derfor tiden går fort da? siden jeg på en måte kvir meg litt til å gå over til andre trimester? altså: jeg gleeeeeeeder meg virkelig!!! for all del:)))) men det var den ekle røyken da--- mentalt innstillt nå da--- skal klare det ja- ikke noe mere æsj inni stakkars lille kroppen inni min:(

 

huff-- søndag, siste dagen med gift...

 

mandag!!! hurra for mandag! gleder meg:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå nærmer det seg flere merkedager juhu :o) først og fremst snart 12 uker på vei, og snart under 200 dager igjen, dette er deilig:o)

 

Så var det formen da, jo er nok kvalm ennå, men synest den er mye mildere nå, ikke er jeg kvalm hele tiden heller men mer periodevis og det er absolutt til og leve med. Trøtt er jeg ennå, føler ikke at det har blitt noe bedre egentlig. Har faktisk begynt og få litt problem med buksene mine nå, men føler at jeg bare ser feit ut egentlig, gleder meg til jeg begynner å få ordentlig rund mage, som ikke bare ser feit ut he he he.

Nå vet alle det også, hadde litt med at minste jenta på 7 har fortalt det til alle som orker og høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg også kome inn i veke 12! Er forkjøla og fæl, men elles er eg så lykkeleg! Har fortalt det til familien min, men har bestemt oss for å halde det hemmeleg for venane våre til i alle fall 12+0

 

Tenk, det er berre nokre dagar igjen til det magiske 12-talet! Det er heilt fantastisk fint. *smile stort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet kollegaene min det, og de ble SÅ glade :) :) :) herlig!!

Har fortalt det til noen få av de nærmeste vennene våre, til

nærmeste familie og mormor (hun så det på meg, dama så bare TVERS gjennom meg!! hehe... spooky) & morfar da såklart!

 

vet ikke når vi skal fortelle det til resten av folkene våre (som resten av besteforeldre, tanter/onkler osv..) jeg tenker litt på julen, da blir det en skikkelig julegave :)

men spørs om det ikke synes godt innen den tid, har begynt å få litt mage nå. JIPPI !!

 

Ellers er jeg fortsatt kvalm, sulten hele tiden (slitsomt) spiser lite om gangen, da jeg blir veldig fort mett, men dette resulterer i fort sulten igjen! huff...

tisser hele tiden, fortsatt..

ellers er jeg fortsatt sykemeldt. ble sykemeldt ut desember.

har da vært sykemeldt siden 16.oktober..

 

har også hørt hjertelyden denne uken :) nydelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Nå er jeg også i uke 12, endelig! Dagene er ganske forskjellige, etter et par dager med relativt god form får jeg dager innimellom som er ganske tunge der jeg spyr og er slapp. Så jeg håper jeg er på bedringens vei:) På fredag greide jeg å ta meg en liten tur til byen, første dag på 4,5 uker og det gjorde godt:)

 

Tisser også fryktelig mye, men er blitt så vant til det nå så det går greit. Det verste er å være kvalm.

 

Skal til legen i morgen og da får jeg høre hjertelyden, det blir spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp da er jeg i min uke 12.. Deilig at jeg snart hopper over til 2 tri. ENDELIG!!!

 

Formen er bra, merker det veldig godt på buksene mine nå, orker ikke å kjenne at det strammer på magen ;)

Så jeg må snart ut å kjøpe meg noen mamma klær tror jeg.

Fikk se min lille baby på UL forrige uke, kjempe morro å se den sprelle inni meg, den var kjempe aktiv!! Fikk også høre hjertelyden, sukk.....

Så alt er strålende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke sagt hvor godt det skal bli å være i 2. trimester.

To dager til nå for min del.

Har hatt flere ultralyder pga flere tidligere spontanaborter og sist gang (var da 10+5) sa legen at jeg kunne slappe av, så vi som har kommet hit kan nok for det aller, aller meste være glade.

 

Formen er mye bedre for min del. Ikke så trøtt lenger. Griner like mye da. Nå skal jeg se slutten av ekstrem oppussing USA og da presser tårene på omtrent bare jeg tenker på det.

Utrolig sentimental.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

weeeee......over i 2 trimester...ukene går utrulig fort...det er en heeeerlig følelse å være 3 mnd på vei. Nå vet de fleste at jeg skal ha en junibebis, å det er kjempe kjekt å slippe å holde det hemmelig.

Smugkike på barnevogner å babykle...;)

Nyter hvert sekund..fikk meg også fast jobb som sykepleier selv om jeg informerte om at jeg var gravid...kjeeeekt :)

Alt ordna seg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12 har vært slitsom...=( Har omtrent bare sovet og surra rundt meg selv... Sliter med skolen og skulle vel ha skrevet 2-3 oppgaver til neste uke som jeg ikke aner om jeg rekker...=( Kvalmen er tilbake, energien er totalt borte (tror ikke jeg har vært dårligere enn denne uka)... Kan være jeg svartmaler alt fordi jeg er drittlei av å gå rundt sånn her...=*( Håper ting blir bedre snart, for nå er omtrent alt av krefter oppbrukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også begynt på min 12 uke:)

Gleder meg til den er ferdig, skal på første svangerskapskontroll til uka.

Må si at jeg fremdeles er kvalm, men ikke så mye som før. Har i stedet blitt mer sliten, føler meg trøtt hele tiden.

 

Ellers alt bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...