Gå til innhold

- 20kg til jul, bli med!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Med altfor mange kilo til overs, har jeg endelig tatt avgjørelsen at nå er det nok. Jeg blåser i om det er midt i sommerferien vår, for nå skal kiloene vekk og selvtilliten skal endelig komme tilbake! Ikke nok med at jeg gjerne ønsker å være mer i aktivitet nå som jeg får et barnehagebarn, og selv starter i praksis hvor jeg ønsker å gjøre et godt inntrykk! 

 

Så nå har jeg tatt avgjørelsen med at det kun er lov med brus og/eller godteri i VELDIG moderate mengder en gang i uka og i selskaper. Skal slutte å små handle hele tiden, og presse inn flere grønnsaker til alle måltider, samt velge grovere produkter. Trening blir vel par trilleturer i uka nå med det første, så får vi se om det blir noe mer trening etterhvert.

 

Målet er satt minus 20 kg frem til julaften, det er vel rundt 0,5-1kg i uka det! Kommer til å ha veiedager hver fredag, men veier meg i dette øyeblikk for å ha en startvekt:

 

Startvekt 6.juli: 116,5 kg

Målvekt 24.desember: 96,5 kg 

PS!

Er forresten 164cm høy, og ønsker totalt å gå ned til 6-70kg da det er min trivselsvekt :D 

 

Dette har jeg trua på, og håper mange blir med, hadde vært utrolig morsomt å ha med flere støttespillere på veien! Så er det noen som blir med? :D

 



Anonymous poster hash: af22d...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lag deg del mål, 

 

er fult mulig å gå ned mye mer på så lang tid.

 

sett deg ett mål om at du skal gå ned 5kg til en viss dato osv. da blir du mer motivert.



Anonymous poster hash: 29ee7...ac6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

lag deg del mål, 

 

er fult mulig å gå ned mye mer på så lang tid.

 

sett deg ett mål om at du skal gå ned 5kg til en viss dato osv. da blir du mer motivert.

 

Anonymous poster hash: 29ee7...ac6

 

Takk for svar, men synes 20kg allerede høres mye ut jeg. :) Så tror jeg holder meg til det målet til å starte med :D

 

Anonymous poster hash: af22d...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jigglewiggle

Siden dette er en følgetråd så er den flyttet til riktig underforum for enklere oppfølging for brukerne.

 

JW, moderator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for svar, men synes 20kg allerede høres mye ut jeg. :) Så tror jeg holder meg til det målet til å starte med :D

 

Anonymous poster hash: af22d...86c

 

 

det er over 23 uker til den 24 des, og du er ganske overvektig. så syns absolutt ikke 20kg er mye, du kommer til å rase ned i vekt. du bør hvertfall klare å være nede på 90 kg til jul :) om ikke mindre. da går du ned ca 1kg i uken. og jeg vil tro klarer å gå ned mer.

spis riktig og tren, tren mye styrke så forbrenner du mer.

 

første to ukene om du gjør det riktig vil jeg anta du klarer å miste 5kg med ditt utgangspunkt. og du bør absolutt sette deg delmål, så du klarer å holde motivasjonen oppe. 23 uker med kun ett mål er vanskelig å gjennomføre. 23 uker med 6-7 delmål, gir god motivasjon..

 

masse lykke til. jeg har troa på at du klarer dette kjempe fint.

 

Anonymous poster hash: 29ee7...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med ☺️

 

Vi bør vel lage oss et kallenavn da, så vi kan gjenkjenne hverandre? Jeg er 20-25 kg for tung, faktisk 30 kg mer enn jeg var da jeg ble sammen med mannen min. Jeg har skikkelig eplefasong, så bena er ganske slanke mens jeg er skadelig overvektig rundt magen... Jeg ser ut som et eple i dag, men ønsker ha fasong som en epleskrott, så jeg kaller meg eplet 😉

 

Jeg vil også kutte snop og brus i hverdagen, spise grovt, grønt og sunt i moderate mengder.

 

I dag veier jeg 90 kg, vil også veie meg hver fredag

 

🍎 Eplet

 

 

 

Anonymous poster hash: ad507...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne være med ☺️

 

Vi bør vel lage oss et kallenavn da, så vi kan gjenkjenne hverandre? Jeg er 20-25 kg for tung, faktisk 30 kg mer enn jeg var da jeg ble sammen med mannen min. Jeg har skikkelig eplefasong, så bena er ganske slanke mens jeg er skadelig overvektig rundt magen... Jeg ser ut som et eple i dag, men ønsker ha fasong som en epleskrott, så jeg kaller meg eplet 😉

 

Jeg vil også kutte snop og brus i hverdagen, spise grovt, grønt og sunt i moderate mengder.

 

I dag veier jeg 90 kg, vil også veie meg hver fredag

 

🍎 Eplet

 

 

 

Anonymous poster hash: ad507...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Eplet! Dette skal vi klare! :D

 

Her er det 10-15 kg etter at jeg ble sammen med samboeren. Har egentlig alltid, vært stor noe som bare har ført til enda dårligere motivasjon til å gjøre noe med problemet. Men denne gangen skal jeg virkelig gjøre noe med det! Kanskje jeg kan finne en kjole til jul som jeg faktisk liker  :nissekonekyss:

 

Men ganske smart med et kallenavn slik at vi slipper å måtte se på anonymkoden hele tiden :D Jeg har alt dette fettet fordelt over alt, men aller mest på lår og mage. Ser frem til å få det vekk, for å si det sånn :P 

 

Jeg kan kalle meg for Turkis, haha. Haha, første jeg kom på i slengen var visst yndlingsfargen min :P 

 

Turkis 

 



Anonymous poster hash: af22d...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Veier nå 105,5 kg, og har som mål å veie et sted mellom 70-74 kg.

Er sukkeravhengig, og bruker mat både som trøst, premie, tidtrøyte og kos.

Har brukt lifesum i det siste, og har gått ned fra 109 på 2 uker. Smått, men alle monner drar. Har kjøpt meg ny treningsklokke, men kommer til å ha mest fokus på mat i starten, det er mest overkommelig. Så blir det en kombinasjon av styrke- og kondisjonstrening etterhvert.

 

Ønsker alle lykke til! 👍🏼

Kaller meg Polar, som klokka. 😁

 

Anonymous poster hash: 05fdc...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med! Veier 125 kg nå, har aldri før vært så tung, men tre unger har satt sine spor :-P

 

-Pæra

 

Anonymous poster hash: 97863...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Polar og Pæra :D

 

Dette kommer til å bli bra tror jeg! Nå har vi hverandre som støttespillere :D 

 

Jeg har nettopp startet å bruke Lifesum, husket å legge inn alt utenom middagen i dag. Det er noe å venne seg til å huske å loggføre alt også, men tror jeg faktisk holdt meg innenfor anbefalingen til Lifesum likevel :) Kjenner meg godt igjen med tanke på å "bruke" mat! Hjelper så lite når jeg har en samboer som skal overraske og sånt men kommer hjem med sjokolade i stedefor blomster i ny og ne :P 

 

Men her i gården kan jeg fortelle at dag 1 er jeg ganske så fornøyd med! :D Skal gjøre det enda bedre i morgen!



Anonymous poster hash: af22d...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at det var jeg, Turkis som skrev den over. Sorry :P

 

- Turkis 



Anonymous poster hash: af22d...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag da! Jeg har gått ned, noe jeg ikke trodde jeg skulle selv om jeg har kuttet ut alt av unødvendig sukker, salt og prøvd å venne meg til å bruke Lifesum. Lifesum ber meg holde meg på rundt 2000 kalorier om dagen til å starte med, så da gjør jeg det. Også planer om å prøve å være ekstra flink i helgen, blir kun kos i form av mat og noe godteri i morgen kveld, i dag og søndag er det vann å drikke og prøve å følge Lifesum. 

 

Startvekt: 116,5 kg

8.juli: 114,7 kg ( - 1,8kg)

 

Meste av vekten er nok bare vann, men kan likevel si at jeg er fornøyd. Og håper alle andre er fornøyde med dagen og får en fin helg :D



Anonymous poster hash: af22d...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner å ane hvor vanskelig dette blir, jeg er virkelig inngrodd i mine dårlige vaner, og helt avhengig av mine sukker- og karbo-kick...

 

Men, nå har jeg bestemt meg for å gå runden om gangen hver gang jeg skal på kjøkkenet. Der skal jeg stoppe opp litt foran helfigurspeilet og ha en indre samtale med meg selv. Se litt på størrelsen min og bli enig med meg selv om hva jeg skal ha før jeg går på kjøkkenet. Er jeg sulten, eller er jeg bare sjesken? Hva trenger jeg nå, må jeg ha mat, et eple, eller er jeg kanskje bare tørst?

 

Jeg håper jeg klarer slutte raide skapene etter snop om jeg har lagt en plan for hva jeg skal ha før jeg når kjøkkenet.

 

Mandagshilsen fra 🍎

 

Anonymous poster hash: ad507...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kjempe sukker-kick om dagen kan jeg anbefale deg yoghurtbarer hvis du liker det :) Jeg lagde en liten haug på lørdag og det var utrolig godt! Helte vaniljeyoghurt i en form, kuttet opp nøtter og sukkerfri sjokolade som jeg fordelte i yoghurten. Så satte jeg den i fryseren over natte. Dagen etter tok jeg den ut og knakk den opp i små biter som jeg heller kan knaske på når sukker-kicket slår inn. La det du ikke spiser opp ligge i fryseren forresten :P

 

Har hatt en OK helg, ikke kjempesunn og mye aktivitet men gjorde siste finish på å sette opp møbler i stua så da ble det ikke mye tid til annet. Må skjerpe meg veldig med maten i dag, bare spist rester fra i går og ikke "ordentlig" mat. Men har tatt en trilletur på 1,5 time da, så det er da noe. Blir spennende å se hvordan denne uka blir. Håper på å komme ned til 114 kg innen fredag :D

 

Hvordan går det med dere andre? :)

 

 

- Turkis 



Anonymous poster hash: af22d...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

124.3 i dag, så det skjer jo noe 😄 Merker jeg er mye sur og grinete på både mann og barn fordi jeg egentlig vil ha sjokolade 😳 Har handlet inn kesam og bær i dag, skal se om ikke det stopper søtsuget litt ☺

 

Anonymous poster hash: 97863...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

124.3 i dag, så det skjer jo noe Merker jeg er mye sur og grinete på både mann og barn fordi jeg egentlig vil ha sjokolade Har handlet inn kesam og bær i dag, skal se om ikke det stopper søtsuget litt ☺

 

Anonymous poster hash: 97863...c71

Synes det er utrolig god start jeg, særlig hvis det var vekten rett etter en helg! Fortsett sånn :D 

 

Nå har vi vært og gjort ukens innkjøp og det var utrolig vanskelig å sette sammen en ukesmeny og en handleliste som var mest mulig sunn, og bryte med gamle vaner. Men mandagen har gått utrolig bra hittil, to glass brus som jeg kunne styrt unna men ellers greit nok :D I morgen er det heldigvis en ny dag, og alt av godteri, snacks og brus er fjernet fra huset :P

 

- Turkis 

 

Anonymous poster hash: af22d...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag igjen folkens. Hvordan har det gått med dere?

 

Her har uka vært lang og utfordrende da Tante Rød meldte sin ankomst på onsdag, og jeg er en av de som får utrolig søtsug og samler noe vann i kroppen da. Så jeg var helt sikker på at veiingen kom til å gå dårlig. Men har prøvd å holde meg unna det verste sukkeret, og spist mer grønnsaker og sunnere måltider. 1-2 gåturer om dagen (utenom i går) har jeg fått til, så jeg er fornøyd med ukas innsats!

 

Startvekt: 116,5 kg

8.juli: 114,7 kg ( - 1,8kg)

15.juli: 114,5 kg ( - 0,2kg)

 

Ikke det aller beste å "bare" gå ned 0,2kg men det er i det minste i riktig retning. Fra mandag av har vi sagt ja til å være hundepassere i to uker, så da er det i vært fall et must å måtte gå et par turer om dagen. Så håper jeg når målet og kommer ned til 114 til neste fredag :)

 

- Turkis



Anonymous poster hash: af22d...86c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart: 90,4 kg

Fre 15/7: 89,6kg

 

Ikke akkurat så veldig imponerende førstuke, klarte ikke en kilo engang...

Føles så demotiverende at det er lenge til det monner noe, men må jo bare bite tennene sammen og holde ut.

 

Reisen har startet.

 

🍎

 

Anonymous poster hash: ad507...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsteuka var dritt, med bursdager, kake og det ene med det andre.

Men nå er jeg igang! Trener, tilogmed! Veldig motiverende med ordentlig pulsklokke!

 

Start: 105,5 kg

I dag: 104,3

 

-polar

 

Anonymous poster hash: 05fdc...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veiedag mandag jeg, så får se i morgen ☺🙈🙈

 

-🍐

 

Anonymous poster hash: 97863...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123.2 i dag, minus 1.1 kg siden forrige mandag 😄💪 Superfornøyd, men kjenner også litt på det at det er så lang vei igjen til målet 😧 Føles litt som et spytt i havet liksom...

 

-🍐

 

Anonymous poster hash: 97863...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart: 90,4 kg

Fre 15/7: 89,6 kg

Fre 22/7: 88,9 kg

 

Joda, sakte men sikkert i riktig retning.

 

Har ferie og er ikke superstreng enda, men spiser fornuftig mat i fornuftige mengder og holder meg mest mulig unna snop og potetgull. Ble en vaffelplate og en pinneis på besøk i går, men stoppet der og holdt meg unna andre kaker, potetgull og brus.

 

Et skritt om gangen. Er egentlig fornøyd med å klare en drøy halvkilo i uken i ferien, så får jeg satse på litt strengere regime og en kilo i uken når ferien er slutt

 

🍎

 

Anonymous poster hash: ad507...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

123.2 denne uken, så ingen nedgang, men satser på det er mer ned mandag som kommer ☺☺

 

🍐

 

Anonymous poster hash: 97863...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...