Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Baby med alvorlig hjerneskade?

• Logg inn for å svare
10 svar til dette emnet

#1 Herognå

Herognå

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 301 Innlegg:

Skrevet 17 April 2016 - 21:27

Er det flere? Ta gjerne kontakt.

Forumtråden fortsetter under...

#2 FrkPiffi

FrkPiffi

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Skrevet 30 May 2016 - 23:04

Ja, jeg fikk en gutt i november 2015 med sjelden, alvorlig hjerneskade. 

#3 HiOl

HiOl

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Skrevet 11 September 2016 - 13:52

Vi fikk en sønn i januar som fikk en alvorlig hjerneskade etter hjerneblødning

#4 kathan92

kathan92

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Skrevet 26 September 2016 - 17:12

Hei. Jeg har en gutt født i august som fikk hjerneinfarkt fra en blodpropp under fødsel. Vi vet ikke enda utfallet hans, må vente og se. Jeg vil også gjerne komme i kontakt med andre i lignende situasjon

#5 Julibarn16

Julibarn16

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 1 Innlegg:

Skrevet 11 December 2016 - 22:48

Hei. Jeg fødte ei jente med alvorlig hjerneskade i juli. Hun er nå 5 måneder og utvikler seg normalt så langt. Veldig vanskelig å bare gå å vente, og ikke vite om hun evt får varige mén av det

#6 Herognå

Herognå

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 301 Innlegg:

Skrevet 16 December 2016 - 14:59

Hvordan går det med barna deres?

Forumtråden fortsetter under...

#7 kathan92

kathan92

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Skrevet 27 December 2016 - 02:09

Det går over all forventning så langt. Legene sier han har en god prognose for å ikke få senskader av infarktet, og så langt er det ingen tegn å se. Krysser fingrene for at det fortsetter. Hva med ditt barn?

#8 Herognå

Herognå

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 301 Innlegg:

Skrevet 27 December 2016 - 07:37

Så heldig du er! Jeg har et barn som vil dessverre være multihandikappet resten av livet. Men h*n er såkklart verdens nydeligste vesen:)

#9 kathan92

kathan92

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Skrevet 18 January 2017 - 00:13

Det var trist og høre :-( såklart er h*n verdens nydeligste vesen! Man elsker de jo like mye uansett hvilke utfordringer de har. Det er nok et stort sjokk, liksom ikke det man ser for seg når man skal få en baby. Men det blir jo hverdagen deres. Selvom den blir annerledes og mer krevende enn man hadde tenkt, så blir det bra!
Her har lille begynt å stritte i mot med høyrearmen når vi skal vaske/tørke under (den siden senskadene kan komme på). Vi er regelmessig hos fysio heldigvis. Hun sa at det trenger ikke bety noe, for han virket egentlig ikke stiv. Bare at han ikke vil løfte armen. Men vi skulle følge med på det :-)
Kjenner jeg blir litt smågal av denne ventingen. Er så utålmodig. Vil vite med en gang om/hvordan utfordringer han eventuelt får. Det er ikke eventuelle utfordringer som plager meg, men denne ventingen!

#10 Herognå

Herognå

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 301 Innlegg:

Skrevet 18 January 2017 - 07:29

Vi var sånn vi også. At vi var utålmodige og ville vite alt. Barnet her er ett år nå, og jeg er like utålmodig😁

#11 Herognå

Herognå

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 301 Innlegg:

Skrevet 18 January 2017 - 07:30

Barnet her drar til seg begge armene når vi kjenner på de. Ikke nødvendigvis likt altså.

Denne siden er en del av Klikk.no/foreldre der du kan lese mer om graviditet, baby og barn. Følge graviditeten uke for uke eller les om babyens utvikling.