Gå til innhold

Fortalte mannen at jeg hadde tatt en høysensitiv test


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

og mest sannsynlig er jeg høysensitiv.

Da begynner han å snakke om at jeg er paranoid, helt gal og at han ikke kjenner meg lenger?

Han er lei av meg, og jeg takler ikke jobben min siden jeg snakker en del om den hjemme ( har en sjef som ikke er god i hodet sitt, og direkte slem med noen av medarbeiderene).

Han sa jeg trengte en psykolog for jeg var blitt verre og verre.

 

Er jeg "gal" som syntes det ikke er særlig hyggelig å høre?

Ja, jeg har en svært krevende jobb med en enda mer krevende sjef, og noen ganger må jeg få ut frustrasjonen, er ikke det vanlig?

 

Kjip fredagskveld

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du bruker mannen din som personlig søppelkasse forstår jeg han godt!

 

Anonymous poster hash: 004bd...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hyggelig, men hvis mannen din mener det bør du høre på ham. Det er ofte man ikke ser seg selv helt klart.

Ta en tur til legen. Ta med mannen og la ham fortelle hvordan han ser på saken. Kanskje trenger du hjelp. Da er det viktig å få det.

 

Anonymous poster hash: 71233...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og mest sannsynlig er jeg høysensitiv.

Da begynner han å snakke om at jeg er paranoid, helt gal og at han ikke kjenner meg lenger?

Han er lei av meg, og jeg takler ikke jobben min siden jeg snakker en del om den hjemme ( har en sjef som ikke er god i hodet sitt, og direkte slem med noen av medarbeiderene).

Han sa jeg trengte en psykolog for jeg var blitt verre og verre.

 

Er jeg "gal" som syntes det ikke er særlig hyggelig å høre?

Ja, jeg har en svært krevende jobb med en enda mer krevende sjef, og noen ganger må jeg få ut frustrasjonen, er ikke det vanlig?

 

Kjip fredagskveld

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

 

Jeg vil tro problemet til mannen ligger i det jeg uthevet - og så fant han nå bare et påskudd for å sable deg ned og legge all skyld på deg.

 

Jeg tror jeg hadde fortalt ham "fint, hvis du er så lei meg og tenker så stygt om meg, da får du gå, for jeg vil ikke være sammen med en mann som har et slikt syn på meg".

 

Det finnes en balanse mellom å fortelle hjemme og søke støtte hjemme ang. jobbproblemer - og det å bruke partneren som en "søppelbøtte" uten at man gjør noe annet med situasjonen.

Har du brukt mannen til å få ut for mye negativt, da bør du ta det til etterretning. Men mannen din må også ha forståelse for at det å ha et så vanskelig jobbforhold er ekstremt krevende og han må kunne være støttende. Ditt ansvar er å være konstruktiv, ta opp med f.eks. tillitsvalgt eller fagforeningen om problemene er så ille, og også ta ansvar for å søke deg til en annen stilling om det ikke er særlig sjanser for bedring der du er.

 

Men en slik nedsabling som mannen din kom med ut fra en enkelt kommentar fra din side, det er en overreaksjon de luxe! (Og han vet jo tydeligvis heller ikke noe om høysensitivitet...) Han får være mann nok til å ta opp problemer han føler på, ikke gnukke på dem og så spy ut av seg så mye uten forvarsel.

 

Parterapi er på sin plass asap!

 

Og du bør søke aktivt etter ny jobb.

 

Anonymous poster hash: 6c88d...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at han ikke har tatt opp noe av det i små doser tidligere hvis han oppriktig er bekymret for deg?! Greit nok at man oftere spyr ut ting når man er i en opphetet situasjon, men når du tar opp hvordan du har det, synes jeg det er en pussig setting å bombardere deg på. 
 

Hvordan er forholdet deres ellers? Trenger ikke være at DU er den som har endret deg så mye, men HAN som har endret seg og derfor irriterer seg over den du er. Hvis man har bekymring og omsorg for noen, kaller man dem ikke paranoide og gale.

 

Når det kommer til jobben din... Hvis det er så belastende med en såpass dårlig sjef. Har du prøvd å få deg ny jobb? Om du bare klager på den - hver sag, kan jeg skjønne at det blir plagsomt å høre på i lengden. 

 

 



Anonymous poster hash: f119b...62c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ham godt hvis du etter lang stund med mas om hvor ille du har det nå kom draende med høysensitivkortet for å få sympati. Det er ingen unnskyldning å være høysensitiv, man må da bare innse at man må ta seg sammen og stå på hardere for å takle det andre vanligvis takker greit. Høysensitiv vil jo egentlig bare si man er dårlig til å prosessere det en tar inn.

 

Anonymous poster hash: 6db82...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for konstruktivt svar!

Jeg har aldri brukt han sompersonlig søppelkasse, heller aldri gnålt om jobben, men vært oppgitt selvfølgelig. De råd minmann har gitt meg tidligere har jrg fulgt uten at ting bedrer seg.

Her jeg bor, er det veldig vanskelig å få jobb for øyeblikket, så akkurat nå må jeg bare bite tennene sammen og holde ut.

Jeg fikk litt sjokk da han bare klikket på den måten, alt var galt med meg....og nei, han har ikke peiling på hva høysensitiv er, ikke bryr han seg heller. For han er det en psykisk sykdom, og jrg trenger psykolog.

 

Mvh HI

 

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktivt svar!

Jeg har aldri brukt han sompersonlig søppelkasse, heller aldri gnålt om jobben, men vært oppgitt selvfølgelig. De råd minmann har gitt meg tidligere har jrg fulgt uten at ting bedrer seg.

Her jeg bor, er det veldig vanskelig å få jobb for øyeblikket, så akkurat nå må jeg bare bite tennene sammen og holde ut.

Jeg fikk litt sjokk da han bare klikket på den måten, alt var galt med meg....og nei, han har ikke peiling på hva høysensitiv er, ikke bryr han seg heller. For han er det en psykisk sykdom, og jrg trenger psykolog.

 

Mvh HI

 

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

 

Dette var til svar nr 3 og 4.

 

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktivt svar!

Jeg har aldri brukt han sompersonlig søppelkasse, heller aldri gnålt om jobben, men vært oppgitt selvfølgelig. De råd minmann har gitt meg tidligere har jrg fulgt uten at ting bedrer seg.

Her jeg bor, er det veldig vanskelig å få jobb for øyeblikket, så akkurat nå må jeg bare bite tennene sammen og holde ut.

Jeg fikk litt sjokk da han bare klikket på den måten, alt var galt med meg....og nei, han har ikke peiling på hva høysensitiv er, ikke bryr han seg heller. For han er det en psykisk sykdom, og jrg trenger psykolog.

 

Mvh HI

 

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

 

Fortell ham helt saklig at dere må i parterapi, at du ringer familievernkontoret mandag for å bestille time!

 

Å kalle partneren paranoid og gal når han aldri har sagt noe slikt før er et tegn på at noe er alvorlig galt i forholdet. Og jeg er rimelig sikker på at svaret ligger i det han sa om at han er lei av deg :/

 

Ikke finn deg i å bli behandlet slik uten at det får følger. Vil han redde forholdet blir han med i parterapi. Vil han ikke og bare skylder på deg - be ham om å gå siden han tydeligvis har det så ille og ikke ønsker å jobbe med forholdet.

 

Anonymous poster hash: 6c88d...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ham godt hvis du etter lang stund med mas om hvor ille du har det nå kom draende med høysensitivkortet for å få sympati. Det er ingen unnskyldning å være høysensitiv, man må da bare innse at man må ta seg sammen og stå på hardere for å takle det andre vanligvis takker greit. Høysensitiv vil jo egentlig bare si man er dårlig til å prosessere det en tar inn.

 

Anonymous poster hash: 6db82...736

Jeg har ikke mast i lang tid om dette, og det at jrg hadde testet for høysensitiv sa jeg bare nå i kveld. Ville jeg hatt sympati, ville jeg jo snakket om noe han i det minste vet hva er.

 

Mvh HI

 

 

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Rart at han ikke har tatt opp noe av det i små doser tidligere hvis han oppriktig er bekymret for deg?! Greit nok at man oftere spyr ut ting når man er i en opphetet situasjon, men når du tar opp hvordan du har det, synes jeg det er en pussig setting å bombardere deg på.

 

Hvordan er forholdet deres ellers? Trenger ikke være at DU er den som har endret deg så mye, men HAN som har endret seg og derfor irriterer seg over den du er. Hvis man har bekymring og omsorg for noen, kaller man dem ikke paranoide og gale.

 

Når det kommer til jobben din... Hvis det er så belastende med en såpass dårlig sjef. Har du prøvd å få deg ny jobb? Om du bare klager på den - hver sag, kan jeg skjønne at det blir plagsomt å høre på i lengden.

 

 

 

Anonymous poster hash: f119b...62c

Takk for bra svar!

Ja, søker selvfølgelig aktivt etter ny jobb, men ikke lett da jeg bor i oljekrise rammede delen av Norge.

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fortell ham helt saklig at dere må i parterapi, at du ringer familievernkontoret mandag for å bestille time!

 

Å kalle partneren paranoid og gal når han aldri har sagt noe slikt før er et tegn på at noe er alvorlig galt i forholdet. Og jeg er rimelig sikker på at svaret ligger i det han sa om at han er lei av deg :/

 

Ikke finn deg i å bli behandlet slik uten at det får følger. Vil han redde forholdet blir han med i parterapi. Vil han ikke og bare skylder på deg - be ham om å gå siden han tydeligvis har det så ille og ikke ønsker å jobbe med forholdet.

 

Anonymous poster hash: 6c88d...64e

Jeg tror nok også at alt bunner i at han er lei av meg...kjenner dette var litt dråpen. Vet ikke om jeg orker parterapi, tenker egentlig at jeg vil ha det best alene, med barnet vårt selvfølgelig. Roen da jeg kommer fra jobb, gjøre hva jeg selv ønsker...ja, det frister.

 

Mvh HI

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, da... kunnskapsløst ;)Anonymous poster hash: 6c88d...64e

Eller realistisk kanskje? Folk tror jo høysensitivitet er et "slippe unna ting kort". Hvorfor ellers tok du testen og la ut om det til din mann du åpenbart visste ikke aner hva det er?

 

Anonymous poster hash: 6db82...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller realistisk kanskje? Folk tror jo høysensitivitet er et "slippe unna ting kort". Hvorfor ellers tok du testen og la ut om det til din mann du åpenbart visste ikke aner hva det er?

 

Anonymous poster hash: 6db82...736

Han er sykepleier, så lurte på om han hadde hørt om det eller kjente til det.

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sykepleier, så lurte på om han hadde hørt om det eller kjente til det.

HI Anonymous poster hash: c9c81...55e

Du skrev: "Ville jeg hatt sympati, ville jeg jo snakket om noe han i det minste vet hva er." Så da visste du jo at han ikke visste? Eller er du ute og ror nå?

 

 

Anonymous poster hash: 6db82...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller realistisk kanskje? Folk tror jo høysensitivitet er et "slippe unna ting kort". Hvorfor ellers tok du testen og la ut om det til din mann du åpenbart visste ikke aner hva det er?

 

Anonymous poster hash: 6db82...736

 

For det første - lær deg å lese anonymkoder, jeg er ikke Hi.

 

For det andre - det er ikke noe i det Hi skrev som tydet på at hun brukte det at hun hadde tatt den testen som et "slippe unna-kort", det er din frie diktning/tolkning av det Hi skriver.

Hi bare fortalte mannen at hun hadde tatt en slik test og hva hun hadde skåret på den.

 

For det tredje - det å skaffe seg selv litt mer kunnskap, og ev. gi partneren litt mer kunnskap er normalt sett bare postitivt.

 

For det fjerde - det at Hi har tatt den testen gir ikke mannen noen som helst grunn til å foreta et så komplett karakterdrap på sin kone.

 

For det femte - svært få av de som faktisk er høysensitive bruker argument som du påstår her, for de fleste som vet de er høysensitive vet hva det dreier seg om og hvordan de skal tilpasse seg til det. Derimot er det svært mange som påstår at høysensitive bruker begrepet for å slippe unna, men det blir mest en patetisk form for hersketeknikk.

 

For det sjette - når man er i et forhold så behandler man hverandre med respekt. Noe His mann her ikke en gang var i nærheten av. Han har tydeligvis problemer i forholdet, men er ikke mann nok til å innrømme det, og så prøver han heller å psyke ned sin kone. Hans reaksjon på His informasjon er en overreaksjon av dimensjoner og har ingenting med den testen Hi tok, men med noe annet mannen tydeligvis ikke er mann nok til å ta opp på en voksen måte med henne.

 

Anonymous poster hash: 6c88d...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktivt svar!

Jeg har aldri brukt han sompersonlig søppelkasse, heller aldri gnålt om jobben, men vært oppgitt selvfølgelig. De råd minmann har gitt meg tidligere har jrg fulgt uten at ting bedrer seg.

Her jeg bor, er det veldig vanskelig å få jobb for øyeblikket, så akkurat nå må jeg bare bite tennene sammen og holde ut.

Jeg fikk litt sjokk da han bare klikket på den måten, alt var galt med meg....og nei, han har ikke peiling på hva høysensitiv er, ikke bryr han seg heller. For han er det en psykisk sykdom, og jrg trenger psykolog.

 

Mvh HI

 

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Si meg, er du gift med en primitiv gorilla?

Om så, hvorfor?

Om ikke, hva kan forklare hans ufølsomme svar og usaklige nedsabling av deg - samt den idiotisk kunnskapsløse definisjonen han påprakker deg?

 

Anonymous poster hash: bc38e...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og mest sannsynlig er jeg høysensitiv.

Da begynner han å snakke om at jeg er paranoid, helt gal og at han ikke kjenner meg lenger?

Han er lei av meg, og jeg takler ikke jobben min siden jeg snakker en del om den hjemme ( har en sjef som ikke er god i hodet sitt, og direkte slem med noen av medarbeiderene).

Han sa jeg trengte en psykolog for jeg var blitt verre og verre.

 

Er jeg "gal" som syntes det ikke er særlig hyggelig å høre?

Ja, jeg har en svært krevende jobb med en enda mer krevende sjef, og noen ganger må jeg få ut frustrasjonen, er ikke det vanlig?

 

Kjip fredagskveld

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

 

Å si til sin mann at man er høysensitiv, tror jeg genererer samme respons som om man sier at man er høyromantisk ;).

 

Når det er sagt, så undres jeg over det mannen din sier. Hva begrunner han det med, er det kun relatert til det du forteller om jobb? Hvis det kun baserer seg på det du beskriver fra jobb, så tenker jeg at han bare ikke helt klarer å forstå at det du beskriver er reelt, og noe en andel arbeidstakere faktisk opplever. Ikke alle er så heldige at de har gode sjefer eller kolleger. 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: e894f...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For det første - lær deg å lese anonymkoder, jeg er ikke Hi.

 

For det andre - det er ikke noe i det Hi skrev som tydet på at hun brukte det at hun hadde tatt den testen som et "slippe unna-kort", det er din frie diktning/tolkning av det Hi skriver.

Hi bare fortalte mannen at hun hadde tatt en slik test og hva hun hadde skåret på den.

 

For det tredje - det å skaffe seg selv litt mer kunnskap, og ev. gi partneren litt mer kunnskap er normalt sett bare postitivt.

 

For det fjerde - det at Hi har tatt den testen gir ikke mannen noen som helst grunn til å foreta et så komplett karakterdrap på sin kone.

 

For det femte - svært få av de som faktisk er høysensitive bruker argument som du påstår her, for de fleste som vet de er høysensitive vet hva det dreier seg om og hvordan de skal tilpasse seg til det. Derimot er det svært mange som påstår at høysensitive bruker begrepet for å slippe unna, men det blir mest en patetisk form for hersketeknikk.

 

For det sjette - når man er i et forhold så behandler man hverandre med respekt. Noe His mann her ikke en gang var i nærheten av. Han har tydeligvis problemer i forholdet, men er ikke mann nok til å innrømme det, og så prøver han heller å psyke ned sin kone. Hans reaksjon på His informasjon er en overreaksjon av dimensjoner og har ingenting med den testen Hi tok, men med noe annet mannen tydeligvis ikke er mann nok til å ta opp på en voksen måte med henne.

 

Anonymous poster hash: 6c88d...64e

 

Tusen takk!

Mvh HI

 

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ham godt hvis du etter lang stund med mas om hvor ille du har det nå kom draende med høysensitivkortet for å få sympati. Det er ingen unnskyldning å være høysensitiv, man må da bare innse at man må ta seg sammen og stå på hardere for å takle det andre vanligvis takker greit. Høysensitiv vil jo egentlig bare si man er dårlig til å prosessere det en tar inn.

 

Anonymous poster hash: 6db82...736

Høysensitivkortet er for å FORKLARE hvorfor ho er som ho er. Ikke for å få sympati da.sukk

 

Anonymous poster hash: 922a4...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her,

Hvorfor må det krangle om alt i alle tråder?

Kverulere vilt?

Jeg setter pris på hvert eneste svar, men syntes det er kjipt med all dum kverulering her. Ikke bare på denne tråden, men på alle tråder.

Mannen er fortsatt like sur etter utblåsni gen i går, har kanskje sagt fem ord til meg i dag.

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her,

Hvorfor må det krangle om alt i alle tråder?

Kverulere vilt?

Jeg setter pris på hvert eneste svar, men syntes det er kjipt med all dum kverulering her. Ikke bare på denne tråden, men på alle tråder.

Mannen er fortsatt like sur etter utblåsni gen i går, har kanskje sagt fem ord til meg i dag.

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

 

Hvis han fremdeles er sur så ville jeg ha sagt at han får se til å fortelle den egentlige årsaken til gårsdagens utblåsning!

 

Det er noe som plager mannen din, men jeg tror han bare er for feig til å være ærlig med deg. Derfor velger han nå å skape en kjempekonflikt av ingenting istedenfor å ta opp det som er det egentlige problemet hans.

 

Dessverre så får jeg vibber om at mannen din ønsker seg ut av forholdet, men nå tar den klassisk feige med å provosere så mye at du går, for da kan han få sympati fra andre (det er så synd på meg, kona gikk fra meg og nå får jeg ikke se barna mine så ofte) istedenfor å innrømme at han ville ut.

 

Blir selvfølgelig bare spekulering, men mannen din overreagerer ut av alle normale dimensjoner, og det er en årsak til hvorfor han gjør det.

 

 

 

Anonymous poster hash: 6c88d...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert dette stikker så dypt. Begrepet høysensitivitet virker som en rød klut på enkelte. Det indikerer en slags svakhet, noe som kan provosere. Sorry, men jeg er litt sånn selv. Hadde en venninne fortalt meg at hun er høysensitiv etter en test på nettet hadde jeg hatt litt problemer med å forholde meg til det. Hadde nok i mitt stille sinn tenkt at hun må ta seg sammen.

Dessuten er din mann sykepleier. Du tror ikke at han er lei av å forholde seg til folk som er syke og svake, og kanskje trenger en hvilepause på hjemmebane?

Menn flest er opptatt av å finne løsninger på problemer. De forstår ikke at vi damer kan ha behov for å lufte problemene våre. Dine jobbproblemer kan være vanskelig å forholde seg til for mannen din, all den tid det ikke er noen rask løsning på problemet.

Ville funnet noen andre å snakke om dette med, hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert dette stikker så dypt. Begrepet høysensitivitet virker som en rød klut på enkelte. Det indikerer en slags svakhet, noe som kan provosere. Sorry, men jeg er litt sånn selv. Hadde en venninne fortalt meg at hun er høysensitiv etter en test på nettet hadde jeg hatt litt problemer med å forholde meg til det. Hadde nok i mitt stille sinn tenkt at hun må ta seg sammen.

Dessuten er din mann sykepleier. Du tror ikke at han er lei av å forholde seg til folk som er syke og svake, og kanskje trenger en hvilepause på hjemmebane?

Menn flest er opptatt av å finne løsninger på problemer. De forstår ikke at vi damer kan ha behov for å lufte problemene våre. Dine jobbproblemer kan være vanskelig å forholde seg til for mannen din, all den tid det ikke er noen rask løsning på problemet.

Ville funnet noen andre å snakke om dette med, hvis jeg var deg.

Det med høysensitiv var bare noe jeg fortalte, uten å tenke over det.

Han er veldig mye sykepleier på hjemmebane også, liker å vise hva han kan.

Jeg kommer ikke til å snakke noe mer om jobben til han, uten at han selv spør.

HI

 

 

Anonymous poster hash: c9c81...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...