Gå til innhold

Er jeg sær og sur? Nabobarn og trampoline


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Naboen (enebolig i byggefelt) har en dritsvær trampoline i hagen sin, som vender mot soverommene våre. De har tre barn, jeg og. Minste deres er jevnaldrene med minste min. De to andre er tenåringer.

 

Jeg er drittlei hele trampolina, men skjønner at jeg må tåle trampoline. Barna mine leker på den, og de leker med nabojenta. Men..

 

De to eldste barna i nabohuset begynner å hoppe rundt 2030-2100 hver dag.. 

 

Og jeg kjenner jeg er ganske lei av å høre det. De kan holde på til klokka er 22-23 også. Og de SKRIKER og hoier. Skulle tro de var 4 årog ikke 14.

 

Er det urimelig av meg å be de om å vente til barna mine sover? De legger seg 20 og 2030. 

 

Nå kom nettopp storesøster ut her og klaget på at det bråker utenfor. Jeg kan ikke flytte vinduene mine heller.. Og sånn skal det bråkes i.. tja.. to timer tli?



Anonymous poster hash: e6d85...b92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du er sær og sur. Det er helg, og sommeren er her snart. Støy følger med.

 

Anonymous poster hash: 1fefc...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HVER eneste dag, HVER sommer. Jeg er ikke så irritert på dette i dag, men jeg undres over at de er der HVER ENESTE DAG, til sent på kvelden!

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke klarte å få med det i HI. Dette gjelder altså hver dag. At de er ute på en lørdag er ikke så ille. Men jeg er ganske lei av å våkne til trampoline og legge meg til trampoline og hyling HVER daf

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg veit hva irritasjon er. Naboen er trønder, og elsker DDE og det som verre er. Om sommeren har de musikk på verandaen.

 

Anonymous poster hash: 1fefc...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta en prat med naboene da. Kanskje kan trampolinen flyttes eller så kan man ha hoppefrie dager. Som regel avtar hoppingen litt når trampolinen har vært tilgjengelig en stund.

 

Anonymous poster hash: dca66...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er støy på de tidene loven sier at det skal være stille , så har du lite du skulle sagt . Og ja, du er litt sær og sur .

 

Anonymous poster hash: e710e...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23-07 kan du kreve stillhet.

 

Anonymous poster hash: 1fefc...7d7

Er egentlig litt usikker på om jeg faktisk kan det? Vi er ikke et sameie, det er frittstående boliger.

 

Det plager meg generelt ikke at de hopper, det plager meg at de konsekvent må gå ut å hoppe midt i leggetiden til barna mine, hver eneste ukedag, og at de skriker og hyler. Jeg forstår at de ikke gidder være der på dagtid med alle småungene, men jeg kan ikke for mitt liv forstå at de orker å være ute og skrike hver eneste dag. 

 

Jeg har begynt å legge barna mine senere siden naboene i huset ved siden av legger sitt jevnaldrende barn utrolig sent, men jeg kan ikke legge de kl 22 fordi noen står og skriker helt til de vil inn. 

 

Litt derforj eg spør om det er veldig frekt hvis jeg spør om de kan drøye en halvtimes tid i ukedagene(gjerne på lørdager og men skal ikke være dritsær)

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du nok leve med. Synes du bør være svært forsiktig med å bestemme hoppetider for nabobarna.

 

Men ser utfordringen din... Det optimale er selvfølgelig at d er stilt når dine barn skal legge seg. Forstår deg sånn sett altså. Men tror d kan være lurt å svelge en kamel eller ti i dette tilfellet...

 

Anonymous poster hash: 8d7ea...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampolinen har stått her i alle år jeg har bodd her altså. Mine blir heller ikke lei av å skade seg på den;)

 

Jeg bare kjenner at jeg blir helt sliten av skrikingen deres, de skriker mer enn åtte seksåringer tilsammen, og jeg syns det er ganske bråkete også. 

 

Kan jeg eventuelt be de dempe seg? Foreldrene driter i om de skriker, de bare går ned i kjelleren og spiller. Helt greie folk altså. Har ikke noe i mot naboene, eller barna deres. Er bare drittlei skriking på den f*Ns trampolina.

 

De kan ikke flytte den, de har ikke hage på den andre siden.

 

Jeg har ikke sagt noe til de om dette i årene jeg har bodd her fordi jeg syns det er litt grinebiter å gjøre, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli ordentlig drittlei de to gutta på 14 som skal skrike døgnet rundt



Anonymous poster hash: e6d85...b92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at unger som leker uansett alder må du nesten bare tåle.

Eller flytt der det ikke er folk så nærme deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du nok leve med. Synes du bør være svært forsiktig med å bestemme hoppetider for nabobarna.

 

Men ser utfordringen din... Det optimale er selvfølgelig at d er stilt når dine barn skal legge seg. Forstår deg sånn sett altså. Men tror d kan være lurt å svelge en kamel eller ti i dette tilfellet...

 

Anonymous poster hash: 8d7ea...cae

Ja, er litt derfor jeg aldri har sagt noe. Barna våre leker ganske mye sammen, og de er like mye her som der, så jeg har ikke lyst til å ødelegge noe der, men jeg skulle bare så gjerne ønske at de kunne dempe seg/vente litt. Mine barn trenger faktisk endel søvn, og det er ikke få kvelder de ikke har fått sove pga trampolinebråket.. 

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at unger som leker uansett alder må du nesten bare tåle.

Eller flytt der det ikke er folk så nærme deg

Det er ikke leking. Det er skriking. Fra to gutter på 14. Det er ikke vanlig barne"bråk", det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg vet at dere her inne liker å tenke at folk er sure, kjipe og ikke bør ha naboer, men jeg er ikke en sånn bitter nabokjerring som planlegger å kaste stein på naboungene. Jeg vil bare at de skal dempe seg litt, siden de tross alt hopper RETT utenfor vinduet til soverommene våre.

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår irritasjonen, men slik er det med nabolag. Det er aldri stille.

 

Anonymous poster hash: 1fefc...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange sure svar. Dette er da store jenter. Gå og snakk med dem, si at de gjerne må hoppe, men om de kan gjøre det stille for barna dine skal sove nå og lyden går rett inn på soverommene. Verre er det vel ikke?



Anonymous poster hash: 4da9f...454
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du tåle i boligfelt, regelen er stille mellom 23-07. Rart at barna dine ikke venner seg til å sovne med det bråket når de er vant til det hver dag.

 

Anonymous poster hash: 9e9f8...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ikke leking. Det er skriking. Fra to gutter på 14. Det er ikke vanlig barne"bråk", det bryr jeg meg ikke noe om. Jeg vet at dere her inne liker å tenke at folk er sure, kjipe og ikke bør ha naboer, men jeg er ikke en sånn bitter nabokjerring som planlegger å kaste stein på naboungene. Jeg vil bare at de skal dempe seg litt, siden de tross alt hopper RETT utenfor vinduet til soverommene våre.

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

 

Jeg er enig med deg. Det er ikke nødvendig for to 14 åringer å skrike sånn

 

Anonymous poster hash: 76689...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så mange sure svar. Dette er da store jenter. Gå og snakk med dem, si at de gjerne må hoppe, men om de kan gjøre det stille for barna dine skal sove nå og lyden går rett inn på soverommene. Verre er det vel ikke?

 

Anonymous poster hash: 4da9f...454

 

Gutter :) har jeg skrevet jenter har jeg skrevet feil eller prøvd å være lite gjenkjennelig, haha!!

 

Jeg vet ikke helt, men jeg føler det blir helt feil om jeg skal snakke til de. Yngste hos de banker ganske ofte sent på hos oss, og da sier jeg bare at "vi skal spise kveldsmat og legge oss vi" - det sier jeg hver dag kl 20, men det går liksom ikke inn. Jeg tenker jo at foreldrene bør skjønne dette selv, jeg bestreber meg faktisk veldig i å ikke la barna mine være totalt dominerende i lydbildet her. Jeg hadde f.eks aldri sendt barna bort dit kl 08, eller kl 20, og jeg hadde aldri i verden latt de hoppe så sent heller. 

 

Det er jo noen ting som er irriterende med naboene, blant annet lyd. Gressklipping på helligdager osv;)

 

Det er helt greie unger altså, men de bråker skikkelig høyt,og de bråker så det "vibrer" i stua mi når de er ute. Jeg har ikke lyst til å være hun sure kjerringa som klager på bråk ;P

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du tåle i boligfelt, regelen er stille mellom 23-07. Rart at barna dine ikke venner seg til å sovne med det bråket når de er vant til det hver dag.

 

Anonymous poster hash: 9e9f8...c37

Har det slått deg at de ikke hopper på vinteren..? Har det falt deg inn at de bråker såpass at det er umulig å sovne til? Igår sovnet jeg kl 21 på sofaen og våknet 2145 fordi jeg SKVATT av skrikingen deres. Det er ganske høylytt! 

 

 

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det synes jeg, så lenge det helg, snart sommer, og de må ikke være rolig før etter 23 ,eller det som er vanlig det fleste steder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Naboen (enebolig i byggefelt) har en dritsvær trampoline i hagen sin, som vender mot soverommene våre. De har tre barn, jeg og. Minste deres er jevnaldrene med minste min. De to andre er tenåringer.

 

Jeg er drittlei hele trampolina, men skjønner at jeg må tåle trampoline. Barna mine leker på den, og de leker med nabojenta. Men..

 

De to eldste barna i nabohuset begynner å hoppe rundt 2030-2100 hver dag.. 

 

Og jeg kjenner jeg er ganske lei av å høre det. De kan holde på til klokka er 22-23 også. Og de SKRIKER og hoier. Skulle tro de var 4 årog ikke 14.

 

Er det urimelig av meg å be de om å vente til barna mine sover? De legger seg 20 og 2030. 

 

Nå kom nettopp storesøster ut her og klaget på at det bråker utenfor. Jeg kan ikke flytte vinduene mine heller.. Og sånn skal det bråkes i.. tja.. to timer tli?

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

 

 

 

Har ikke lest svarene du har fått. Men ut i fra det du skriver, så synes jeg fint du kan be om at de kutter ut skrikingen og ropingen. Som du sier: Du må tåle trampoline. Det betyr ikke at de ikke bør ta litt hensyn. Det kan være vanskelig å kontrollere lydnivået på små barn, men tenåringer klarer det fint. Si at det er greit at de hopper, men forklar at ropingen forstyrrer barna dine som skal sove. 

 

Jeg ville aldri tillatt mine barn å skrike og hyle på trampolinen uansett tid på dagen. De må gjerne hoppe og ha det gøy, og latter og høy prat kan forekomme, men skriking for skrikingens skyld er dårlig forlkeskikk og har ikke noe i et boligområde å gjøre. 

 

Anonymous poster hash: c3a6e...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det synes jeg, så lenge det helg, snart sommer, og de må ikke være rolig før etter 23 ,eller det som er vanlig det fleste steder

Så du synes det er greit at tenåringer hyler som bare det iflere timer?

 

Anonymous poster hash: 76689...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så du synes det er greit at tenåringer hyler som bare det iflere timer?

 

Anonymous poster hash: 76689...3c1

 

 

 

har selv naboer med store barn, kanskje mellom 10-17 , må vel få lov til og kose seg som de vil de og ? og hvis man venner barnet til at det skal være musestille, er ikke det bra heller, våren og sommeren,må man tåle støy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det virker som dere kjenner disse naboene ganske godt tenker jeg at det må være greit å ta en hyggelig prat og spørre på en ok måte om de kanskje kunne dempet seg litt akkurat under barnas leggetid. Jeg hadde selvfølgelig tatt hensyn til det om det var mine naboer. Man må tåle lyd når man bor i blokk eller tettbygde strøk, men man kan være raus med andre også og ta hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...