Gå til innhold

En bønn om egg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilken norsk lov er det brudd på når man snakker om å dra til Danmark og benytte donoregg der?

 

Anonymous poster hash: 216eb...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken norsk lov er det brudd på når man snakker om å dra til Danmark og benytte donoregg der?

 

Anonymous poster hash: 216eb...048

Lurte jeg også på, måte på til moderering !!

 

Anonymous poster hash: e86b1...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skjønner hvorfor burde du kanskje lese forumsreglene en gang til. Og skjønner du det fortsatt ikke så er det på tide med litt mer skolegang.

 

Anonymous poster hash: 2b30c...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel

Hei!

Som jeg skrev i den andre tråden så er eggdonasjon ulovlig i Norge, derfor bryter tråden både norsk lov og forumsregelene og ble slettet.

 

Sommerfuggel

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det henger jo ikke på greip! Eggdonasjon er ulovlig å utføre i Norge. Det er derimot ikke ulovlig å snakke om å utføre eggdonasjon i Danmark. Med mindre noen i tråden har oppfordret norske kvinner til å utføre eggdonasjon i Norge, har ingen "oppfordret til å bryte norsk lov", som du sier. Dette er jeg ikke enig i, og ønsker å klage på.

 

Anonymous poster hash: 216eb...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel
Ja, det kan du godt gjøre. Da må du skrive en PM til forumsansvarlig Kari Mathilde.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Som jeg skrev i den andre tråden så er eggdonasjon ulovlig i Norge, derfor bryter tråden både norsk lov og forumsregelene og ble slettet.

 

Sommerfuggel

Admin

Inseminasjon for single er heller ikke lov i Norge, men de trådene blir ikke slettet.  Jeg synes det modereres litt i øst og vest om dagen

 

Anonymous poster hash: cd15c...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggdonasjon utført i utlandet er ikke ulovlig i Norge. Det er kun ulovlig dersom det utføres i Norge. Akkurat som surrogati. Det er ulovlig å utføre i Norge, men ikke ulovlig dersom det utføres i utlandet (ref. barna til en kjent skuespiller som har offentlig stått frem med sine surrogatbarn)

 

Anonymous poster hash: f2c09...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Som jeg skrev i den andre tråden så er eggdonasjon ulovlig i Norge, derfor bryter tråden både norsk lov og forumsregelene og ble slettet.

 

Sommerfuggel

Admin

Hvordan kan det bryte med forumreglene når dere har et Donor sæd/egg forum?

 

Anonymous poster hash: cd15c...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en rekke innlegg her inne om damer som har utført eggdonasjon i utlandet og forteller positivt om sine erfaringer. Dette må jo da også være en oppfordring til lovbrudd? Hvorfor blir ikke disse innleggene slettet? Mange innlegg under Donor egg/sæd, assistert befruktning og anonymforum. Jeg har hvertfall sett 2 lange tråder (overskrift: kunne du tenke deg å gi egg? el) med svar fra  damer som var positive (flest av dem) til det å gi egg til noen som virkelig trengte det. Det er nok bare et tidsspørsmål før eggdonasjon blir lovlig i Norge. Mange leger oppfordrer til eggdonasjon når det ikke er andre muligheter og mener også man får mer tilknytning til barnet (både biologisk mor og sosial mor) enn ved sæddonasjon. Men det var kanskje ikke lov til å si dette heller her? 

 

Eggdonasjon skjer faktisk i verden i dag - og det må være lov å snakke om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...