Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Har dere lagd barnemat med kjøttdeig/karbonadedeig?

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 315 581 Innlegg:

Skrevet 06 oktober 2006 - 12:19

Jeg ønsker noen tips om hvordan jeg kan tilberede det til min 10 mnd

Annonsebilag
Annonsebilag

• Gjest

Skrevet 06 oktober 2006 - 12:27

Kjøttdeig og karbonadedeig som du kjøper i butikken, inneholder en del salt. Bare til info sånn i tilfelle du ikke var klar over det....de skal jo ikke ha noe særlig salt disse små.

#3 Blomman

Blomman

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 06 oktober 2006 - 13:09

j du kan bruke kjøttdeig fra gilde uten salt og vann (står utenpå pakningen) Kok den sammen med div grønnsakerr og mos det m en stavmikser eller noe.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 315 581 Innlegg:

Skrevet 06 oktober 2006 - 13:30

HI her. Akkurat nå er jeg i ferd med å steke fiskegrateng som både jeg og snupp skal ha til middag. Blir det feil det også da? Når jeg lager mat fra bunnen av, så passer jeg på å legge av til henne før jeg salter. Men at hun får mat med salt i noen få ganger, skader det da? Det er jo salt i Småfolkglassene mener jeg ...

#5 firemerkersmør

firemerkersmør

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 06 oktober 2006 - 13:32

Er ofte mye salt i ferdigmat. Tror det er endel i fiskegrateng.

• Gjest

Skrevet 06 oktober 2006 - 13:38

Ikke meninga å fornærme deg altså! Det med salt i kjøtt- og karbonadedeig var ment som en faktaopplysning, det var ikke et spark til deg om at du ikke skulle bruke dette til middag. Det gjør sikkert ingenting med en salt rett i blant. Jenta mi har hatt fiskegrateng som livrett siden hun var 13mnd ca. Mye salt i den, for jeg merker at hun blir veldig tørst. Men knallgodt!! Så bra at Gilde har kjøttdeig uten salt og vann. Det var jeg ikke klar over.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 315 581 Innlegg:

Skrevet 06 oktober 2006 - 14:06

Dette med salt er vanskelig å unngå. Jeg unngår så langt det lar seg gjøre, men når jeg lager kjøttkaker, så bruker jeg vanlig karbonadedeig, og veslepia spiser jo bare omlag en halv kjøttkake. SÅ mye salt er det da ikke i karbonadedeigen, at så lite er skadelig....eller er jeg heitl på bærtur her? Nei, gud, det kan da ikke det, for da får iallefall veslepia mi for mye salt.....

#8 #gurimalla#

#gurimalla#

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 06 oktober 2006 - 14:48

Hei!!! Gilde har som nevnt kjøttdeig uten salt og vann, den kan godt brukes. Her er en oppskrift vi har brukt og jenta her liker,hun er 9 mnd. 1/2 skive kålrot 1 blomst blomkål 100 gr.kjøttdeig litt squash olivenolje 1 ts. Lag boller av kjøttdeig og kok godt sammen med grønnsakene. Mos til ønsket konsistens etterpå, med litt olje og litt av kokevannet. Bon appetitt...

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 315 581 Innlegg:

Skrevet 06 oktober 2006 - 17:44

HI her. Takk for svar alle sammen. Da er vi jo alle enige da, bittelitt salt i ferdigmat innimellom kan nok ikke være skadelig:-) Tok det aldeles ikke som en fornærmelse du som tipset om at det var salt i deigen