Gå til innhold

Snart 4 måneder å vill bare sove ved brystet


Nybaktmor110716

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ei perfekt datter på snart 4m som vill bare sove trygt inntil matbanken. Det har jeg til nå godtatt men begynner å få vondt i nakke og rygg av stillingen jeg må ligge i. Med en gang jeg legger meg bort fra henne (når hun har sovnet) så våkner hun og skriker. Jeg satte ned foten en natt og lot henne skrike, hun var mett og kjempetrøtt men etter 1time skrik så klarte jeg ikke mere! Jeg er egentlig imot å la barn skrike seg i søvn. Jeg har prøvd å sitte på en stol å amme henne til hun sovner å så legge henne i sin seng men da våkner hun også. Min nattsøvn er = DÅRLIG for det er ikke bare bare å ligge på denne måten. Håper noen har opplevd samme å kan si at det kan ordnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Keg har akkuratt samme problemet med mini her, som er 3,5 mnd. I ca en uke når han var 9 uker gikk det fint å amme han i søv og så legge han i sengen sin på rommet vårt. La han da i 21 tiden. Plutselig gikk ikke dette lenger..har prøvd og prøvd, men han nekter. Nå skal han kun ligge inntil meg på natt. Sover da dårlig og hn vil ha ofte mat også..hver time eller annenhver. Blir veldig sliten av det. Så jeg skjønner din frustrasjon. Jeg tror bare at vi må ha tålmodighet og prøve å legge de over i egen seng etter de har spist. Er også imot å la så små ligge og gråte, men tenker at så lenge vi er der så må det være greit? Tror det vil gå seg til til slutt om vi er tålmodige.

 

Anonymous poster hash: adf03...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har det på akkurat samme måte. Min sønn er 4 uker gammel og skal kun sove intil meg på natta. Det fører også til at han spiser hele tiden. Jeg har lite melk og selv om han omtrent har puppen i munnen hele natta blir han ikke mett og ligger å kaver og spreller når det ikke kommer mer. Da flytter jeg oss over på andre siden og gir han fra det andre brystet. Og sånn ligger vi, snur oss fra side til side hele natten. Det fører til lite søvn for oss begge... og man skulle tru at produksjonen min ble bedre av dette, men neida...

Legger jeg han over i babynest eller i hans egen seng mens han sover så våkner han etter et par minutter og gråter. Har prøvd med varmeflaske for å varme opp senga/nestet, et plagg med min duft, pakke godt rundt han, men ingenting hjelper. Jeg føler også at han sover lite og er mye våken om natta fordi han skal puppe så mye. Hva i all verden skal jeg gjøre?

 

Anonymous poster hash: db555...a1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deres frustrasjon. Jeg lå å ammet i sengen til han var 15 mnd. Han var et barn med stort behov for nærhet (noe han fortsatt er) Nå er han snart 2 år og det er fortsatt en kamp. Han hater å ligge i sin egen seng, skriker når han skal legge seg, våkner om natten og skriker fordi han skal inn til meg. Jeg hadde ingen valg når han var baby. Han trengte meg ved siden av seg. Så jeg tok kvelden kl 20:00 hver kveld i lang lang tid. Om natten lå jeg med puppen på vift og han spiste, mens jeg sov. Så det fungerte veldig greit. Eneste var at det var vondt å ligge på en side hele tiden:P Håper virkelig det går seg til. Han ikke mange råd, enn å si: hold ut;) 



Anonymous poster hash: 0f319...7a5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...