Gå til innhold

Å hente 5 min for sent i barnehagen en gang, ingen big deal?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dattera mi fortalte at hun ble hentet etter at alle hadde gått i går, og mannen min fortalte at han kom 7 minutter etter de hadde stengt.

Og han hadde ingen god grunn heller. Han sa at han leverte henne i barnehagen 11, og tenkte å hente henne 16.30 (de stenger 16.30) siden hun kom så sent, men så tok et litt lengre tid å gå til barnehagen enn han hadde beregnet.

 

Jeg spurte om han hadde sagt fra at han kom sent, men det hadde han ikke. 

 

Og han sier at det var jo bare fem minutter, så ingen big deal. 

 

Jeg mener det er en big deal å hente henne for sent. Iallfall når han ikke sier fra at han er sen, og heller ikke har god grunn til å hente henne sent. 

 

Så da blir jeg litt irritert når han ikke syns det er noe problem.

Overdriver jeg? Hvis ikke, hvordan få han til å forstå at det er en big deal?



Anonymous poster hash: 92bd3...207
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er ufattelig respektløst. Enda mer respektløst er det at han ikke sier i fra når han vet at han blir for sein. Her hadde dere fått bot på 500 kroner.

Hilsen barnehageansatt



Anonymous poster hash: e8687...b2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo big del, de ansatte skal jo hjem. Kanskje de skal rekke en buss, hente barn, har avitaler etter jobb. Jeg har forståelse for at mam kan hente for sent, det har skjedd meg en gang pga en dame utenfor jobben falt på isen og skadet hodet og jeg måtte ringe ambulanse og vente med henne. Ringte barnehagen så fort jeg kunne og forklarte at jeg ble sen og det forsto de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overdriver ikke.Det et litt respektløst.Lite respekt for andres tid.Mannen din er sikkert ikke den eneste som henter for sent heller,så de må nok stå overtid endel og det er jo litt kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en big deal for jenta som var sist og etter stengetid, for de ansatte som har egen familie og planer og for bhg som må betale 2 ansatte overtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en "big deal". De ansatte har arbeidsslutt når bhg stenger mange steder, dvs at de må gå overtid hvis noen kommer for sent. Jeg har hørt om noen bhg'er som gir økonomiske sanksjoner ved 3 forsentkomminger. Og i verste fall miste plassen.

Uansett, det er ikke noe å ta lett på!

 

Anonymous poster hash: a9edc...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i bhg, og arbeidsdagen min er over når bhg stenger kl 16.30, synes det er lite respekt å komme for sent å hente.

Blir man forsinket pga trafikk eller uforutsette ting - RING. Uten grunn og uten å gi beskjed er respektløst.

 

Anonymous poster hash: 78919...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo big del, de ansatte skal jo hjem. Kanskje de skal rekke en buss, hente barn, har avitaler etter jobb. Jeg har forståelse for at mam kan hente for sent, det har skjedd meg en gang pga en dame utenfor jobben falt på isen og skadet hodet og jeg måtte ringe ambulanse og vente med henne. Ringte barnehagen så fort jeg kunne og forklarte at jeg ble sen og det forsto de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i bhg, og arbeidsdagen min er over når bhg stenger kl 16.30, synes det er lite respekt å komme for sent å hente.

Blir man forsinket pga trafikk eller uforutsette ting - RING. Uten grunn og uten å gi beskjed er respektløst.

 

Anonymous poster hash: 78919...184

Har barn som starter trening kl 17. Tar ca 20 min å kjøre, har kommet forsent dit pga foreldre som er sene, noe som går ut over meg (stress), mitt barn og de andre på laget, er store barn som det er strengt på å komme på trening til rett tid.

 

Anonymous poster hash: 78919...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det er ufattelig respektløst. Enda mer respektløst er det at han ikke sier i fra når han vet at han blir for sein. Her hadde dere fått bot på 500 kroner.

Hilsen barnehageansatt

 

Anonymous poster hash: e8687...b2b

 

Syns det er strengt å gi bot på 500 kr om dette er første gang barnet er blitt hentet for sent.

Men er helt innafor å gi bot til foreldre som flere gang kommer for sent,barnehagetidene skal selvsagt respekteres.

 

Anonymous poster hash: cc9a4...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å høre at dere er enige med meg.

 

Det her er da 4. gangen hun blir hentet for sent. Det gjør det jo enda verre.

Han har hentet for sent en gang før (han skulle jobbe til 16, og så dra og hente henne, men glemte seg og jobbet til 16.30 og hentet henne 15-20 min sent). 

Jeg har hentet for sent 2 ganger, men begge gangene har vært pga han.

Første gangen hentet jeg 20 min for sent. Han jobbet en del som vikar tidligere og dro på jobb og sendte meg en melding om at jeg måtte hente henne klokken 15.xx. Jeg var opptatt på jobb, og så ikke denne meldingen før klokken 16. Bussen hjem tar 30 min, og i tillegg måtte jeg vente 10 min på bussen.

Jeg var så stressa at jeg hadde vondt i magen, og løp hele veien fra bussen til barnehagen (tok også 10 min). 

Neste gang var også noe av det samme, at han hadde glemt å si fra at han skulle jobbe, så da ringte jeg taxi med en gang og fikk hentet henne 5 minutter over stengetid. 

Jeg får som sagt helt vondt i magen av å komme for sent. Så når han da tar så lett på det blir jeg irritert...

 

Det er stortsett jeg som fikser alt og må passe på alt i familien. Vi holder på å gå fra hverandre, så da blir jeg jo litt bekymret for hvordan det kommer til å bli når han må ta ansvaret for alt selv når han har henne. 

HI



Anonymous poster hash: 92bd3...207
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Syns det er strengt å gi bot på 500 kr om dette er første gang barnet er blitt hentet for sent.

Men er helt innafor å gi bot til foreldre som flere gang kommer for sent,barnehagetidene skal selvsagt respekteres.

 

Anonymous poster hash: cc9a4...5d0

 

Er enig i at det er strengt, men det er av en grunn.Her er det nulltoleranse etter at vi har hatt veldig mange sånne episoder som hi beskriver. En stund var det så ille at at det gikk ansatte overtid hver eneste uke pga dette. Er en stor barnehage

 

Anonymous poster hash: e8687...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Greit å høre at dere er enige med meg.

 

Det her er da 4. gangen hun blir hentet for sent. Det gjør det jo enda verre.

Han har hentet for sent en gang før (han skulle jobbe til 16, og så dra og hente henne, men glemte seg og jobbet til 16.30 og hentet henne 15-20 min sent). 

Jeg har hentet for sent 2 ganger, men begge gangene har vært pga han.

Første gangen hentet jeg 20 min for sent. Han jobbet en del som vikar tidligere og dro på jobb og sendte meg en melding om at jeg måtte hente henne klokken 15.xx. Jeg var opptatt på jobb, og så ikke denne meldingen før klokken 16. Bussen hjem tar 30 min, og i tillegg måtte jeg vente 10 min på bussen.

Jeg var så stressa at jeg hadde vondt i magen, og løp hele veien fra bussen til barnehagen (tok også 10 min). 

Neste gang var også noe av det samme, at han hadde glemt å si fra at han skulle jobbe, så da ringte jeg taxi med en gang og fikk hentet henne 5 minutter over stengetid. 

Jeg får som sagt helt vondt i magen av å komme for sent. Så når han da tar så lett på det blir jeg irritert...

 

Det er stortsett jeg som fikser alt og må passe på alt i familien. Vi holder på å gå fra hverandre, så da blir jeg jo litt bekymret for hvordan det kommer til å bli når han må ta ansvaret for alt selv når han har henne. 

HI

 

Anonymous poster hash: 92bd3...207

 

Jeg har ikke ord for hvor respektløst det er. Hva sier de i barnehagen da?

 

Anonymous poster hash: e8687...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hovedinnlegget fikk du det til å høres ut som det kun har skjedd EN gang,men nå kommer det jo frem at dette har skjedd ganske ofte å da blir jo situasjonen mye verre!

Jeg har ett barn på 5 år å har ikke bil,likevel har jeg ikke en eneste gang kommet for sent å hentet sønnen min i barnehagen!

Det handler om respektere de som jobber der!



Anonymous poster hash: cc9a4...5d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig respektløst og i tillegg ikke gi beskjed. En sjelden gang å sitte fast i trafikk, ok.. men da ringer du i det minste å gir beskjed og beklager! De ansatte har også egne liv, noen pendler og toget går en gang i timen, de skal kanskje hente egne barn, kjøre til aktiviteter osv. Og et ekstra irritasjonsmoment er det jo om de visste han var hjemme hele dagen, da er det hvertfall ingen grunn til å hente etter bhg er stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bhg ringer vi hvis vi ikke Hører noe kl 17.00. Hvis ingen tar tlf ringer vi politiet kvart over fem om i gen har gitt lyd fra seg. Man får også bot på 300 kr h is man ikke er ute av døra kl 17.00. Ma generelt som har fått det, utrolig slitsomt med foreldre som ikke klarer å få med seg unger ut av døra.

 

 

Anonymous poster hash: 5e9c4...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min bhg ringer vi hvis vi ikke Hører noe kl 17.00. Hvis ingen tar tlf ringer vi politiet kvart over fem om i gen har gitt lyd fra seg. Man får også bot på 300 kr h is man ikke er ute av døra kl 17.00. Ma generelt som har fått det, utrolig slitsomt med foreldre som ikke klarer å få med seg unger ut av døra.

 

 

Anonymous poster hash: 5e9c4...f9c

 

Autokorrektur!!!

 

Anonymous poster hash: 5e9c4...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i barnehage i 20 år og kun unntaksvis opplevd at barn blir hentet etter stengetid og da pga kraftig forsinkelser i trafikken/ togstans el. Får man en telefon om dette en halvtime i forveien tilpasser man seg selv etter det og forbereder seg mentalt men å gå å vente på en foreldre sammen med barnet som føler seg alene som barn og ikke vet hvorfor far eller mor ikke kommer er ikke greit.

 

Har faktisk aldri opplevd at samme barn er hentet såpass over stengetid gjentatte ganger. Du må nok regne med at de ansatte ikke er særlig imponert...

 

Anonymous poster hash: e9b84...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har et ALVORLIG kommunikasjonsproblem og dere mangler totalt respekt for arbeidstiden til de ansatte i barnehagen. Etter fire slike tilfeller ville dette blitt meldt til barnevernet i vår barnehage.

 

Det viser manglende kommunikasjon dere voksne i mellom og manglende evner på å sette barnets behov i fokus.

 

Ikke bli overrasket om det ringer en telefon fra barnevernet.

 

Anonymous poster hash: a9032...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dere ikke har mistet plassen

 

Anonymous poster hash: 0a89a...5ea

Kan barnehagen si opp barnehageplassen på pga noe sånt da?

Da vil det jo gå ut over barnet som gjerne virkelig trenger denne plassen,om foreldrene er like sløve på andre ting rundt barna også.

Altså skjønner jo at foreldre må få en konsekvens når de gjentatte ganger kommer for sent å henter barnet,men at BARNET mister barnehageplassen syns jeg ikke høres greit ut.

 

Anonymous poster hash: cc9a4...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg det er bedre at barnehagen kontakter barnevernet så kanskje foreldrene får den hjelper de trenger.



Anonymous poster hash: cc9a4...5d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...