Gå til innhold

Trenger dagmamma fra mars 2007 (Frogner)


Mamma-til-to-skjønne-barn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vi trenger dagmamma til vår sønn fra mars 2007. Han vil da være nesten 17 måneder. Vi bor på Frogner (Oslo). Noen som er interessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg.

 

Men jeg jobber hvitt, og det vil koste deg mer enn å ha ham i barnehage. Dessuten vil jeg ta betalt for den første måneden når vi inngår kontrakt, med svart på hvitt at "Betaling for første måned refunderes ikke, selv om plassen likevel ikke benyttes".

 

Gode referanser har jeg, null sykefravær gjennom mange år, dagbarn på samme alder som din sønn, og holder til på Majorstua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres interessant ut. Hvor mye tar du i måneden? Får man kontantstøtte når man har dagmamma? Vi bor for tiden i London, så jeg har ikke satt meg helt inn i norske regler ennå. Hvor på Majorstuen holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For perioden 26.feb-25.juni (4 mnd) ville jeg tatt 31.000,

hvorav 27.400 er lønn, og 3.600 er utgiftsdekning.

 

Innkludert bleier, mat, aktiviteter, kort sagt alle utgifter jeg har mens barna er hos meg.

 

Jeg jobber som sagt hvitt, og for 2007 vil du få et inntektsfradrag på totalt 25.000 for utgifter til dagmamma og barnehage. Det gir skattelette på ca 7.000

 

I tillegg får du kontantstøtte til og med måneden etter at barnet begynner i barnehage. Det vil si at dersom han begynner i barnehage i august, så får du kontantstøtte for mars, april, mai, juni, men også for juli, august, september. Altså sju måneder a 3.300 = 23.000.

 

7.000 her, og 23.000 der. Kanskje ikke så mye, men alle monner drar når jeg ber om 31.000 for våren, og bhg for august-desember vil koste ca 13.000.

 

Holder till 200m fra Majorstukrysset, retning NRK.

 

Har du email?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg må si at det var mer enn jeg hadde regnet med. De åpner visst nye barnehager på Frogner ved årsskifte, jeg prøver å søke der, så får vi ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja lykke til! Jeg tror du er heldig med at den nye barnehagen IKKE kommer i gang ved årsskiftet, men kanskje heller rundt mars, når du trenger den.

 

Jeg anbefaler deg også å søke Uranienborg- Majorstuen Familiebarnehage. De kan drive billigere enn meg, p.g.a. mye bedre statstøtte, og har faktisk kun tre barn pr. assistent. Om det ikke er noe ledig nå, så kan du regne med at det blir ledige plasser ved at en del av barna der tar imot plass i den nye kommunale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei!

 

Leste kommunikasjonen deres og tenkte jeg ville skrive en liten kommentar. Datteren min er hos Axelh nå og vi betaler tilsammen 7500 kr i måneden. Det er litt mer enn barnehage og mange andre dagmammar, men det er verd det!! Han er utrolig oppmerksom og flink med barna. Er ute hele tiden. Drar på turer og i åpen barnehage så barna kan leke med flere barn. Men hvis en av dem er småsyk el.l, så er de hjemme på majorstua og slapper av og leker i en super leilighet med masse fine leker og ingen TV. Selv om barna har litt feber kan de komme, og han tar seg litt ekstra av dem. De kan sove når de vil (ikke til faste tider som hos andre dagmammar/barnehager). Han ordner alt med mat og bleier, og har klær liggende hvis vi skulle glemme noe. Vi er utrolig fornøyde. Datteren vår har stortrivdes fra dag 1 - gråter aldri når vi går. Men vi skal flytte ut av byen, så vi kan ikke fortsette etter jul.

 

Ville bare si at både jeg og venninnen min (som hadde datteren sin hos Axelh før oss) er svært fornøyd og har med glede betalt litt mer for en dagpappa som er så genuint opptatt av barna våre.

 

Men uansett lykke til med å finne noe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei AxelH!

Har du fremdeles en ledig plass fra 26.februar til juni? I så fall er vi litt interessert... Lille Sebastian er 9 måneder nå og trenger pass fra 1.mars, da jeg skal ut i jobb igjen.

Ta gjerne kontakt på email: [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ledig plass, men dersom barnet er yngre enn født august 05, så vil jeg vente til 26.mars. Av hensyn til mine to aug05-dagbarn.

 

De får større muligheter til å være ute å leke i snøen om det er bare de to, eller de to pluss en "stor" til, enn om jeg skulle begynt med et mindre barn allerede 26.feb. Vi får anta at det er vinter i Oslo på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Axelh,

 

Jeg har nå sjekket med bydelen og den planlagte barnehagen kommer ikke til å bli ferdig til 1. mars. Det betyr at vi har lite håp om å få barnehageplass før til høsten. Hvis du fortsatt er interessert i å passe vår sønn hadde det vært fint om du kunne tekste meg ditt telefonnummer (til 0044 77 04 51 04 22), så kan jeg ringe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...