Gå til innhold

Er oppgitt over kjøreforbudet i Oslo


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heldigvis har jeg "hjemme dag" i dag men skulle vært å trent (en del av behandlingsopplegg) men får ikke kjørt pga kjøreforbudet.

I morgen skal jeg etter planen på "jobb" i en attføringsbedrift hvor jeg tester arbeidsevnen. Dit kommer jeg meg ikke. Dermed mister jeg penger for en dag, sur veileder og ikke har jeg råd til taxi (som mest sannsynlig bruker diesel).

Vurderer å ringe legekontoret og høre om å få legeattest på at jeg er avhengig av bil for å komme meg fra A til B i hverdagen. Men det er vel ikke gyldig grunn til å kjøre bil.

 

Tenk om politikerene var like ivrige etter å få et godt skolesystem som dem er over dette dieselforbudet.

 

Anonymous poster hash: 8432a...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke stort sett i Oslo sentrum dette er da? Alle statlige veier (E18, E6 osv) gjelder jo ikke... Og i sentrum går det jo t-baner, trikker og busser i alle retninger hele tiden...



Anonymous poster hash: 3c49d...577
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ord: Silvil ulydighet. Jeg kjører dieselbilen min i dag som alle dager.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det ikke stort sett i Oslo sentrum dette er da? Alle statlige veier (E18, E6 osv) gjelder jo ikke... Og i sentrum går det jo t-baner, trikker og busser i alle retninger hele tiden...

 

Anonymous poster hash: 3c49d...577

Nei nei nei! Det er alle veier i hele kommunen, bortsett fra et par som er statlige. Det vil si dieselforbud på Romsås, ljabru, Holmenkollen, Grefsen.. overalt!

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ord: Silvil ulydighet. Jeg kjører dieselbilen min i dag som alle dager.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Egoist. Kjør kollektivt.

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nei nei! Det er alle veier i hele kommunen, bortsett fra et par som er statlige. Det vil si dieselforbud på Romsås, ljabru, Holmenkollen, Grefsen.. overalt!

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Det går kollektivtrafikk dit også.

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke dere i oslo som har stemt MG frem,da?

 

Anonymous poster hash: 12e16...d9d

Men du må huske at det var for å berge isbjørner og ulver et annet sted, ikke for å ta klokere miljøvalg i hverdagen selv 😂

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egoist. Kjør kollektivt.

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Heldigvis trenger jeg ikke bry meg om deg. Har allerede kjørt i dag, håper du koser deg med nox'en min.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøreforbud???

Å ja, det er det jeg ikke trenger å bry meg om det :)

Elbil er tingen skjønner du, det har mer enn en fordel :)



Anonymous poster hash: ac9b8...6d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis trenger jeg ikke bry meg om deg. Har allerede kjørt i dag, håper du koser deg med nox'en min.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Litt ugreit, kanskje, at nox'en din tar livet av andre mennesker og tvinger barn og eldre til å holde seg inne? Eller er ikke det så farlig?🙄

 

Anonymous poster hash: 0894f...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To ord: Silvil ulydighet. Jeg kjører dieselbilen min i dag som alle dager.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Det hadde jeg gjort i dag om jeg måtte på jobb også. Betaler ikke nærmere 400kr for kollektiv transport fir 2 dager, samt 6-8 timers reisetid på 2 dager pga dieselforbudet.

 

Folk får ta ansvar for egen helse å flytte ut av byen om de blir dårlige.

 

Skulle ønske alle dieselbileiere kunne gå samnen og stevne staten. De anbefalte tross alt Dieselbil for få år siden.

 

 

Anonymous poster hash: 743d6...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ugreit, kanskje, at nox'en din tar livet av andre mennesker og tvinger barn og eldre til å holde seg inne? Eller er ikke det så farlig?🙄

 

Anonymous poster hash: 0894f...673

Synd, men ikke mitt ansvar. De rødgrønne får ta regningen med utskifting av bilene til oss som ble lurt opp i stry.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis trenger jeg ikke bry meg om deg. Har allerede kjørt i dag, håper du koser deg med nox'en min.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Vi får vel heller håpe det er ungen din som koser seg med den.

 

Anonymous poster hash: 7d8fe...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektivt funket ikke for alle selv om man bor i Oslo. Har en mann som kjører kollektivt hver dag. Stappfullt til vanlig og i dag er det enda mer kaos.

For meg som har problemer med å bevege meg pga sykdom så funket ikke kollektivt. Jeg kommer meg ikke til t-banen eller bussholdeplassene rundt her, er for langt unna.

 

Ungene kan være inne i barnehagene og skolene disse dagene hvor det er så ille.

Skal man ta hensyn til en sykdomsgruppe så får man jammen ta hensyn til de andre med div. sykdommer som gjør hverdagen utfordrende.

 

Håper virkelig MDG og Lan forsvinner snart. Har ikke gjort stort annet enn "ugang" etter at de fikk makt.

 

Anonymous poster hash: 8432a...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi får vel heller håpe det er ungen din som koser seg med den.

 

Anonymous poster hash: 7d8fe...43c

Det gjør han ikke. Han er trygt plassert i grønn sone.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg gjort i dag om jeg måtte på jobb også. Betaler ikke nærmere 400kr for kollektiv transport fir 2 dager, samt 6-8 timers reisetid på 2 dager pga dieselforbudet.

 

Folk får ta ansvar for egen helse å flytte ut av byen om de blir dårlige.

 

Skulle ønske alle dieselbileiere kunne gå samnen og stevne staten. De anbefalte tross alt Dieselbil for få år siden.

 

 

Anonymous poster hash: 743d6...d56

400 kr for kollektivtransport? Nei, hvis du er så MØKK DUM at du tar med kontanter for å betale billetten inne på trikken blir det vel gebyr... Men selv jeg som ikke bor i Oslo har en Ruter-app til påkommende tilfelle. Og jeg skjønner ikke hvor mange etapper du liksom må kjøre for å klare å klemme opp prisen til 400 kr??

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 kr for kollektivtransport? Nei, hvis du er så MØKK DUM at du tar med kontanter for å betale billetten inne på trikken blir det vel gebyr... Men selv jeg som ikke bor i Oslo har en Ruter-app til påkommende tilfelle. Og jeg skjønner ikke hvor mange etapper du liksom må kjøre for å klare å klemme opp prisen til 400 kr??

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Ganske mange. Jeg tar noen ganger toget 40 minutter mellom flere soner, koster meg 52 kr én vei. 

 

Anonymous poster hash: f8175...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en idiotdiskusjon dere høner driver med...

 

Politikerne har dummet seg ut når de har gått i front for dieselbiler. Det får politikerne rydde opp i selv.

 

At dieselforbudet går spesielt ut over småbarnsforeldre som har barnehagelevering før de skal på jobb er et faktum. Den som tror kollektivtilbudet i Oslo er så fantastisk at det alltid er mulig for alle å levere i en barnehage som åpner 7.30 og deretter rekke å være på jobb 08.00 er enten svært naiv eller rett og slett mindre begavet.

 

Anonymous poster hash: 87448...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en idiotdiskusjon dere høner driver med...

 

Politikerne har dummet seg ut når de har gått i front for dieselbiler. Det får politikerne rydde opp i selv.

 

At dieselforbudet går spesielt ut over småbarnsforeldre som har barnehagelevering før de skal på jobb er et faktum. Den som tror kollektivtilbudet i Oslo er så fantastisk at det alltid er mulig for alle å levere i en barnehage som åpner 7.30 og deretter rekke å være på jobb 08.00 er enten svært naiv eller rett og slett mindre begavet.

 

Anonymous poster hash: 87448...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd, men ikke mitt ansvar. De rødgrønne får ta regningen med utskifting av bilene til oss som ble lurt opp i stry.

 

Anonymous poster hash: 785a3...552

Du har vel aldri blitt utsatt for tvang mht bilkjøp...? Det finnes også sykler til salgs, bl a. Ingen regjering har pålagt deg å ha bil.

 

Anonymous poster hash: 1c465...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en idiotdiskusjon dere høner driver med...

 

Politikerne har dummet seg ut når de har gått i front for dieselbiler. Det får politikerne rydde opp i selv.

 

At dieselforbudet går spesielt ut over småbarnsforeldre som har barnehagelevering før de skal på jobb er et faktum. Den som tror kollektivtilbudet i Oslo er så fantastisk at det alltid er mulig for alle å levere i en barnehage som åpner 7.30 og deretter rekke å være på jobb 08.00 er enten svært naiv eller rett og slett mindre begavet.

 

Anonymous poster hash: 87448...b16

Du vinner helt klart hele diskusjonen ved å kalle med- og motdebattantene dine høner🏆 Godt jobba👏🏻👏🏻👏🏻

 

Anonymous poster hash: 0894f...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har jeg "hjemme dag" i dag men skulle vært å trent (en del av behandlingsopplegg) men får ikke kjørt pga kjøreforbudet.

I morgen skal jeg etter planen på "jobb" i en attføringsbedrift hvor jeg tester arbeidsevnen. Dit kommer jeg meg ikke. Dermed mister jeg penger for en dag, sur veileder og ikke har jeg råd til taxi (som mest sannsynlig bruker diesel).

Vurderer å ringe legekontoret og høre om å få legeattest på at jeg er avhengig av bil for å komme meg fra A til B i hverdagen. Men det er vel ikke gyldig grunn til å kjøre bil.

 

Tenk om politikerene var like ivrige etter å få et godt skolesystem som dem er over dette dieselforbudet.

 

Anonymous poster hash: 8432a...a8d

Ring NAV, hvis du er på arbeidsutprøving så har du mest sannsynlig dekket kjøring. Hvis det er taxi som er det reelle alternativet ditt så får du det dekket. Kommunikasjon er en fin ting!

 

Anonymous poster hash: 2682f...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...