Gå til innhold

Søvn og døgnrytme hos en ettåring


Maialille

Anbefalte innlegg

Jenta vår er ett år straks og har begynt å våkne mye om nettene samt at hun er vanskelig å legge om kvelden. I dag føler jeg også at å få henne til å duppe sin vanlige dupp nr. 2 var helt umulig. Kan det være mulig at hun ikke har bruk for mer enn en soveperiode på dagtid? Jeg må legge til at hun aldri har sovet 12 timer om natta, så det virker jo som om hun ikke har behov for veldig mye søvn. Hun begynner i barnehage i september. Der har de kanskje rutine om bare en dupp på dagen? Hva synes dere? Trodde de trengte to dupper når de var så små, men skjønner jo at dette varierer fra barn til barn.

Hva slags rytme har deres ettåringer?

Takknemlig for svar. Er gravid igjen i uke 24 og er ute i full jobb, så det tar på når vesla ikke vil sove om natta. Hun sovner godt sammen med oss da dessverre, så vimå nok bli strengere nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her soves det også bare en gang på dagtid. Vi begynte med dette rundt 11 måneder, fordi hun begynte å bli vanskelig å få til å sove på ettermiddagen, før det var blitt så sent at det gjorde leggingen vanskelig.

 

Nå sover hun ca 10.30 - 12 og om natten fra 19.30 - 06.00.

 

Jeg skal prøve å forskyve dagsøvnen litt utover, for når hun begynner i barenahagen skal hun sove en gang etter lunsj tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja, det er vanlig med bare en dupp om dagen fra rundt 12 mnd. Noen trenger duppen i 10/11 tida, andre etter lunsj, 13/14/15-tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...