Gå til innhold

Februar: Heisann alle sammen!


beta

Anbefalte innlegg

Her var det stille og rolig! Kanskje fordi livet ellers ikke er fullt så rolig?? Hos oss er det pappa som steller hjemme og jeg som jobber fortsatt. Slik blir det frem til vi forhåpnetligvis får barnehageplass til høsten. Hvis ikke kan jeg jo dessverre bli nødt til å ta noen måneder hjemme med han..

 

Eirik er superaktiv og kjempemorsomt. Så utrolig vittig og rask og flink til alt mulig. Skikkelig klatreper med lurt smil...

 

Synes egentlig denne perioden er ganske så slitsom med små barn. Må hauke over de til en hver tid også starter alle dager grytidlig. Samtidig er det jo en herlig tid også :=)

 

Hvordan går det med dere?? Hender en sjelden gang jeg har tid til å titte innom her og da hadde det vært hyggelig med noen nyheter :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallå på deg!

 

Det var da inderlig trivelig å høre noe fra deg igjen:-)

Koselig med litt aktivitet på denne siden igjen, selv om jeg bikket over til januarklubben og formelt sett ikke hører til her...

 

Ja, det er en morsom og hektisk tid dette her. Johannes er fremdeles en sindig og forholdsvis rolig kar, med svære never og er litt sånn Ferdinand-under-korkeika-som-lukter-på-blomstene-aktig. Han begynte i barnehage i januar, og stortrives!! Det gikk veldig greit, med en liten periode med gråt og tenners gnissel da vi gikk og stort smil tre minutter etterpå.

 

Jeg er jaggu meg blitt gravid igjen, med termin 9. august. Veldig trivelig, men hektisk nå og enda mer hektisk til høsten igjen tenker jeg. Denne gangen blir det ei jente sa jordmor på ultralyd, noe som jo er utrolig trivelig da det er fire gutter i huset fra før. Vi gleder oss veldig, hvert fall!

 

Håper dere får barnehageplass til høsten, hold meg oppdatert!!

 

Håper flere skriver inn på innlegget ditt, spennende å høre fra alle sammen:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så koselig å høre fra dere. Hos oss er det også rimelig aktivt. Mathilde begynte i bhg i januar, og stortrives.

Er ganske enig at dette en slitsom periode, men også veldig koselig.

 

I går var vi på bondegård og Mathilde var ikke redd for noen av dyrene. hun klappet de fleste.(mamma var nok den mest redde) Synes sauer er litt skumle jeg da;) hehe. Sånn er det når man er fra byen!

 

Ellers er mathilde stortsett veldig blid, men også veldig sta. Får hun ikke viljen sin så blir hun kjempe sinna og kaster ting i gulvet. Føler at det blir mye nei nei og offf off om dagen. Men det er vel en liten periode det også:)

 

 

Gratulerer med graviditeten aga. Det blir sikkert kjempe stas med en liten pike denne gangen:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Beta og alle sammen!

 

Kjekt med et nytt innlegg! - og å høre fra dere.

 

Her hos oss har vi det bra. Jeg begynte på kirurgisk avdeling her i Kr.sund, som turnuslege i midten av februar, og da begynte Maja i barnehagen også. Etter mange uker med en meget trist og utrygg liten Maja, går det heldigvis mye bedre. Hun er i sitt ess om dagen, farer rundt og skravler og tuller og tøyser. Utrolig morsom alder på mange måter, men samtidig litt slitsomt, da. Det blir en del uoverenskomster i løpet av en uke, for å si det sånn.... Det er vel helst måltidene og bleieskiftene vi er uenige om - Maja vil bare grise og tulle og ikke ha bleie på, og det går jo ikke akkurat an da. Men vi pleier stort sett å bli enige og glade igjen til slutt ;-)

 

Denne helga skulle jeg hatt dagvaktsjobbing med 12 timers arbeid fredag, lørdag og søndag, men etter en helt akutt innsettende feber fredag ettermiddag har jeg holdt meg hjemme. Sitter akkurat og lurer på om jeg skal gå på jobb i morgen eller forlenge sykmeldingen. Hm.

 

På onsdag drar mann+barn til sørlandet for å feire påske, mens jeg blir her og må jobbe natt til skjærtorsdag og langfredag. Det fantastiske er at jeg blir alene hele helga, noe enkelte ville mene var trist, men jeg gleder meg skrekkelig! Har jo ikke vært alene hjemme siden Maja ble født - så jippi og hurra som jeg skal kose meg! Sitte oppe om kveldene og sove lenge! Bare gjøre dill og spise ostepop i tre døgn, haha!

 

God påske til alle sammen!

Jeg håper at alle som leser her inne har det bare bra.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!

 

Her går det også bare bra! Tobias stortrives i barnehagen, skravler og ler og koser seg masse der. Og jeg trives kjempe godt med å studere. Tobias er en ganske rolig gutt, samtidig som han er veldig aktiv. Elsker å kose og klemme. Og ELSKER bøker! Er jo bare koselig det. Hadde han fått bestemme hadde nok vi måtte lest og sunget for han hele dagen.

Han er heldigvis veldig glad i å være ute også, blir stort sett illsint når vi skal inn etter en lang økt ute.

Å dele lekene sine med andre er han ikke fult så glad i.

 

Synes denne alderen er skikkelig morsom, men også veldig krevende. Tobias har lært så mange ord, og kommer med nye hele tiden. Er så fasinerende.

 

Ellers så skal Tobias bli storebror! :-) Kjempe koselig. Har termin i begynnelsen av november, så her ikke så langt på vei enda (10 uker).

Må ta meg et friår fra studiene, men det gjør ingen ting.

Vi gleder oss i alle fall masse!

 

Gratulerer til deg Aga med babyen i magen! :-)

 

Ha en fin påske dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med nummer 2 og 5! Det var store nyheter :))

 

Skal prøve å titte innom litt oftere. Torsdag joiner jeg resten av familien i Spania og blir borte litt over en uke.. De dro allerede for 1 uke siden. Så jeg har vært alene en ukes tid. Det er kjempestille og rart! Selvsagt har jeg somlet bort tiden med jobb og husarbeid. Og litt venninnebesøk og forskjellig...

 

Nå er den nymalte kommoden ferdig og stua ommøblert.. Så da skal bilder og dill dall opp.

 

Nå gleder jeg meg til vår og sommer. Og til å bruke den splitter nye bunaden min for første gang!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Så hyggelig med litt liv her igjen!

 

Her går det i løping, dansing og roping for tiden. Sondre er superaktiv og veldig, veldig blid. Han løper rundt og hojer dagen lang... Illsint kan han også bli - hvis han ikke får viljen sin setter han øynene i oss, underleppa frem og hulker fortvilet og sint. Det er vanskelig å ikke le av han, for han er litt komisk når han holder på! Ellers trives han godt hos dagmamma, har det trygt og godt. Til høsten håper vi at han får plass i barnehage - han elsker å være sammen med andre barn. Jeg trives godt med å jobbe igjen, jobber bare 70% foreløpig. Det er kjempedeilig å ha en dag i uka hjemme med Sondre, en dag man slipper å stresse avgårde på morgenen!

 

I mars fikk mannen min og jeg oss en helg i Praha uten Sondre som var godt plassert hos mine foreldre. Det var sinnsykt deilig!! Savnet han selvfølgelig, men vidunderlig å sove 3 netter på rad og gjøre akkurat hva vi ville til enhver tid:)

 

Som flere skriver - det er en travel, men morsom tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Så hyggelig med litt aktivitet på disse sidene..... :o)

 

Vi har det bare bra. Siden Andrea enda ikke har bhg-plass, går jeg hjemme med henne fortsatt. Det er ganske så hektisk ja !

Gudskjelov har vi endelig fått plass fra høsten av. Det skal bli bra ! Tror nok at samtlige barn har gått av bhg. :)

fram til nå har Andrea vært en skeptisk lita frøken, så hun hadde nok ikke vært klar for bhg før nå heller.

 

Dagene bare flyr, og det gjør utviklingen også. Tok sin tid før Andrea begynte gå, men nå løøøøøper hun rundt her. Skravler masse ! Er så imponert over alle ord hun kan !!! Hun er jo lita enda...hehe

Fortsatt strever vi litt med natta. Andrea vil fortsatt ha nattpuppen sin ! Men den får hun ikke lenger... Ikke før 5 hvertfall, noe som er et skritt nærmere målet.;-)

 

For et par uker siden var jeg hjemme alene en hel helg. Helt herlig ! Sov mest, men var også ute på min første fest på 2 år. Det var artig det ! :o) Eneste som var pyton var brystspreng... Måtte pumpe meg hele tiden mens snuppa var borte :( Fortsatt mye melk ja...

 

Håper alle får en kjempe fin påske !!!!!!!

 

:o)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...