Gå til innhold

Hva gjør jeg galt?...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ei jente på 7 mnd, som jeg gir bryst. Hver kveld siden hun var fire mnd. har jeg gitt henne grøt uten hell...hun skal ikke ha. Ikke på andre tider av døgnet heller. Middag er heller ikke populært. Har prøvd med det meste av fruktmoser og safter i maten men nei...Hun liker morsmelkerstatning på flaske og får en slik siste måltid hver kveld.

Legger henne i 8-9 tiden. På nettene er jeg oppe med hun fra 2 - 6 ganger hver natt, og gir henne bryst for at hun skal sovne igjen.

Kjenner det begynner å tære på både krefter og humør...Hvordan kan jeg få henne til å spise annen mat, og hva skal jeg gjøre på nettene?? Tror nok hun hadde sovet bedre på nettene også hvis hun spiste mer fast mat.

Har noen noen gode råd?

 

Please...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd med mm eller mme i grøt og potetmos?

 

Husk også å gi henne maten når det er lenge siden amming og hun derfor er godt sulten.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd med både mm og mme både i grøten og potetmos....har også prøvd med hjemmelaget middad (poteter, gulerøtter og litt olivenolje), men neeeei...

 

Hmm..hun er et lite puppedyr!..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei kjære deg...

 

du gjør vell ingn ting galt, jeg har hatt det på samme vis.

 

mi lille jente er nå 7 1/2 mnd.

 

jeg begynte å prøve med grøt når hun var 3 mnd. siden da har jeg prøvd ALT. men først nå har du begynt å spist.

 

Ikke gi opp!!! Lag faste rutiner med grøt måltider. To ganger pr dag.

Ikke gi deg.

Prøv med hipp sin 6mnd-grøt. DEN ER GULLE GOD

 

Faste rutiner gjør underverker har jeg funnet ut.

 

LYKKE TIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan prøve å gi henne tynn grøt fra flaske til å begynne med, isteden for flasken med melk om kvelden mener jeg. Nærmest som velling.

 

Min nr 2 var heller ikke glad i grøt, men hun likte godt brød med leverpostei som hun fikk i stedet, moste det litt med gaffel så det ikke ble biter.

 

Ellers er min erfaring at det ofte ikke slik at de sover noe bedre om de spiser "mat" på kvelden, det er mye med vanen med å våkne å gjøre. Vi har måttet ha noen skrikerunder ja, forferdelig å tenke på, men når de tre dagene er over tenker man bare "hvorfor gjorde vi det ikke før".

 

Lykke til, og trøst deg med at de fleste både sover og spiser etter hvert.. Litt flåsete sagt når man står midt opp idet, men det går seg til.

 

Og du gjør ikke noen feil, men det du kan ikke ha det sånn at du må opp 6 ganger om natta. Til helga legger du deg på sofaen, så lar du mannen din ta henne, kjenner hun lukta av deg gir hun seg ikke. La henne skrike, trøst henne, men ikke ta henne opp. Hvis dere kan få henne til å sove til 4-5 før hun får pupp (og så sove videre til 7) vil det hjelpe mye. Prøv med tynn grøt til frokost da.

 

Det kan også være lurt å gi henne grøt/velling før pupp, men hun vil antakelig bli fortere avvent da.

 

Få høre hvordan det går da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei.

 

Jeg blir lette når jeg ser at andre har samme problem som meg.

Jeg har en datter på 7 mnd som nekter å spise annet enn morsmelk. Dessuten tar hun ikke flaske så jeg fullammer fortsatt.

Begynner å bli rimelig frustrert, og har fortsatt ikke funnet noen gode metoder for å få i henne mat.

 

Jeg er også veldig interessert i tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Hei. Jeg hadde også det samme problemet med tulla mi. Prøvde med brødskive og da gikk det bedre. Etter en kort stund prøvde jeg med grøt igjen og da spiste ho som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Godt å høre at andre også har det sånn;-) Datteren min er 6 måneder og er ikke verken glad i grøt eller middag. Har forsøkt flere typer grøt og middag, men nei.. Trøster meg med at hun "bare" er 6 måneder og at det sikkert går seg til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter som er 9 år nå og en sønn på 12år. Gutten min spiste grøt og hjemmelaget middag som bare det, fra han var ca 4 mnd, mens jenta mi derimot likte ingenting! Da hun var nærmere 3 år enn 2, sa jeg til henne at nå fikk det sannelig være nok- at hun var stor jente og trengte hverken pupp, eller bleie om natten lenger. Da sluttet hun med begge deler, og har aldri tisset i sengen siden den gang..Derimot har hun alltid vært vàr for mat med sterke smaker. det er hun fortsatt. Kanskje noen barn har uutviklede eller veldig sensitive smaksløker som barn? Har tenkt en del på dette...

Gutten min elsker lakris, chilli, pepper, oliven og marinert kjøtt.

datteren min elsker grøt, fisk, ertesuppe, kikerter og pannekaker.

 

Det blir spennende å se hvordan minstemann på 4mnd blir når han skal begynne å spise. Foreløpig har han bare smakt Eskimo fiskeolje med tuttifruttismak (uæææh) som han faktisk likte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...