Gå til innhold

ruller over på magen om natten


mammalykke

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen vet om det er ok at jenta mi på snart fem måneder ruller over på magen når hun blir lagt i senga om kvelden. Hun foretrekker tydelig å sove på magen. Hun griner og kaver på helt til hun ligger på magen. Da sovner hun. Er "faren" for krybbedød forbi når barnet selv ruller rundt? Hun har rullet fra rygg til mage siden hun var 3 1/2 mnd. Jeg snur henne alltid over på ryggen, men har våknet på natta flere ganger og ser at hun sover på magen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du..

 

Jenta vår også begynte å snu seg selv om natten.. Jeg spurte helsesøster og hun sa at det var greit så lenge de klarte å gjøre det selv. og ikke plasserer nesa ned i puta/madrassen. Jenta vår ligger alltid med hodet til en av sidene, og har derfor ingen hindringer foran nese/munn for pusting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er født med instinkter som gjør at de automatisk vrir hodet den veien det er lettest å puste. Og så fremt barnet er sunt og friskt selv og ikke får i seg nikotin eller andre gifter som hemmer dets naturlige reflekser, tror ikke jeg det er galt at det ligger på magen.

Da jeg var baby og min mor hadde meg på seks-ukerskontroll, fortalte hun helsesøster at jeg alltid ble lagt på ryggen eller siden når jeg skulle sove. Da la helsesøsteren meg på magen og sa: "Det ser ut som om hun liker å ligge på magen. Hvis du legger henne på magen når hun skal sove vil hun nok sove hele natten." Og det gjorde jeg.

Og jeg lever ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...