Gå til innhold

Bestemor og skrikekur


Srosies

Anbefalte innlegg

Nå har baby (2mnd) vært på overnatting hos svigerbestemor og hun foralte meg over melding at alt gikk helt fint, men at hun skrek når det var legge tid og ville ikke sovne. Hun fortalte da at hun la baby i sengen, gav henne smokken og lot henne skrike! Jeg er veldig imot skrikekurer og at hun gjør noe sånt uten å spørre eller si i fra først gjør meg veldig sint og lei meg.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp med henne siden jeg er veldig konflikt sky og hun er en veldig sta og bestemt dame.. Føler meg veldig hjelpesløs og trenger noen tips eller råd om hva jeg skal si/gjøre..

Endret av Srosies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du lar hun ikke passe mer! Og så forklarer du bare hvorfor når hun spør. Evt kan du lete opp forskning på temaet og vise henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg! Min svigermor trillet et 6 km lang trilletur i varmt sommervær, med min da 4 uker gamle baby. Når hun kom tilbake etter en times tid kunne hun fortelle at babyen nettopp hadde sovnet, men at han hadde grått hele turen. Dette sa hum med et flir, og mente det ikke var noe galt i dette.

 

Jeg fikk helt panikkangst, plukket opp lillegutten og tok han med innpå soverommet mitt og var der med han til hun hadde dratt. Før denne forferdelige skriketuren var han roligheten selv, etter skriketuren tok det over èn uke før han var seg selv igjen!

 

Får helt angst og blir sint med tanken på dette enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Stjerneklart

En slik ting er akkurat sånt som hadde gjort at jeg ikke hadde latt henne passe babyen/barnet før det er gammelt nok til å si ifra om hva om er greit eller ikke.

 

Min mor er som din svigermor. Hun er for skrikekuren og mener at det fungerte jo sååå fint med meg da jeg var baby. Dermed får hun får ikke passe datteren min før hun er så gammel at hun kan fortelle meg hva som skjer der hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det ikke tidlig for 2 mnd baby å skilles fra mor en hel natt? Trodde man hvertfall burde vente til over året med overnatting uten mor/far...

 

Men uansett, ville ikke latt henne passe barnet alene.

 

Anonymous poster hash: db2a2...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...