Gå til innhold

Har deres barn et kosedyr e.l.?


Gjest

Anbefalte innlegg

Gutten vår har ikke fattet interesse for bamser eller dukker ennå. Han er egentlig ikke interessert i leker i det hele tatt. Det er kun datamaskiner, stereo, kokeredskaper o.l. som er av interesse (egentlig alt som vi gjør). Han er snart 1,5 år.

 

Hvor gamle var deres når/hvis de fikk et kosedyr (vi la oppi noen kosedyr i senga fra han var liten, men han kastet dem bare ut av senga når han var stor nok til det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først ved 1 år begynte vår å holde rundt lille blå (H&M tøydukke) om natten. Så søtt! Men den har lagt i sengen hans siden fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi er 14.mnd og har liten interesse for bamser o.l. hun leker helst med ting som ikke er leker,, eller ting det er lyd i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår på 16 mnd er så avhengig av bamsen sin at jeg skjønner ikke hvordan det skal gå hhvis vi mister den noen gang.

Han får ikke sove uten den, går og bærer på den konstant.....

 

Han har hatt den i senga siden han ble født og værrt avhengig suden ca 8 - 9 mnd alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine har hatt noe spesielt kosedyr som de var spesielt opptatt, selv om jeg salv hadd det da jeg var liten.

Den yngste på 23 mnd prøvde i går å ta med seg et lekefly, en lekebuss og en lekebil oppi sengen, men da han kjente at det ikke var spesielt koselig å kose med dem, satte vi dem på hyllen hans i stedet.

Hehe, han var skikkelig rar da han prøvde å rigge seg til med lekene "liggende" på armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er avhengig av en rosa bamse som vi for sikkerhets skyld har to av, når den ene må i vask eller hvis vi skulle glemme den et sted. Må ha den natt og dag, begynte med det rundt 1 års alderen, hun er nå 19 mnd. Bruker den som trøst og kos, men i bhg sitter den mest på hylla bortsett fra når hun sover, da må hun ha den i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår sønn på 17 mnd ha en lyse blå myk kanin som han ha hatt i senga si siden vi kom hjem fra sykehuset.. Men kaninen ligger kun i senga sammen med smokken.. Og kommer aldri ut der ifra.. Vi har en annen bamse som vi koser med på dagtid.. Han ha liggi med den i armene siden han var 5-6 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sønn på 12 mnd har en liten lodden løve han har hatt i sengen sin siden tanten kom med den på klinikken. Akkurat som Rufsetufse over her kommer den ikke ut av sengen. Han virker egentlig ikke så innmari interessert i den, men når han var ca 6-7 mnd lekte han mye med den når han våknet på morgenen. Er litt spent på om han hadde merket det om den hadde vært vekke en natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jente som er veldig glad i sine kosedyr og dukker. Fikk en blå, myk bamse da hun ble født. Denne er hun spesielt opptatt av. Holder rundt den i sengen når hun skal sove. Hun har også en liten baby-dukke som hun pleier å mate med brødbiter og spanderer av drikkeflasken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å høre at det er andre unger som nesten bare er opptatt av datamaskiner osv.. Er det ikke like greit - hvis man kan velge da! - at de ikke blir avhengig av ett dyr/leke? Vi dro på ferie og glemte kosedyret i senga hjemme, men han bryr seg jo ikke om det! Har lest at unger som ikke fester seg til ett kosedyr el. finner andre måter å roe seg selv på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har ei kosekanin hun holder rundt hver kveld når hun skal sove..Hun begynte med det da jeg sluttet å amme om kvelden(pga av jobben)

Men det er ikke "krise" hvis den ikke er tilstede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er ett år, og har en liten hund i senga si som han MÅ ha der... Sutter og koser med den, og holder rundt den. Det har han gjort siden han var 8 mnd, men den bamsen får han kun ha i senga si sånn at han forbinder den med soving og ikke leking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er ett år, og har en liten Ole Brum bamse senga si som han må ha når han ska sove... i tillegg til tutten som han bare får ha i senga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gutten vår har hatt koseklut fra han var nyfødt og den er han avhengig av når han skal sove. heldigvis er det ikke bare en spesiell så han kan få en som er ren i blant. så kluten er med overatl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min har hatt bamser i sengen siden han ble født, men er kun de siste par mnd han har fattet interesse for de. Har to kjempemyke - en hund og en kanin - som han liker å ligge å kose med. Når jeg tar han ut av senga om morgenen eller etter luren skal han ha med seg en av "bassene", så går han å bærer på dem og koser med dem helt til han er helt våken. Hele tiden har han dessuten "vært avhengig" av koselutene sine når han skal sove. Sånne utvaskede gaskluter som er blitt skikkelig myke. Jeg hadde også sånne da jeg var liten:o) Han er 19 mnd forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...