Gå til innhold

Otrivin\nesespray!


jordbærsjokolade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk høre fra lege at de ikke kan garantere at det ikke påvirker barnet. Men det virker lokalt, dermed er det liten sjanse for dette.

Uansett, hvis du er avhengig, klarer du vel ikke å slutte nå. Du blir høyst sannsynlig enda tettere i nesen, fordi slimhinnene i kroppen hovner litt opp.

Begrens det så godt du kan, og prøv en barnespray, som ikke er så sterk.

Og uansett....gå til legen din etter svangerskapet, og hør om du kan få en operajson, slik at du blir kvitt problemet. Helt enkelt, tar fem minutter hos spesialist, og du blir bra!! Har gjort det selv, og det er himmelsk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Har du prøvd saltvannsspray? Funker kanksje ikke like bra med en gang..men er tross alt bedre en vanlig nesespray.

 

Moren min var også helt avhengig av nesespray. Kunne ikke dra noe sted uten den i veska. Men så bestemte hun seg for å kutte den ut. Det var et par uker med ubehag (tok saltvannsspray - hjalp litt) og så stabiliserte det seg selv. Og etter hvert funker saltvannssprayen OK. Slimhinnene vennes av!

 

Blir nesten som å slutte å røyke...overgangen kan være hard!

 

...er tett som ei potte selv om dagen. Trodde det var uvanlig mye pollen i år...men så var jeg bare GRAVID..hihi.

 

C",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke skadelig så lenge det brukes i moderat mengde.

 

Hvos man er avhengig kan man bruke Rhinocort for å bli bedre. Må da snakke med legen og få resept på dette i så tilfelle. Har lagt inn et lite utdrag av felleskatalogen ang. Rhinocort under graviditet under:

 

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Kortikosteroider er teratogene i dyreforsøk. Relevansen av dette for mennesker er usikker, da det hittil ikke er påvist økt forekomst av misdannelser etter bruk av kortikosteroider i svangerskapet. Økt risiko for medfødte misdannelser hos barn hvis mor har brukt budesonid til inhalasjon eller intranasalt tidlig i svangerskapet er ikke påvist. Preparatet skal ikke brukes ved graviditet hvis ikke fordelen for mor oppveier en mulig risiko for foster. Overgang i morsmelk: Ukjent. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Rhinocort skal vel strengt tatt kun brukes ved allergisk rhinitt.. man bør ikke bruke nesespray med kortikosteroider men mindre man virkelig må!

 

Den er forøvrig den eneste som virker på meg med pollenallergi, men nå som jeg er gravid bruker jeg ingenting. Holder meg en del inne, og selv om jeg kan bli ganske dårlig er det bedre enn bruke medisiner man strengt tatt kan klare seg uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...