Gå til innhold

farli sopp,fisk og kjøt..


♥Cherrypie♥

Anbefalte innlegg

så på mattilsynet.no at gravide ikke må spise sopp fra de og de områdene i norge samt med fisk å kjøtt.. åssen i hulste skal JEG vite hvor den soppen jeg spiste i paien min går kommer fra..? blir redd jeg.. samme med ørreten jeg spiste for ei uke sida til middag..var den over 1 kg,som det såt at da er det farlig`? å hvorfor sier ikke legen noe annet til meg enn at "du spiser hva du vil bare ikke roastbeef!" etter å har lest på mattilsynet.no må jeg si at de er MYE av de som inngår i min kost som IKKE må spises av gravide som står der.. å legen min sa ikkeno!

jeg har spist en skive med skinke fra fenalår , en ørretmiddag, spiser salat hver dag og sopp har jeg i mange av middagene.. ALT dette er visstnok fullt av radioaktivt avfall fra tjernobyl om det kommer fra de å de stedene..jeg vet ikke hvor soppen jeg kjøper på ica er plukka!!! kjøttet å fisken kan ikkeholde toxo å andre visse ting jeg ikke husker navnet på.. jeg blir sprø snart!

hvorfor sier ikke legen dette til meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skreiv dette litt fort .. :-/

skulle stå at: "kjøttet å fisken kan inneholde toxo"..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Legen ga ingen info om hva jeg burde holde meg unna av mat i svangerskapet. Da jeg spurte han, fikk jeg til svar at toxo fantes ikke i maten her nord pga tempraturene (bakt. kunne ikke overleve). Har vært ganske frustrert til tider om hva jeg kan og ikka kan spise. Har kuttet ut en hel masse mat pga info jeg har fått på nettet. Helt utrolig at barn før i tiden var friske og raske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champignon vi kjøper i butikken i Norge er sjelden fra Norge i det hele tatt så den kan du nok helt trygt spise. Kjøp fenalår og spekeskinke i skiver og legg dem 2 døgn i fryseren, så er de helt trygge.

 

Fisken inneholder ikke toksoplasmose, det kan du få fra kjøtt som ikke er gjennomstekt, katteavføring og jord (derfor må all salat skylles godt, jordbær også!).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjampignon er ok å spise som nevnt over , siden den er dyrket innendørs og fri for sur nedbør etc , men skyll av meget nøye .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...