Gå til innhold

Har hatt en spontanabort, gravid igjen nå- og livredd!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så redd for å miste igjen. Kjenner at jeg har litt magesmerter, men det er vel litt normalt? Litt sånn menssmerter? Er så redd for å blø når jeg går på do. Kan ikke vente til uke 6 når jeg kan dra på tidlig ultralyd. Det er nok flåsete av meg, og jeg bør nok skjerpe meg- men jeg klarer ikke. Kan nesten ikke vente til uke 12 nå. HVA er sjansen for to SA på rad?? 



Anonymous poster hash: b552f...bae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Er så redd for å miste igjen. Kjenner at jeg har litt magesmerter, men det er vel litt normalt? Litt sånn menssmerter? Er så redd for å blø når jeg går på do. Kan ikke vente til uke 6 når jeg kan dra på tidlig ultralyd. Det er nok flåsete av meg, og jeg bør nok skjerpe meg- men jeg klarer ikke. Kan nesten ikke vente til uke 12 nå. HVA er sjansen for to SA på rad??

 

Anonymous poster hash: b552f...bae

Mensmerter er normalt :) ta det ro å dra til legen på mandag å ta hcg prøve så du slipper å gå å bekymre deg :) jeg hadde 3 sa etter hverandre.

Men gange som bare har en :)

 

Lykke til ❤

 

 

Anonymous poster hash: cd6a9...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensmerter er normalt :) ta det ro å dra til legen på mandag å ta hcg prøve så du slipper å gå å bekymre deg :) jeg hadde 3 sa etter hverandre.

Men gange som bare har en :)

 

Lykke til ❤

 

 

Anonymous poster hash: cd6a9...2d0

Jeg har tilgang til å ta hcg på jobb ;) Men den sier vel lite, for den kan jo være forøyet selv om det er en SA?

 

Anonymous poster hash: b552f...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 13.

Er gravid igjen nå. Har vært utrolig redd.

Men prøver å si til meg selv: ikke ta innover deg alle bekymringer.

Ta forholdsregler og tenk positivt.

 

Lykke til 😍😍😍

 

Anonymous poster hash: 4fcce...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i uke 13.

Er gravid igjen nå. Har vært utrolig redd.

Men prøver å si til meg selv: ikke ta innover deg alle bekymringer.

Ta forholdsregler og tenk positivt.

 

Lykke til

 

Anonymous poster hash: 4fcce...e8d

Takk! Lykke til til deg og! nå må jo du være trygg, kommet langt nå :)

 

Anonymous poster hash: b552f...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet tre ganger på rad. Men er nå i uke 30, så nå antar jeg det lykkes. 😊

 

Jeg orket ikke tidlig ultralyd denne gangen. Men var en lettelse å være på den ordinære og se at alt var i orden. Ble nesten litt overrasket.

 

Har med mine tidligere barn kjent liv fra uke 15. Men denne gangen kjente jeg ingenting før umiddelbart etter ultralyden. Neppe tilfeldig.

 

Anonymous poster hash: 79afd...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde samme frykten som deg hi. Jeg brukte p tracker (app) og skrev inn hvor lang jeg hadde kommet hver dag og hvilke symptomer jeg hadde. Var terapeutisk å gjøre dette etter spontanaborten. Andre gangen nå gikk det heldigvis bra. Sjekket med ul i uke 7/8, 11, 18 & 24. Var liveredd frem til uke 24 hvor babyen har muligheten til å leve utenfor livmoren. Gratulerer og lykke til med svangerskap og fødsel!

 

Anonymous poster hash: 010e0...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har tilgang til å ta hcg på jobb ;) Men den sier vel lite, for den kan jo være forøyet selv om det er en SA?

 

Anonymous poster hash: b552f...bae

Ja men blodprøver. Du må ta mellom 3 dagers mellomrom for å se at den stiger. :)

 

 

Anonymous poster hash: cd6a9...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at om man har mistet én gang har man like stor risiko for å miste på nytt som om man aldri hadde mistet.

 

Mistet min første, fullført 3 svangerskap etter det. Men var kjempebekymret jeg også. Mistet symptomer rundt uke 10 og trodde det var MA. Viste seg at det var helt vanlig pga at hormonene stabiliserte seg. Fikk blødninger med sistemann, og mensmurringer/stikninger og vondt i korsrygg. Men jammen gikk det ikke bra da også.

 

Beste rådet mitt er å forsøke å distrahere deg selv fra å tenke så mye på det. Det er ikke så mye du kan gjøre uansett. Bekymringer er på en måte å sørge over noe som muligens aldri skjer.

 

Anonymous poster hash: 09785...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet i uke 9. Velger å ikke prøve igjen, selvom det er gode muligheter for at det kan gå bra. Forstår godt at du er redd. I kontrast til meg er du en suksesshistorie - du er modig, trosser frykten og kjører på. Jeg kaster inn håndklet.

Gratulerer med graviditeten. Senk skuldrene og pust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk! Lykke til til deg og! nå må jo du være trygg, kommet langt nå :)

 

Anonymous poster hash: b552f...bae

Jeg er i uke 30 nå.

Jeg var på ultralyd uke 12,alt såg perfekt ut. Mistet 1 uke etter.. ved forrige svangerskap

 

Anonymous poster hash: 4fcce...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet i MA, var helt forferdelig fordi jeg hadde ingen anelse om at det hadde gått galt, og hadde null tro på at skulle gå bra neste gang. Fikk meg et sjokk på ul i uke 12. En sprellende liten fisk. Nå er fisken tre år og gjør oss gale 😉😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg❤️ Så leit å høre at det ikke gikk forrige gang. Jeg har selv opplevd å miste mitt første barn i SA og jeg var livredd for at det samme skulle skje igjen da jeg ble gravid på nytt.. Jeg fikk tett oppfølging av lege, sykehus og jordmor. Henvend deg til noen av disse og be om råd? Lykke til!!!❤️❤️

 

Anonymous poster hash: ef1df...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...