Gå til innhold

Å være der til barnet sovner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere

Er det andre som ligger inntil barnet sitt til det har sovnet? Jeg har gjort det siden barnet ble født og nå er hun 9 måneder. Hun er i dag et veldig harmonisk barn som sover godt om natten. Mange mener dette ikke er særlig bra... Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle barn er forskjelige, og jeg tror man bare må se an hva som gjør sitt barn rolig og trygg. Jeg gjorde dette til å begynne med, 0-2 mnd. nå er hun 8,5 mnd og jeg må oftest sitte ved sengen hennes til hun sovner. Hva med å trene litt med henne, sitte ved siden av henne, stryke på hodet el. til hun sovner. Så etter hvert kan du sitte på en stol lenger unna, så kan du gå ut av rommet. Ikke stress, men prøv å flytte grensene litt om gangen, så kanskje det løsner.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare bra! Jeg gjør det samme, og det ville ikke falle meg inn å gjøre noe annet. Da har barna det trygt og godt, og vet at du er der. Barn kan ikke få for mye nærhet og trygghet! Hvorfor skulle det ikke være bra? "For da må du alltid sitte der" Det er vel ikke sikkert. Kanskje barnet blir så trygg på at du er det sovner fort og da spiller det jo ingen rolle om man må sitte litt... Det er så mye "duste" råd der ute. Hvis det funker, så forsett! Stol på magefølelsen. Det så mange barn som sliter med søvn problemer, at hvis ditt barn sover godt, så forsett med det du gjør. Ta heller problemet, hvis det dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er kjempeflott! Og det syns jo ungene også- de gir uttrykk for at det er trygt og godt. De to eldste (5 og 3 år) varierer det med, noen ganger må vi sitte der litt, andre ganger kan vi lese, slukke lyset og så sovner de. Minste på snart 1 år får pupp, og sovner...

Vi syns det er en god måte å avslutte dagen på, ser jo at de trives med det og trenger det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør også det. Gutten vår er bare 7 mnd enda men vi kommer helt sikkert til å gjøre det leeenge. En deilig måte å avslutte dagen sammen, trygt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør det. og gutten min er 2 år og 7 måneder gammel. synes som regel det er kjempekos jeg da. en stille og koselig avslutning på dagen. ikke trenger jeg å sitte sammen med han så lenge heller. 10-15 minutter. og det er ganske greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...