Gå til innhold

Student, alenemor og gravid hjelp?


Mariak

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg kunne prøve meg her ettersom jeg føler jeg står helt "stuck" for øyeblikket.

 

Jeg er en 22 år gammel jente som er alene med min sønn på snart 2,5 år. Har vært alene med han siden han var 4 mnd.  Ettersom jeg "henger etter" med studier, studerer jeg nå og tar fag. Der får jeg støtte fra lånekassen. Jeg får og full bidrag og støtte av NAV ettersom min sønn bor 100% med meg, med besøks-timer hos barnefar. (ønsker ikke begrunne hvorfor så lite samvær, men det er det beste for barnet).

 

Etter jeg fikk min sønn har jeg ikke gått på prevensjon, ettersom jeg ikke har hatt noe "nærkontakt" eller møtt en enda. Jeg traff en kjempe kjekk fyr, jeg håper det kan bli noe seriøst med. Og han kommer veldig godt overens med sønnen min. Første gangen vi hadde samleie var en ukes tid før eggløsning. og etter det dro han på sjøen. Nå har jeg ikke fått tanterød og er bekreftet gravid 4+4 idag. Tanken om abort pga situasjonen slår meg, men føler det blir helt galt ettersom jeg har en liten fra før, og vet hva jeg får. Pappen til barnet i magen er kjempe klar for barn, mens jeg er mær "hjelp, hva skal jeg gjøre?!". Han har ikke barn fra før, og situasjonen med barnefar til min sønn på 2, har rett og slett skremt meg ettersom han ikke var der fra jeg ble gravid første gang. 

 

Spørsmålet mitt nå er:

Hva gjør jeg ettersom jeg må jobbe 6 av 10 mnd for å opparbeide meg foreldrepenger?

Skal jeg avslutte studier?

Får jeg fremdeles støtte til da å bli boende her med min sønn enn så lenge?

 

(kommunen jeg bor i gis ikke 100% stillinger uten du har jobbet 5år, og det er lite ledighet i nærmiljø).

 

Håper noen kan komme med noe tips eller råd. Ønsker ikke lage til en negativ diskusjon, men føler jeg står helt stuck, og lurer på om noen andre er-eller-har sittet i denne situasjonen. 

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...