Gå til innhold

ferskvannsfisk?


♥Cherrypie♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm , egentlig så skulle en tro at fisk fra havet ( Saltvann ) er mere

forurenset en ferskvannfisk .

En av grunnene til at gravide skal holde seg unna skalldyr er vel at det er mye forekomster av giftalger , miljøgifter som krabber og slikt spiser , som igjen spises av fiskene .

Men .. ferskvannfisk ! synest det hørtes litt merkelig ut , hvis man kan spise fisk fra havet så kan man vel også spise det .

Tror det må være fra hysteriske kilder du har hørt det der ...No harm .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravide trenger heller ikke holde seg unna skalldyr... du burde nok også sjekke ut linken til matportalen nedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! sjekka på mattilsynet.no!

ferskvannsfisk som ørret over 1 kilo,blåkveite over 3kilo å så var de en til- skal ikke spises av gravide..blir sprø av all denne maten som ikke kan spises.. å det finner man jo da seff ut av ETTER at man har spist det! jeg har spist ørret nå for ca 10 dager sida.. husker ikke om den var over ett kilo eller HVOR den var fiska for den var kjøpt.. åaltså..hvorda skal man kunne holde greie på alt dette når man ikke får beskjed av legen eller noenting! jeg har fått beskjed om å holde meg unna roastbeef bare..kanskje fordi han ikke forventer at jeg som bare er 22 snart ikke LIKER fisk osv..

blir sprø snart! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye å holde seg unna da. Og spekemat kan du spise om det bare har fått seg noen døgn i fryseren først.

 

Om du har spist slik fisk en gang er det nok ikke så galt, er verre om man gjør det ofte så miljøgiftene samler seg opp tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...