Gå til innhold

Er barna lydige ?


Loise

Anbefalte innlegg

Min lille gutt på snart 4 har alltid vært snill og grei å ha med å gjøre, selvfølgelig litt trassig av og til, men i det siste synes jeg vi "krangler" mye. Alt skal diskuteres, småfrekke svar og trusler. "Da knipser jeg deg " "Da tar jeg motorsaga og skjærer lillesøster i to " er eksempler på hva han kan si. Han er mye sammen med de store gutta i barnehagen, tror noe av det kommer fra dem, for jeg tror ikke han skjønner alt han sier. Er deres 3-4-åringer sånn ?

Hører deres barn etter når de blir tilsnakket ? Gjør det de får beskjed om ? Føler at jeg snakker til en vegg, må gjenta i det uendelige, ender med masing og kjefting ? Hva kan egentlig forventes ?

Føler meg som en dårlig mor til tider. Skulle ønske vi kunne unngå kjefting, det hjelper vel neppe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Barna våre har lært fra oss nå.. smarte som de er... "Nå må du det og det hvis ikke skjer det og det..." De har skjønt at man må drive forhandlinger... Men det de ikke skjønner ar at man kan ikke dele søster i to.. banke noen... osv.

Dette er nemlig den veiledningen vi må igang med nå.. lære barna våre hvilke konsekvenser som kommer av de ulike årsaker...

 

Dette er mine tanker for jeg kjenner godt igjen fenomenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...