Gå til innhold

Keisersnitt, hvor lang tid på å komme seg?


Grovmel

Anbefalte innlegg

Jaja, her ble det altså keisersnitt i går kveld. Fruen er meget gåen og klarer knapt gå på do med 1stk jordmor og en sånn som eldre bruker for å forflytte seg til do.

 

Jeg som kar må da gjøre det meste. Vet ikke hvordan man skifter bleier en gang og vet 0 om baby. Fikk en leksjon om bytting av bleie i dag da, men ellers har det bare vært fri flyt og de er innom for å ta temp 1 gang pr vakt.

 

Litt skremt er jeg jo. ca 0 søvn på 3 dager, ta seg av babystell og stelle mor (mest psykisk) samt 24t med alvor i går. Hvor lenge kan man forvente at hun blir liggende tro??? Hun tåler ikke de smertestillende de kunne tilby henne heller:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var oppe og gikk ganske fort.

med 1 ks. Oppe å gikk med støtte dagen etter. Hadde da mannen med meg så han hjalp til.

2.ks ble tatt på morgenen, var oppegående ( dusja osv) på ettermiddagen.

Hadde ikke ned mannen denne gang da det ikke var plass til han på avdelingen.

Så måtte gjøre allt selv.

 

Men det varriere fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, her ble det altså keisersnitt i går kveld. Fruen er meget gåen og klarer knapt gå på do med 1stk jordmor og en sånn som eldre bruker for å forflytte seg til do.

 

Jeg som kar må da gjøre det meste. Vet ikke hvordan man skifter bleier en gang og vet 0 om baby. Fikk en leksjon om bytting av bleie i dag da, men ellers har det bare vært fri flyt og de er innom for å ta temp 1 gang pr vakt.

 

Litt skremt er jeg jo. ca 0 søvn på 3 dager, ta seg av babystell og stelle mor (mest psykisk) samt 24t med alvor i går. Hvor lenge kan man forvente at hun blir liggende tro??? Hun tåler ikke de smertestillende de kunne tilby henne heller:S

Tåler hun paracet?

 

 

Anonymous poster hash: 897e1...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er vel det eneste. Litt bedre i dag, hun klarer å forflytte seg til en stol i det minste, tar 10min og må ha hjelp dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var øm en god stund, men forflyttet meg helt på egenhånd og klarte å løfte baby selv på dag 3-4. Men tok litt tid å komme inn og ut av sengen da. Og jeg hadde stor baby på 4,4 kg.  Men slitsomt? ja, absolutt. Men hun trenger nok hjelp med en del i huset en del uker fremover =) 
Jeg fikk tips fra de på avd hvordan jeg sku løfte baby osv for at det skulle gjøre mindre vondt, så be de om hjelp =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var øm en god stund, men forflyttet meg helt på egenhånd og klarte å løfte baby selv på dag 3-4. Men tok litt tid å komme inn og ut av sengen da. Og jeg hadde stor baby på 4,4 kg.  Men slitsomt? ja, absolutt. Men hun trenger nok hjelp med en del i huset en del uker fremover =) 

Jeg fikk tips fra de på avd hvordan jeg sku løfte baby osv for at det skulle gjøre mindre vondt, så be de om hjelp =) 

 

Ganske likt som det er her nå. Pina slitsomt å være kar også, forventes at gjør både alt inne og ute. Samt butler:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske likt som det er her nå. Pina slitsomt å være kar også, forventes at gjør både alt inne og ute. Samt butler:(

 

Ja, det kan jeg forstå, men det er bare midlertidig heldigvis =) Det roer seg etterhvert =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...