Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hvor mye vektøkning??

• Logg inn for å svare
10 svar til dette emnet

#1 Thea kom 25.11

Thea kom 25.11

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 18 august 2006 - 10:45

Lurte bare på hva som er vanlig å legge på seg under graviditeten ved spiseforstyrrelser... Jeg hadde anorexi da jeg ble gravide og var undervektig.. nå er jeg 24 uker på vei og har gått opp 20 kg!! Begynte å spise normalt igjen da presset var at jeg måtte ta vare på den lille... Er dette alt for mye???

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 jeg&sambo er foreldre

jeg&sambo er foreldre

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 18 august 2006 - 12:03

Om det er for mye eller ikke- kan jeg ikke svare på, men det er jo vident kjent at undervektige som begynner å spise normalt, øker raskere i vekt, fordi kroppen "tar igjen det tapte"hvis du skjønner? Jeg vil kanskje anta at for en normalvektig person er 20 kg på grensen til å bli nok, kanskje, etter hva de anbefaler for gravide å gå opp, men for deg som sikkert var veldig tynn og syk før du ble gravid- har nok både du og kroppen din godt av det:):)Ikke misforstå meg, jeg skjønner hvordan dette med vekt er, men med tanke på barnet du bærer inni deg, bør du fortsette å spise normalt og når du er sulten. Også går det jo an å trene litt hvis man orker det. Lykke til da, og håper du får ett fint svangerskap:)

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 723 Innlegg:

Skrevet 18 august 2006 - 19:17

som oftest har anorextikere veldig lite kroppsfett og er syltynne så det er vel bare bra du har lagt på deg 20kg:-) kjenner ei som la på seg 28kg i svangerskapet jeg, hun sleit ikke med SF men hun la bare på seg det. 5 mnd etter dattera kom til verden var hun tynn som en strekk igjen!! spis og kos deg du:-) jeg gjør også alt for babyen, selvom jeg har lagt på 13 kg og er i uke 33, men var normalvektig før svangerskapet da.

#4 sissi77

sissi77

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 18 september 2006 - 10:39

jeg har en fantastisk lege, som ikke veier meg på kontroller. det blir rett og slett for stressende for meg..20 kg er sikkert helt greit for deg, og legen din vet vel om anorexiaen? synes du er flink som klarer å sette barnet først:)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 723 Innlegg:

Skrevet 30 september 2006 - 20:25

20 kg er ingenting for en med anoreksia. Selv gikk jeg opp 25 i forige svangerskap, og jeg hadde normalvekt ved start. Disse kg forsvinner etterpå uansett, 9 kg forsvant bare på sykehuset. Kos deg med graviditeten og ikke tenkt på kilone :)

#6 nemigow

nemigow

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 13 november 2006 - 15:07

Hei! Jeg har selv anoreksi og har vært svært undervektig, er ennå veldig undervektig. Det er vanskelig uansett å gå opp i vekt når man ikke vil, og har en så alvorlig sykdom. HUSK! Sett barnet ditt først. Du vil vel ikke ha en veldig fortidlig født jente/gutt, som blir syk de også? Jeg vil ikke skremme deg men har ei jente i klassen som er syk/veldig sjenert i klassen.. Hun har ekstrahjelp i alle fag. Moren hennes hadde anoreksi å slanket bort kiloene hun la på seg i svangerskapet under svangerskapet! Livsfarlig.. Ville bare si noen tankevekkende ord.. *klem* 20kg er INGENTING! Helt normalt under fødselen. Ikke la deg trigge. Du er sterk. Gravide kropper er det peneste som finnes.. Du er flink. Fortsett å plei deg/barnet ditt. Klem

#7 hjertebarn

hjertebarn

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 12 februar 2007 - 10:11

20 kg er kjempefint for deg. Det er noe du absolutt trenger, og det lille barnet i magen din. Ville bare ønske deg masse lykke til videre.

#8 hjpa

hjpa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 11 april 2007 - 20:35

Jeg er gravid for andre gang nå. La på meg 27 kilo under første graviditet. Hadde da slitt med SF siden jeg var 17. Jeg husker jeg hadde skikkelig angst for at jeg ikke skulle klare å gå ned igjen etter fødselen, men dette ble absolutt ikke noe problem! Jeg tok av 8 kilo som følge av selve fødselen, og resten forsvant etter et par måned uten slanking. Amming krever utrolig mye energi. Kunne ønske jeg hadde visst dette da jeg gikk gravid, for jeg tenkte mye på det i løpet av svangerskapet. Og etter at jeg ble mor har livet mitt forandret seg slik. Jeg har fått god hjelp for spiseforstyrrelse, og kroppen min fungerer på en helt annen måte nå. Jeg er gravid i uke 33 nå, og føler meg på topp. Jeg nyter dagene, og bekymrer meg ikke over kiloene. Lykke til.

#9 spireliten

spireliten

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 09 juli 2007 - 16:13

Du er sikkert kjempeflott som gravid :)

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 607 723 Innlegg:

Skrevet 22 august 2007 - 16:10

Du skal ikke tenke på om det er for mye! Tenk på deg selv og den lille i magen og kos deg og ha et fint svangerskap! JEg har hatt sf i 10-11 år og har også lagt på meg MYE hittil etter at jeg begynte å spise mer normalt for at krabaten skal vokse og utvikle seg! Var litt for tynn før jeg ble gravid men nå ser jeg mer overvektig ut faktisk..det er ikke noe å bry seg om så lenge babyen har det bra. Det er det vi må tenke på!

#11 Antoine

Antoine

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 09 september 2007 - 13:44

Jeg slet med bulimi før jeg ble gavid med mini i desember 2005. Sluttet med oppkast med en gang jeg fant det ut og har ennå ikke kastet opp en eneste gang. Nå er jeg allerede gravid med nr 2. Totalt i svangerskapet la jeg på meg 28 kg og alle forsvant de 6 første månedene selv med mye slikkerispising. Er utrolig glad jeg ble gravid for nå fungerer forbrenningen min normalt igjen :o) Lykke til!