Gå til innhold

Fru'en eller andre som driver privat familiebarnehage


Phantom´

Anbefalte innlegg

Hjeeelp.... må vedlegge forslag til budsjett til søknaden om drift av ny familiebarnehage. Skikkelig vanskelig. Er det noen av dere som kan tenke dere å la meg få se deres budsjett? Hadde hjulpet MYE!

 

mailadressen er [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.Er det nyoppstartet familiebarnehage?

Alders gruppe?

Skal du ha noen ansatte?

Hvor mange barn?

Hva har du av utstyr til barna? (leker, stoler, bord ute/inne)

 

 

Kan hjelpe deg med det!!!

men får dessverre ikke mailet deg, mailen min har hengt seg opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

starter dobbel gruppe. 8 barn under 3 år. 2 ansatte + meg (pedleder) Må jo sette en "pris" på jobben jeg gjør som eier også. (adm, personal, lønn...) Lønner du deg selv mer enn bare 1 assistentlønn eller 1 ped.lederlønn? Vet ikke hva som er normen her. Må ha en del utstyr. Bord og barnestoler til 8 små, en del skikkelige uteleker. Pensjon, forsikring av de ansatte. Hva med meg? Må ha egen sykeforsikring?

 

 

Hvor omfattende HMS (internkontroll) har dere? Må den være like omfattende som vanlig barnehage? I så fall vil det jo kreve et år å skrive den... Mulig det finnes et utkast man selv kan tilpasse? Lett på nettet, men finner ikke noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei...

jeg lønner meg meg litt mer enn en vanlig assistent, fordi jeg også er eier og jobber 4 dager i uken ifra 7- 16.30.. og 1 dag i uken 4 timer...

 

man vet jo sånn ca hva man har inn i året og da grov regner jeg på hvor mye jeg kan ta ut i lønn.. Det blir jo selvsagt mer lønn jo lenger man driver på.. (mindre leker, og utstyr som blir kjøpt inn etter hvert år)

 

Internkontroll permen er ganske tykk og omfattende.. Selv kjøper jeg førskole lærer tjeneste av kommeunen.. Da trekker de lønn & arbeidsgiveravgift for 1år til førskole lærer og styrer før jeg får utbetalt statstilskuddet som kommer 1 gang i året...

 

angående sykeforsikringen er det vanskleig og uttale seg om...

Ikke mye man får hvis man blir syk/skader seg/blir gravid.. man må gå 16 dager utenlønn også får man bare 65%utbetalt etterpå som man skal skatte av....Sykeforsikringen er ganske dyr, men vet det er forskjellige å velge mellom...

 

 

Bare spør hvis det er noe mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om budsjettet må gå i 0.

Jeg skal jo også starte opp nå, men leker og utstyr koster jo endel, pluss alt annet som følger med.

Er det best å være ærlig, og skrive opp det du forventer at du kommer til å bruke, selv om det da kommer på minus? Kanskje lettere å få kommunal støtte da også?

Jeg vil jo ikke at familiebarnehagen skal gå dårlig det første året, så jeg har kanskje tatt i litt mye på de forskjellige postene. Men det er jo pga at jeg ikke vet hva som venter meg.

 

Godt å se deg igjen Fru`en. Det tar visst tid å få startet opp. Men er forhåpentligvis ikke langt unna:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hvor holder du til?

 

Jeg tenker man må gå i minus. Har hørt at kommunen gir ca 10 000 pr barn pr år, så det er greit å kalkulere inn slik at det går med minus på den summen. 4 barn gir 40 000 minus. Om det går i balanse får du nok ikke komm støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...

Budsjettet skal gå i null, fordi du skal legge inn hva du har tenkt å bruke pengene på...

 

Sånn var busjettet mitt det året jeg startet opp...

Sykdoms vikar 10000kr

kontormateriell(aviser,fagskrifter,faglitteratur) 4000kr

Undervisningsmateriell(leker ute/inne, bøker) 6000kr

Medisinsk forbruksmateriell 200kr

Mat 10000kr

Annet forbruks materiell (forming/tegnesaker) 3000kr

Blomster/gaver 500kr

Renholdsmidler 1000kr

Arbeidstøy 2000kr

Post/bank/telefon 3000kr

Annonse/reklame/informasjon 500kr

Opplæring/kurs 500kr

Reiseutgifter/ godtgjørelser 500kr

Energi(strøm/parafin, olje/ved) 5000kr

Forsikringer(barn,eiendom,yrkesforsikring) 2000kr

Husleie 15000kr

Avgifter(kommunale avgifter) 1000kr

 

Sum kostnader 64200

 

 

Inventar & utstyr 7000kr

Vedlikehold 5000kr

 

Kjøp av førskolelærer tjenesten 60 000kr

 

Inn på kontoen 128 800kr

Statstilskudd 211160

Kommunalt tilskudd 40 000

sum 379960

 

 

 

 

Sum utgifter 135200

Sum inntekter 379960

Resultat 244760

 

 

skattet 70 000kr av de 244760

så nettolønna var 174760

Det året hadde jeg 14500kr i nettolønn...

 

 

men dette er mange å rsiden...

så foreldrebetalingen, statstilskuddet, husleien & førskolelærer summen har forendret seg masse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru' en

Er det mere enn skatt for meg (assistenden/ eier )og veilleder og arbeideravgift vi betaler inn? Og har du sykedomsforsikring ifra trygdekontoret?

 

I oslo har man dette året mye i komunalstøtte (12440 for 4 barn imnd) når for man beskjedd om neste års satser ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare min skatt som er på 70 000kr..

i kommunen min har de en førskolelærer pakke.. vil leier av kommunen og de trekker lønn, skatt& arbeidsgiveravgift før de utbetaler statstilskuddet til meg...

 

du kan gå inn på pbl.no der står det alt om statstilskudd, og forldrebetaling for neste året...

 

 

Skal du betale alt selv som vikar og førskole lærer må du betale 14,1% i arbeidsgiveravgift, skatt + feriepenger for de og forsikring...

Har ingen forsikring på meg selv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...