Gå til innhold

August: Lille Ask Johannes kom endelig til verden.....(fødselshistorie)


Brummeline3barnsmor

Anbefalte innlegg

Det ble bestemt at jeg skulle settes i gang mandag 21 august, p.g.a stort barn og en del andre plager. Møtte opp klokken 9 om morningen å ble satt på registrering...alt fint...fikk første modningspillen å måtte ligge i ro en time....måtte så vente 5 timer før jeg ble sjekket....da de sjekket meg hadde pillen hatt relativt liten effekt...så jeg fikk en til å beskjed om at jeg ikke fikk flere piller denne dagen..fikk en hel masse masrier som varte hele natten så jeg sov ganske dårlig.

På morningen under visitten sjekket legen meg ijenn....3-4 cm åpning, ganske mykt men fortsatt en kant ijenn...de bestemte seg for å ta vannet. Klokken 09.30 skulle de ta vannet....men det var visst ikke noe vann å ta! Ennda ingen som vet når det hadde gått....(var inne uka før fordi jeg mistenkte at jeg lakk fostervann). etter de hadde vært der inne å rotet bli riene værre....å da klokken var 11.30 klarte jeg knapt å stå oppreis lengre....

Klokken 12.30 fikk jeg lystgass....det var kjempehærlig å få noe å konsentrere seg om.....satidig begynnte jeg å mase om epidural. Jordmoren sa at vi hadde god tid så det ble ikke bestillt noe anestesilege ennda.. Riene var sinnsykt kraftige! Klokka 16.40 ble jeg sjekket ijenn..4-5 cm åpning å helt mykt.. anestesilegen ble tillkaldt å kom ned 16.55...da ga jeg beskjed til jordmor at jeg hadde pressrier....det fikk jeg beskjed om at det gikk ikke ann siden jeg bare hadde 4-5 cm sist hun sjekket meg. Da anestesilegen satte epiduralen smalt det i ryggen min! (sliter ennda 8 dager etter fødselen fordi han traff en ryggvirvel). Jordmor fannt ut at hun skulle sjekke meg ijenn straks epiduralen var satt....oi! her er ungen på tur ut! Tilkall en til jordmor! sa hun..

17.19 Ble lille Ask Johannes født....3340 gram og 50 cm....(1200 gram mindre enn de hadde anntatt). Slet litt med å få ut morkaken...den satt fast..ennte opp med at jordmoren måtte legge seg på magen min å presse..morkaken kom ut i to deler å jeg mistet en del blod, men det gikk bra. Revnet ikke...ble bare et par pyntesting. Dette ble litt rotete, men håper dere klarer å lese det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med gutten:)

Samme morkake historie med meg - mistet også mye blod. Revnet ikke jeg heller, men fikk et par pyntesting som deg......

Snodig, trodde det der morkake styret var ganske uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei!

Var bare inne og surfet litt. Kom over dette innlegget og ble litt nyssgjerrig. Enkli' ikke pga. fødselshistorien, men pga. navnevalget til gutten din. Jeg fikk selv en liten gutt i mars i år...som ble døpt Ask Johannes. Syntes det var litt morsomt siden det er svært få som heter det her i landet :-) Gikk dermed inn på Statistisk Sentralbyra sine navnesider og det viser seg at det er kun 0 - 3 personer som heter Ask Johannes her i landet. Dvs. høyst sannsynlig er det bare gutten din og gutten min som heter Ask Johannes her i landet. Er det ikke morsomt? Uansett har vi valgt et praktfullt navn på ungene våres. Ikkesant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...