Gå til innhold

Vanskelig Barnefar


OktoberMamma2016

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har et lite troll på snart 3 mnd (10 jan). Jeg dro fra far når jeg var ca 4. mnd på vei da han var litt for aggressiv for min smak og tok heller ikke hensyn til at jeg var gravid på mange områder. 

Når vi fant ut av at jeg var gravid så snakket vi ikke på 2 uker, men han bønnfalte om abort fordi han mente vi ikke var klare. Men allikevel så var det jeg som satt med jobb og egen boplass.

Han bor ennå hos mor, blir forsørget og har selv ikke jobb(han er 22). 

Når jeg var ca. 6 mnd på vei så godtok han endelig at vi skulle bli foreldre ( jeg tvang han aldri, og sa at ville han ikke så skulle det respekteres med null kontakt.) Og har siden krevet 50/50 bosted på barnet selv om jeg har sagt at det kan ikke og vil ikke skje. Men han står like standhaftig på sitt og har nå endret til at etter 7 mnd skal barnet bo hos han og moren i tillegg til meg. 

Han har flere ganger truet med rettsak og trukket trusselen. gang på gang så må jeg forklare hvordan ting i norge fungere i henhold til barneloven ( far er ikke norsk statsborger). 

Det som nå er problemet er samvær, og han krever 3 dager i uken i 4 timer hjemme hos sin mor selv om jeg ammer. Da mener han at det bare er og kjøre på med mme fordi barnet merker ikke forskjell. Så dette har vi nå prøvd ut i ca 3 uker, jeg har prøvd og minske ned men det er ikke interessant for han da han mener jeg er egoistisk. Og han er heller ikke interessert i at jeg sitter med 100% av omsorgen for barnet vårt da han mener jeg kan nekte han all kontakt bare fordi jeg kanskje en dag føler for det..

Vi skal til mekling for og komme frem til noe bedre samvær som jeg også kan være komfortabel med, men det ser jeg vil bli vanskelig..

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg kan ikke bøye meg for alt fordi han er redd for at jeg skal stjele sønnen hans og gjøre hva enn jeg vil..Skal jeg gå med på alt han sier når han aldri var interessert i hvordan det gikk under svangerskapet? Men er moro med kos og dulling å la meg ta alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neineinei! Ikke hør på ham, her må du stå i mot. Ta ham med til mekling/familievernkontoret eller dra alene å få råd.

 

Anonymous poster hash: 85b4d...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...