Gå til innhold

Vekstkurven faller...hjelp!


Fiamaja

Anbefalte innlegg

Vi var på helsestasjonen igår med vår lille gullgutt på 6 måneder.

Veide 6720 gram og målte 64,4 cm lang.

I følge vekstkurven hans har den nå falt både i vekt og vekst. Legen virket litt bekymret og kom etter oss i gangen og lurte på om det kunne være søliaki (gluten-allergi) og spurte om han hadde diaré/løs mage..noe han ikke har.

Vi har en liten gutt, men han er superfornøyd og tidlig ute rent motorisk. Han er ganske aktiv og bruker kroppen mye i løpet av dagen.

 

Når det gjelder mat, så måtte jeg slutte å amme da han var ca. 4-5 måneder. Han har hele tiden fått NAN i tillegg til ammingen.

Da han var 4 måndeder begynte vi med grøt, og favoritten er knust baban i mais/hvete grøten. Det blir lite variasjon, for han spiser helst bare fast føde med søtsmak. Noen ganger får vi til 2 grøtmåltider, andre ganger kun et. Grøten må tynnes ut og ikke være for fast/klumpete, for da vil han ikke ha den.

 

Han spiser ca. 5 flasker NAN i døgnet, og de pleier å være på 150 ml hver.

 

Jeg gir han alltid maksimalt det han vil ha, og avbryter aldri et måltid fordi det er tomt. Måltid avbrytes av at han er mett - ikke vil ha mer.

 

Hjelp. Kom gjerne med innspill hvis noen kan...jeg ble så utrolig lei meg igår, da legen ytret bekymring...det endte med en krangel med barnefaren her også...dumt. For vi gjør vårt aller beste for lille gutten vår..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du trenger å bekymre deg helt enda, men hvis den fortsetter å falle, da kan du be om en henvisning til barnelege for videre undersøkelser...

Vekt kurven til minsten på 5,5 mnd har også falt i det siste, var på helsestasjonen i går.

Fikk da beskjed om at de vokser i rykk og napp at det foreløpig ikke er grunn til å bekymre seg...

Det er allmenntilstanden som gjelder, og når babyene virker kvikke og raske, da tror jeg du kan ta det med ro....

Er i allefall sånn jeg tenker...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Kjersti_25. Min er snart 4mnd, og vi sliter med å få henne til å spise. hun er ganske småspist, og har derfor begynt med grøt for ca 2 uker siden. Kurven hennes har også falt, og hun er i tillegg liten i utgangspunktet. Men,tross i MYE frustrasjon fra mor rundt spising (les puppenekt) og vekst, er jeg ikke bekymret enda, for hun er en meget livlig liten frøken, blid og glad, og med fin farge, og spiser når hun virkelig er sulten. De er heller ikke bekymret på helsestasjonen, siden hun er så våken. Jeg fikk også beskjed om at de vokser i rykk og napp, og å følge med på allmenntilstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...