Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Jenta mi på 8 år har fått hår på tissen....

• Logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

#1 Mille**

Mille**

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 2 Innlegg:

Skrevet 11 juni 2006 - 16:38

....allerede!! Er ikke det veeeeldig tidlig???

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 275 148 Innlegg:

Skrevet 17 juni 2006 - 07:14

Hei! Ja det var tidlig. Men er sikkert ikke første gangen i verdens historien:) Noen er nok veldig tidlig ute.. Prat med henne om alt som har med pubertet å gjøre! Gjør det natrulig for henne!! Jeg var selv nesten 10 år da håret og puppene begynte å vokse! Jeg ble litt mobbet men det gikk fort over. Men ønsket at mamma hadde pratet med læreren for meg!

#3 barbafru

barbafru

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 23 juni 2006 - 23:15

Det kommer også ann på etnisk bakgrunn. Jeg hvet ikke hvor dere er fra. Jeg jobber med barn fra forskjellige steder i verden. For noen er det helt vanlig å ha litt hår når de begynner på skolen faktisk. Er datteren din etnisk Norsk tror jeg det er litt uvanlig, men spør heller en lege. Hun trenger jo ikke vere med, så hun føler seg unormal.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 275 148 Innlegg:

Skrevet 20 juli 2006 - 16:38

Hallo. etnisk bakgrunn?? hva snakker du om? Det er ikke uvanlig at barn nå i dag utvikler seg tidlig sånn er det bare blitt. Min datter på 9 år, begynte i fjor i en alder av 8 år å få mørke hår på tissen, kjertlene i brystene har begynt så smått å vokse. Dette er helt normalt nå i dag, igrunn ikke mye å bekymre seg over asså helt sant!! Det sies at jenter gjerne følger sin mor, dvs at min datter på 9 år faktisk er omtrent der jeg var når jeg var så gammel, jeg var utviklet og fikk mens når jeg var 10 år... Det er mulig å ta røngen av barnets håndledd for å se hvor "gammelt" sjelettet er blitt... og hvor høy barnet kan forventes å bli. men det er ikke nødvendig, jeg har rønget min datter da hun i tillegg til utviklingen er høy i forhold til alder (pga lang far), ta det med ro, ha en åpen dialog med datteren din så går alt så bra :o)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 275 148 Innlegg:

Skrevet 21 juli 2006 - 09:50

Det er tidlig, men ikke uvanlig. Selv fikk jeg hår der og under armene omtrent på samme alder. Brystene begyne å utvikle seg på samme tid. Når jeg var 8,5 år fikk jeg min første menstrasjon, og hatt den regelmessig siden. Vær obs på at barn som er tidlig utviklet kan få et komplisert forhold til egen kropp. Det er aldri morsomt å være først eller sist. Snakk med henne om det, og ikke lag noe spesielt ut av at hun er tidlig ute. Leste en undersøkelse på dette for et par år tilbake, men finner den ikke igjen nå. Må bare si at eneste som har vært plagsomt for meg er at eldre gutter ble mer interessert enn godt var før jeg var moden for det. Men med støtte hjemmefra så klarte jeg også å takle den biten :)

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 275 148 Innlegg:

Skrevet 26 januar 2012 - 17:19

sex er deilig

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 275 148 Innlegg:

Skrevet 31 januar 2012 - 19:09

kan komme av indre stress...så er barnet mye stressa kan det få hormonforandringer.dette er info jeg fikk av en hormonlege,da datteren var 6,hun begynte å utvikle seg...men det har stoppet opp,og det viste seg å være stress.