Gå til innhold

Er det mulig å få kontakt med kjekk,fremmed mann via Facebook?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 6 felles facebook-venner med ham. Og en annen venn kjenner ham via jobb, så det er derfra jeg har hørt at han er supergrei og sannsynligvis singel (ikke 100 % sikkert).
Utseendemessig er han dritkjekk.

 

Men jeg har ellers ingen naturlige kontaktpunkter med denne mannen.  De felles facebook-vennene er ikke så nære at jeg kan bruke dem til å få kontakt med ham

 

Er det sykt dustete og teit å sende en melding og si et par ord og invitere på kaffe?

Hvor teit på en skala fra 1-10?
 

 

Er fullt klar over at dette er et fjortisspørsmål - og enda verre blir det med tanke på at jeg er over førti....



Anonymous poster hash: 9cac9...e4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja det er superteit å sende en mld og invitere på kaffe. det du heller kan gjøre er å skrive et "hei" og se hvor det fører. du finner fort ut om han er interessert i kaffe eller ei. 



Anonymous poster hash: 148d2...c59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bedre å bare legge han til som venn, så ser du om han godtar eller ikke ;-)

 

Om han godtar kan skrive noe som "Oj, fikk nettopp opp at du godtok venneforespørselen min. Jeg må nok ha kommet borti noe. Men hyggelig. Ser vi har flere felles kjente"

 

Så ser du fort om han er interessert i å prate eller ikke 😉

 

Anonymous poster hash: fe4d7...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Kjør på!

Hva har du å tape? Og er han normalt oppegående vil han uansett bare ta det som et kompliment!

 

Jeg har både en kollega og en venninne som tok kontakt med sine nåværende menn på fb.

 

Lykke til! Og oppdater oss gjerne? 😊

 

PS. Jeg liker folk som er rett på og ikke går rundt grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bedre å bare legge han til som venn, så ser du om han godtar eller ikke ;-)

 

Om han godtar kan skrive noe som "Oj, fikk nettopp opp at du godtok venneforespørselen min. Jeg må nok ha kommet borti noe. Men hyggelig. Ser vi har flere felles kjente"

 

Så ser du fort om han er interessert i å prate eller ikke

 

Anonymous poster hash: fe4d7...c39

...hmmmm...den var ikke så dum...Late som om jeg bare kom borti knappen?

 

Anonymous poster hash: 9cac9...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Kjør på!

Hva har du å tape? Og er han normalt oppegående vil han uansett bare ta det som et kompliment!

 

Jeg har både en kollega og en venninne som tok kontakt med sine nåværende menn på fb.

 

Lykke til! Og oppdater oss gjerne?

 

PS. Jeg liker folk som er rett på og ikke går rundt grøten.

Vet du hva de skrev?

 

Anonymous poster hash: 9cac9...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

...hmmmm...den var ikke så dum...Late som om jeg bare kom borti knappen?

 

Anonymous poster hash: 9cac9...e4e

Ja :-) det er jo ofte det kommer opp sånne "foreslåtte venner" eller hva det heter.

 

Jeg hadde nok gjort det. Men jeg er for pysete til å være "rett på". Det er jo ikke sikkert du er 😉

 

 

Anonymous poster hash: fe4d7...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

...hmmmm...den var ikke så dum...Late som om jeg bare kom borti knappen?

 

Anonymous poster hash: 9cac9...e4e

Men hvis du svarer sånn som skrevet her, vil jo kanskje mannen føle det ubehagelig? Det hadde ihvertfall jeg gjort hvis jeg godtok en forespørsel og fikk høre at det var et uhell å legge meg til.

 

Anonymous poster hash: b10ac...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv til han og be han med ut. Like greit å gå rett på sak. Gutta går rett på, så da kan vi også😊

 

Anonymous poster hash: a403f...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Objektiviserer menn basert på deres utseende? Så anti-feministisk av deg.



Anonymous poster hash: 2e394...b08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Objektiviserer menn basert på deres utseende? Så anti-feministisk av deg.

 

Anonymous poster hash: 2e394...b08

 

Neinei - slett ikke. Har som sagt hørt mye pent om ham også og fått ham "anbefalt".

Men jeg hadde nok ikke vurdert å ta kontakt hvis han ikke var kjekk nei - det har du rett i.

 

hi

 

Anonymous poster hash: 9cac9...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei - slett ikke. Har som sagt hørt mye pent om ham også og fått ham "anbefalt".

Men jeg hadde nok ikke vurdert å ta kontakt hvis han ikke var kjekk nei - det har du rett i.

 

hi

Anonymous poster hash: 9cac9...e4e

Anti-feminist spotted.

 

Anonymous poster hash: 2e394...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller prøve å støte på han på et utested, treningssenter eller lignende. Selv om du har fått han "anbefalt" av andre grunner enn utseende vet jo ikke han det. Dersom du tar kontakt uten at han omtrent vet hvem du er så virker du jo til å gjøre det kun på grunn av utseende og det er jo bare teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke heller prøve å støte på han på et utested, treningssenter eller lignende. Selv om du har fått han "anbefalt" av andre grunner enn utseende vet jo ikke han det. Dersom du tar kontakt uten at han omtrent vet hvem du er så virker du jo til å gjøre det kun på grunn av utseende og det er jo bare teit!

Nettopp! Takk! Du sa det mye bedre enn jeg gjorde. Men nettopp den følelsen jeg satt med også. 

 

Anonymous poster hash: 2e394...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få noen til å fikse en god, gammeldags blinddate for dere?

 

Anonymous poster hash: 70d2d...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er altså en som har hatt med ham å gjøre i jobbsammenheng, på en måte, og vedkommende var voldsomt imponert over mhvor sympatisk, kolok og fin han virket - PLUSS at han var veldig kjekk.

 

Så jeg vet jo mer om ham enn ar han ser bra ut. Dette kunne jeg jo nevne idet jeg eventuelt kontakter ham - at jeg har hørt positive ting om ham. Han kommer sikkert til å tro at det er noen av våre felles Facebook-venner som har sagt noe.

 

En blinddate er hadde vært helt topp, men det kan bli vanskelig å få til, siden jeg ikke kan spørre Facebook-vennene. De er venner à la "Far til min datters klassekamerat", "kollega av eksmannen/bekjent fra gamle dager via via via" og "kjæreste i to uker da vi var fjorten/sønn til mine foreldres gode venner".

De kan jeg ikke spørre om sånt.

 

hi



Anonymous poster hash: 9cac9...e4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å si at du har hørt mye fint om han, og lurer på om han kan være interessert i å finne på noe en dag?

Vær ærlig og direkte, så får du et ærlig svar tilbake. Ikke noe flaut med det. Jeg hadde blitt smigret.

 

Anonymous poster hash: 921e7...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bedre å bare legge han til som venn, så ser du om han godtar eller ikke ;-)

 

Om han godtar kan skrive noe som "Oj, fikk nettopp opp at du godtok venneforespørselen min. Jeg må nok ha kommet borti noe. Men hyggelig. Ser vi har flere felles kjente"

 

Så ser du fort om han er interessert i å prate eller ikke 😉

 

Anonymous poster hash: fe4d7...c39

Nei, nei, nei... Det er på høyde med å gå baklengs inn i noen, for så å si "oj, er du her", det er skikkelig kleint. Enten gjennomskuer han deg, og det er mer pinlig enn å være ærlig/ eller han kan føle seg teit fordi han godtok "tabbe/bort i" (sansynligvis mens du snokte) venneforespørselen.

Vær heller ærlig, send en melding og si "hei, nå er jeg rett på her, for jeg har hørt så mye positivt om deg, er du singel? Kunne du tenke deg å møtes å finne på noe en dag"

 

Anonymous poster hash: da426...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Vil bare tilføre at menn liker når kvinner tar iniativ og ikke spiller hard to get :-)

 

Det beste er bare å gå rett på sak, ikke noe Ops kom bort knappen.

 

Bare feks legg han til som venn. Godtar han ser du jo også på profilen om han er i et forhold. Da kan du jo bare skrive hei, la deg til som venn da jeg har hørt mye positiv om deg via felles bekjente eller noe :-) så ser du hva han svarer :-)

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tilføre at menn liker når kvinner tar iniativ og ikke spiller hard to get :-)

Det er ikke min erfaring. Tro meg, jeg har vært frempå. Mange nok ganger. Nå orker jeg ikke mer, for det er bare vondt. Menn har det lett sånn sett, de blir i alle fall ikke såret, de bare fortsetter. Så det får være opp til dem, i alle fall for min del.

 

Anonymous poster hash: 2e394...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oppdatering fra HI:

Jeg har ikke turd å gjøre noe som helst.

 

Men jeg nærmer meg mer og mer å tørre. Foreløpig plan er å sende en melding der jeg sier at han kom opp som venneforslag, og at siden jeg har hørt pene ting om ham, lurer på om han kunne tenke seg å treffe meg for en kopp kaffe eller et glass vin en dag.

Jeg bør kanskje legge ham til som venn samtidig, for ellers er det vel sånn at man ofte kan gå lenge uten å oppdage at man har fått melding fra fremmede?

 

hi



Anonymous poster hash: 9cac9...e4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lagt ham til først, ellers risikerer du å ende opp i alternativinnboksen som mange aldri sjekker (hvilket påminner meg #ikkesjekketminpåettår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Objektiviserer menn basert på deres utseende? Så anti-feministisk av deg.

 

Anonymous poster hash: 2e394...b08

 

 

 

Nei, selvfølgelig, man skal velge å be ut de styggeste i solidaritet med andre damer, sånn at venninnene kan få de pene mennene :) Feminisme, likestilling eller ikke - folk har ikke mistet synet for det. Selv om man gjerne vil ha disse og disse sjelelige egenskaper hos en partner, er utseendet det første man ser. Alle har sine preferanser av en grunn, og en mann som HI finner "dritkjekk" kan virke uinteressant og lite pen for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å bruke humor når du tar kontakt. Da finner du raskt ut om dere er "på nett". Det verste som finnes er jo dater hvor man ikke forstår hverandres humor og ikke kan le sammen.

Si noe morsomt som går på din egen bekostning og som kan være morsomt for flere enn deg. Som også kan innlede til litt flørt.

Som for eks: hei! Jeg tror fb har begynt med telepati. I går/forrige uke fortalte min kollega/venn/mor til venn til sønn [noe om deg som kan være hyggelig men relevant uten å virke stalking] også kom din profil fremst i min newsfeed akkurat samme dag 😳😁 "

Du finner fort ut om han syns du er mongo eller er smigret over at du har hørt noe om han og deretter lagt merke til han.

 

Anonymous poster hash: 80b70...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å bruke humor når du tar kontakt. Da finner du raskt ut om dere er "på nett". Det verste som finnes er jo dater hvor man ikke forstår hverandres humor og ikke kan le sammen.

Si noe morsomt som går på din egen bekostning og som kan være morsomt for flere enn deg. Som også kan innlede til litt flørt.

Som for eks: hei! Jeg tror fb har begynt med telepati. I går/forrige uke fortalte min kollega/venn/mor til venn til sønn [noe om deg som kan være hyggelig men relevant uten å virke stalking] også kom din profil fremst i min newsfeed akkurat samme dag 😳😁 "

Du finner fort ut om han syns du er mongo eller er smigret over at du har hørt noe om han og deretter lagt merke til han.

 

Anonymous poster hash: 80b70...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...