Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

mors alder..

• Logg inn for å svare
3 svar til dette emnet

• Gjest

Skrevet 21 april 2006 - 10:40

hei:) jeg er nettopp fyllt 33, har ei tulle på 10 mnd, ønsker flere barn, men vil helst vente 1 år med å bli gravid, pga jobb og fordi jeg vil gå ned til match vekt igjen.. men så tenker jeg at jeg begynner å bli gammel og det er kanskje ikke så lurt å vente - har lyst på 3 barn. dessuten så er det jo fint/praktisk når de er litt tett i alder? hva sier dere? råd? erfaring?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 susemor-3 små

susemor-3 små

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 22 april 2006 - 21:30

Jeg var 31 da jeg fikk nr 1 og ønsket meg hele tiden to tette. Jeg ble heldivis gravid igjen da nr 1 var 13 mnd, så de blir to relativt tette hvis alt går bra. Jeg kan forstå at du vil vente et år pga jobbsituasjon. Derimot synes jeg det spiller liten rolle at du ikke føler du er på match-vekt nå. Gjør som du føler for, og du er ikke gammel selv om du venter et år til. Du rekker ennå å få 3 stk. Ei på barselgruppen min sist var 39 da hun fikk nr 3. Men husk på at det kan bli vanskeligere å bli gravid jo lenger du venter, og personlig tror jeg det er fint for barna å være relativt tette i alder. Håper du finner ut av hva som passer dere best, og lykke til!!

#3 Mammas_2_solstråler <3

Mammas_2_solstråler <3

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 23 april 2006 - 21:30

hei jeg er selv 24 år, fikk mitt første når jeg var 23. Har en liten tulle på 16mnd, ønsker meg en til snart. Planlegger å bli gravid til høsten. Er alerede baby-sjuk, nå som våren kommer og alle sprudlende mager vises =) Jeg har alltid sagt at jeg skal ha to tette. Jeg og broren min er 21 mnd mellom, og det har alltid vært veldig praktisk for mamma =)

#4 eddi

eddi

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 0 Innlegg:

Skrevet 24 april 2006 - 19:11

Hei! Var 34 da jeg fikk min første. Tenkte å vente med nr. 2 til førstemann ble 3 år. Ble gravid, men mistet, og ble gravid igjen to mnd senere. Det var da 3 år og 3 mnd mellom dem. Så bestemte vi oss for å få nr 3, og det var ingenting å vente på. Det er 21 mnd mellom de to yngste. Jeg blir 39 år i år. Du er enda "ung", så ikke stress for mye. Litt slitsomt med tre barn på 5 år, 2 år og en på 3,5 mnd, men det er verdt det. Lykke til uansett hva du måtte velge!